Ik heb zelf een schimmel en het is iedere dag weer zwoegen en zweten om al de vieze vlekken uit zijn vacht te krijgen.
Kennen jullie handige manieren om onze lieverds weer spierwit te krijgen? Schrijf ze dan maar op... Ik ben benieuwd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Of babyshampoo?
Zeker niet mijn schimmel die loopt praktisch 24u op 24 in de wei (zonder 1 deken) Maar als ik ga rijden heb ik toch wel graag dat mijn paard proper is! Van mij mag hij hem rollen in de modder enzo zoveel hij wil, is trouwens goed voor zijn vacht.
Dat is een shampoo waarmee je de mestvlekken er heel goed uit krijgt. Ik heb mijn paardje er toevallig een paar dagen geleden nog mee gewassen, en hij is in jaren niet zo schoon geweest! (ik had hem sowieso al een jaar niet meer gewassen, maar daarvoor alleen maar met normale paardenshampoo)
Het beuje is dat mijn schimmel altijd van die vieze vlekken heeft op z'n hoofd...En daar kan ik echt niet met een spray op (hij is daar bang van en ik als het in z'n ogen komt)
die werkt goed maar is niet geschikt voor op het hoofd. En iedere keer wassen is ook zo stom en in de winter kan je dat toch niet. 
, ik krijg ze gewoon schoon met lauw water gewoon steeds op de vieze plek spuiten. de staart was ik met silver shampoo van basic (zwartkopf)
Vickz schreef:Kga toch ff in de ruitershop moeten kijken voor deze productjesHet beuje is dat mijn schimmel altijd van die vieze vlekken heeft op z'n hoofd...En daar kan ik echt niet met een spray op (hij is daar bang van en ik als het in z'n ogen komt)
Kheb ook een puimsteen maar dan wrijf je het haar uitdie werkt goed maar is niet geschikt voor op het hoofd. En iedere keer wassen is ook zo stom en in de winter kan je dat toch niet.
.
.
Soms heeft hij wel eens een vlek die er niet af wil, maar goed; daar hebben we de tuinslang voor.

Cassidy schreef:Een wit paard is in de natuur het doelwit van roofdieren, omdat het zo'n opvallende kleur is. Heel vaak worden ze in een kudde daarom ook gepest, en staan ze laag in rang. Om te voorkomen dat ze zo opvallen, gaan schimmels liggen rollen om een schutkleurtje te krijgen. Dat gedrag is er niet uit te krijgen. Dus als je een schimmel hebt: leer te leven met de vlekken...
), dat met mijn schimmel het precies anders om, is gewoon altijd de baas.
.