Veel geld voor lease haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Beau

Veel geld voor lease haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:55

heY
k heb een vraagje..
ik heb sinds kort een leasepaardje in denhaag, met hele mooie uitrijmogelijkheden bij het delfstehout,
mag alles met m doen, haflingertje van 4 jaar, superbraaf onder het rijden, alleen mesten moet ik zelf doen.. alleen hoefsmit zelf betalen, hiervoor beataal ik ( ! ) 350 !.. en ik zie al die bedragen van Jullie, 100, 150.. max. 325! volges mij betaal ik wel heel veel?! wat vinden jullie? hoor t graag.. =)

gaapje

Re: Veel geld voor lease haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:56

350 per maand?
dat is wel heel erg veel zeg

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:56

voor dat bedrag kan je zelf een paard stallen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:57

*Hoe vaak mag je hem doen?
*Moet je de hoefsmid bovenop dat bedrag betalen?
Persoonlijk vind ik het best veel. Voor dat bedrag kan je hem bijna helemaal onderhouden
(Volpension, een simpele, risico's zoals DA enzo niet meegerekent)

bromfiets

En daarvoor mag je elke dag rijden? Rijdt er niemand anders op? Dan is het namelijk niet duur hoor. Als je een eigen paardje zou kopen ben je meer kwijt.

eekhoornerik

Zoo! jij betaald echt veel te veel!! Hoe duur is zijn stalling in totaal?? Voor dat geld kan je makkelijk een eigen paard helemaal onderhouden! En ik vind het belachelijk dat je dan ook nog de hoefsmid moet betalen...

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:58

ZO VEEL! ik betaal 200 eigenlijk hoef ik maar 160 Bloos maar ik moet gewoon alles doen verzorgen rijden MAAR geen dieren arts hoefsmid of weet ik veel wat voor kosten die betalen hun ik vond 200 per maand super veel maar 350 kan ik 2 maanden doen en heb ik nog over Tong uitsteken

sorry hoor moest ik even kwijt Bloos

maar wel VEEL plezier nog met je hafje Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:59

Ik vind dat echt heel erg veel, maar ik woon dan ook in groningen en hier ben ik lang niet dat bedrag kwijt voor een eigen paard. Dus dat is misschien niet te vergelijken.
Mag je je paardje elke dag doen, en alles wat je zelf wilt?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:00

Wow, voor dat geld heb ik 2 eigen paarden, is de smid betaald, zijn het voer, de entingen en de wormenkuren eraf, afschrijving spullen, en kan ik nog een leuk stukje sparen voor het noodgevallenpotje.
Ik sta dan wel niet in de randstad maar jeeee....

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:04

350 euro per maand of per jaar?? Als het per maand is dan vind ik het belachelijk veel geld. Daar kan je wel zelf een paard van onderhouden hoor en dan hou je ook nog over!!

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 19:07

jaa. veel he Gaaaap.. mag er op rijdne wanneer ik wil en krijg ook les maar das ook weer 10 euro.. en denhaag en omg. is altijd veel duuder maar als ik dit zo hoor van jullie is het wel errrug veel!. idd. en niewe hoefijzertjes moet ik idd ook zelf betalen..

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 19:10

oja, en heb je daar een eigen paard,,dan betaal je alleen voor stalling incl.. longeer, buitenrijbak, voer, is 250 per maand, en ik betaal 350 per maand... wow.. best wel veel. en 2 goter weides en mooie uitreimogelijkheden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:16

tja, dan betaal je denk ik net zo veel als bij een eigen paard op die stal.
(100,- per maand voor het spaarpotje- D.A etc)
Voordeel is wel dat wanneer je wil stoppen je geen problemen hebt met verkopen ofzo. Ook als de pony chronisch kreupel blijft, kun jij er mee stoppen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:17

Dus een eigen paard houden is goedkoper dan leasen???? Das al helemaal te gek voor woorden hoor!! Randstad of niet het blijft te gek voor woorden. Heb zelf in de randstad gewoond maar nooit zo'n prijs betaald hoor zelfs niet voor de stalling! Dus als ik jouw was zal ik er mee ophouden en wat anders zoeken. Eigen paard is goedkoper per maand en veel beter!!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:23

Dit is echt heel veel! Zo wil ik ook wel een paard houden Clown

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:25

Er zijn zelfs mogelijkheden om tegen een zeer geringe bijdrage of zelfs zonder bijdrage een paard bij te rijden! De eigenaar is er nl. ook bij gebaat dat het paard aandacht krijgt...

