ik ben sinds kort overgestapt naar andere pensionstal, zo ellendig als ik me bij de ene op het laatst voelde,zo goed voel ik me nu. zelfs mijn pony is enorm veranderd van enorm afstandelijk tot de grootste kroel van stal (nou ja bij wijze van)
het enorme verschil tussen die twee stallen is dat er nu geluisterd word naar wat IK belangrijk vindt voor mijn paard. eigenlijk meer nog..er wordt naar ieder paard gekeken wat hij/zij nodig heeft.
Er zijn mensen die hun paard het hele jaar buiten kunnen hebben als ze dat willen (zo wordt er voor paar ponies,waaronder de mijne zelfs een stuk grond gedraineerd om ze ook in natte tijden zo droog als mogelijk te kunnen laten staan) , maar zo zijn er ook paarden die niet de wei opmogen (koliek,etc) en daar oplossingen voor zijn bedacht,zoals zandpaddocks.
Er is een goede bak, in principe wordt alles voor je gedaan,behalve het poepscheppen uit de weides, die onderhouden wij. Alles is verzorgd en opgeruimd. De zorg voor de dieren is enorm goed, als er iets is zorgt ze ervoor alsof het haar(pensioneigenaar) eigen paard is. En als iemand iets heeft is er altijd wel iemand om te helpen.(sfeer is ook zo belangrijk)
Er zijn duidelijke basisregels (hoe vaak voeren, mesten word iedere dag goed gedaan door eigenaar zelf,etc) en dat is wel erg belangrijk!! maar heb je andere wensen is dat altijd bespreekbaar. zo kun je wel zelf aangeven hoeveel er gevoerd moet worden en/of je zelf graag ander merk wil of dat je paard binnen moet blijven of buiten gaat,etc,etc. Er is springmateriaal en worden soms aktiviteiten georganiseerd. kinderen en dieren zijn welkom(wel met respect voor de andere pensiongasten)
en de drie R's gelden ook voor stallen: ruimte,rust en regelmaat
klinkt als promo-materiaal,maar dit is dus wat voor mij de ene van de andere stal kan onderscheiden.
ik kan me dus ook wel voorstellen dat je kiest voor een soort basispakket en mensen daarboven op zelf laat samenstellen houdt wel ZELF de regie in handen, want anders krijg je scheve gezichten. en als dat soort dingen goed zijn mag het best wat meer kosten hoor!!!!
ik hoop iig dat het je gaat lukken!!!! succes!!