Ik heb te veel gras
Of beter, mijn shet kan al het gras niet meer verwerken zonder ziek te worden (dus zo luxe is het nu ook weer niet).
Maar nu zit ik te denken over extra grazers. Een pony zou het leukst zijn, maar kost ook weer veel tijd en geld en heb het beide even niet. Dus zat ik aan dwerggeiten te denken.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb al wat op de dwerggeiten site zitten kijken, maar mis gewoon leuke tips en handigheden voor in een paardenwei.
Bijvoorbeeld kun je een verrijdbare stalling maken zodat je de geiten ook pleksgewijs kunt laten grazen?
Kan een stroomnet (voor schapen) als afrastering dienen (ook weer om pleksgewijs te kunnen laten grazen)?
In hoeverre vreet een geit de paardenstaart op (hoor wel eens van die horror verhalen).
Weet dat mijn pony voorheen de geitenkeutels van de geiten van de buren op at als die eens kwamen "meegrazen". Lijkt me ook niet alles. En hoe zit het met ontwormen dan?
Speeltoestellen voor de dieren noodzakelijk en wat is leuk en wat niet.
Kortom ... iedereen die ervaring heeft of iets leuks weet (foto's altijd welkom
), laat wat van je horen ...
wij hebben geiten (zonder pony, maar moet er wel een keer bij komen). De afrastering moet goed zijn anders breken ze uit. Geiten zijn echt snoepers en grazen in plukken dus mooi glad wordt je wei niet (dan moet je schapen nemen). Ik doe de wei zelfs af en toe maaien met dit weer! Ze vinden het super om boven op dingen te liggen dus een verhoging met een plank er naartoe is geweldig. Je moet ze regelmatig ontwormen en de hoeven kappen, in de zomer eten ze bij ons alleen gras en wat dingen die overblijven uit de keuken (gedroogd brood, en groente/fruit resten) In de winter krijgen ze hooi bij.