En daarbij: als de eigenaresse het paard verkoopt ben je nergens...want het is nog steeds niet jouw paard.

Betalen je ouders het? Anders zou ik toch echt naar iets anders op zoek gaan...

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:18

Whooh wil, je die van mij niet leasen voor dat bedrag.

Als ik het goed begrijp kost de stalling waar je leasepaard staat 250 per maand en jij moet 350 betalen. Sorry, je zal hem inderdaad heel leuk vinden maar dat zou ik er nooit voor overhebben. En dan moet je ook nog is de hoefsmid betalen. Dat zou ik kunnen begrijpen als je de enige bent die rijdt, maar niet met 350 per maand die je al betaalt.
Ik zou dan maar is met de eigenaar om tafel gaan zitten en vragen waar die 100 euro extra aan besteed wordt.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:23

Ik betaal 70 per maand en mag er alles mee doen wat ik wil elke dag van de week Nagelbijten / Gniffelen vind dit wel errug veel Nagelbijten / Gniffelen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:32

ik ga 50 euro per week betalen, maar dan zijn alle kosten gedekt , dus de ene maand 200 en de andere maand iets meer daar kan ik geen paard voor kopen maar voor 350 wel volgens mij dan heb je alles gedekt tot DA toe en ruim. Heb het laatst uitgerekend en kwam op 280 p.m. uit voor eigen paard zonder tuig en aankoop.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 07:33

350 euro voor de hoefsmid? Bloos! Dan krijgt ie zeker elke dag nieuwe ijzers? Of bedoel je 350 voor nog meer dingen?
Vind het niet normaal zoveel, daarvoor kun je hier mínstens een eigen paard hebben.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 07:46

Zo een persoon zoek ik ook nog,ik een paard hebben en een ander alles betalen!
Als ik jou was zou ik maar snel een ander verzorgpaardje zoeken!
Dat je wat meedraagd in de kosten heb ik wel begrip voor....maar 350 euro pfffffff!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 07:48

Hoi hoi,

Ik heb nog wel een plaatsje vrij, in dat geval Haha!
Even serieus, van dat bedrag onderhoud je keurig een eigen paardje. Ik heb zelf meerdere tinkers en deze ver-lease ik aan mensen. Ik vraag nog niet 1/3 van jouw bedrag en dan zit er nog 1 rijles per maand inclusief bij.

Ik zou serieus uit gaan kijken naar een ander adres. Het is toch ook zo dat wanneer iemand een bijrijdster/leaser zoekt er baat bij wil hebben dat het paardje voldoende training en aandacht krijgt. Dan moet de weegschaal ergens in het midden uitkomen en niet doorslaan naar 1 kant. Jij zorgt er nu voor dat zij geheel onkosten vrij zijn voor die haflinger. Geloof me, dat zouden heel veel mensen willen, en zelfs die die financieel hun paardje onmogelijk kunnen houden en moeten overgaan tot verkoop. Zo iemand zou ik dan nog eerder willen helpen, en dan nog.

Kijk lekker verder, dan blijft je portemonee ook wat meer gevuld en kun je naast het paardrijden ook nog andere leuke dingen doen door de maand heen. Of koop zelf een paardje (of samen met iemand).

Succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 07:56

rashida schreef:
Dus een eigen paard houden is goedkoper dan leasen???? Das al helemaal te gek voor woorden hoor!! Randstad of niet het blijft te gek voor woorden. Heb zelf in de randstad gewoond maar nooit zo'n prijs betaald hoor zelfs niet voor de stalling! Dus als ik jouw was zal ik er mee ophouden en wat anders zoeken. Eigen paard is goedkoper per maand en veel beter!!

Ik vind dat niet zo gek. Dat is ook zo bij een auto leasen.... (Tenzij je de dure auto in de prak rijdt)
Met leasen van een paard heb je geen risico's, omdat je zomaar kunt stoppen... en je ook gen D.A rekeningen krijgt.
Voor stalling vind je ook prijzen van 300 en 350 hoor. Ik heb ook ergens voor 300,- gestaan.

Niet dat ik het geen hoog bedrag vind. Knipoog
Maar leasen heeft ook zo z'n voordelen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:03

350 is wel heel veel voor lease. Daar kan je een eigen paard van stallen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:08

Ik lease ook een pony en daar betaal ik 90 euro voor in de maand, mag er alles mee doen! uitmesten wordt gedaan en de hoefsmid en dierenarts kosten worden niet door mij betaald!

Ik vind het dus enorm duur dus ik zou het er nog maar even over hebben met de eigenaar!