Wel of niet doen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

Wel of niet doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:26

hallo, ik zit er al een tijdje er over te denken om dit te doen...
In de buurt is een weilandje die ik zou kunnen huren voor 400 per jaar ( voor mijn idee reuze goedkoop ).
T is een heel redelijk stuk weide, rond de 50 meter breed en 300 meter lang..
T is nu gewoon een weiland zonder omheining.. met 3 kanten sloot en 1 kant aan een koolen veldt aan grensend.. er staat nu nog helemaal niks in het land.. stal of omheining ens
Ik wou dan januari naar die man toe gaan die het verhuurd en dan vanaf januari gaan huren..
ik ga dan om het gehele weiland een omheining neer zetten.. en dan de wei in 4 stukken verdelen..
dan wil ik 3 delen weide houden.. en dan in het voorste stuk.. wil ik een (schuil)stalletje of zee container neer zetten... ( mijn vader wilt eventueel ook een stalletje bouwen.. iets in de richting van een blok hut huisje.. en dan wil ik daar voor een bak of paddoc stukje maken.. ( aangrensend aan de stallen )

Dan zou ik in de zomer gewoon de ponys overdag in t land laten en in de avond naar binnen in de paddoc.. en in de winter de ponys 2 uur per dag op t land en voor de rest gewoon de paddoc en stallen open laten staan zodat ze ook nog in de paddoc kunnen.. op die manier word het gras gewoon goed behouden..

ik wil dan 1 of 2 mensen zoeken die dan een shetlander(`s) of kleine pony(`s) hebben.. en dan wil ik zodra t landje klaar is met omheining en stalletjes en paddoc enz. dan wil ik dan 2 ponytjes er op laten staan.. ( huurders ) die dan tussen de 50 en 75 per maand moeten betalen.. ( hier in de buurt zijn kale weides zonder schuil stal 50 per maand.. ) en dan moeten ze zelf voor hooi bix en stro zorgen.. enz.. en dan wil ik op een gegeven moment.. als ik ook een pony heb gevonden die er ook op zetten ( wil binnenkort ook een pony gaan kopen maar doe rustig aan want wil eerst de wei dan in orde hebben ) die er ook bij zetten..

Nu de vraag... vinden jullie dit een goed plan.. of kan ik het beter anders/ niet doen..
al moet ik het niet / anders doen zeg dan gelijk waarom Knipoog

Alvast bedankt voor je reactie Haha!
Laatst bijgewerkt door Lab_iris op 13-08-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_Lab

Re: Wel of niet doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:28

Reuze goed idee! Gewoon doen! Haha!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:29

Iris_Lab schreef:
Reuze goed idee! Gewoon doen! Haha!

Waha xD iris -_-'' Tong uitsteken jij vind het sobiso een goed idee met je geit xD dan heb jij er alleen maar profijt van dan kan jij je geit er zeker ook bij zetten Clown
Laatst bijgewerkt door Lab_iris op 13-08-07 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:29

ik zou het wel doen. is niet veel geld.over die verhuurders maar goede afspraken enje kan beter wat meer voor vragen en dan inc hooi/stro/biks. anders krijg je daar ruzie om. ook goed afspreken wie wanneer de paarden voert dan. maar op zich een mooi ideetje
let er ook op of je op dat stuk wel een stalletje mag bouwen(gemeente).

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:32

ikke20 schreef:
ik zou het wel doen. is niet veel geld.over die verhuurders maar goede afspraken enje kan beter wat meer voor vragen en dan inc hooi/stro/biks. anders krijg je daar ruzie om. ook goed afspreken wie wanneer de paarden voert dan. maar op zich een mooi ideetje
let er ook op of je op dat stuk wel een stalletje mag bouwen(gemeente).

Ja dat kan ook Knipoog daar moet ik dan weer eerst goed over denken.. dat licht er ook net aan wat die huurder(s) wil(len) .
en je mag er wel op bouwen Knipoog de vorige huurders wouden het ook doen.. maar hebben later toch hun ponys verkocht.. dus die kwamen er niet aan toe.. maar er is wel toestemming t te bouwen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:37

op zich is het idee leuk, maar het landje lijkt me nogal klein om er meerdere pony's op te laten lopen, in de winter is dat zo aan gort. Voor zo'n klein stukje land zou ik geen 50-75 euro vragen/betalen, zeker niet als je dan ook nog Elf voor hooi e.d. moet zorgen.
Ik zou dan indd je eigen pony('s) erop zetten en het daarbij laten, voor meer dan 2 pony's is dat landje te klein.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:43

g0ed idee, maare al je zelf een bak,stal,en de omheining aan moet leggen komen er nog best wel wat kosten bij. Bloos En je moet eerst vergunning aanvragen om er een stal en bak aan te leggen... ander heeft de gemeente het recht om te zeggen sloop de boel maar. en dat zou ook zonde zijn!! Ik zou de prijs ook wat duurder aken en dan inclusief hooi en stro, en dat ze alleen brok zelf kopen.
maar voorderest vind ik het een strak plan!! SUC6

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:50

hyppolyte schreef:
op zich is het idee leuk, maar het landje lijkt me nogal klein om er meerdere pony's op te laten lopen, in de winter is dat zo aan gort. Voor zo'n klein stukje land zou ik geen 50-75 euro vragen/betalen, zeker niet als je dan ook nog Elf voor hooi e.d. moet zorgen.
Ik zou dan indd je eigen pony('s) erop zetten en het daarbij laten, voor meer dan 2 pony's is dat landje te klein.

ik weet niet hoe groot het land is maar zeker niet klein hoor Bloos t is echt heel groot.. maar ik weet niet hoe groot .. ik gok ook maar wat Clown mar der hebben eerder wel 6 paarden gestaan waarbij de wei in 3 delen is geslpitst.. en dan 6 paarden op 1 stukje.. en dat ging heel goed en makkelijk.. zelfs in de winter.. dus dat valt wel mee.. maar ik weet echt niet hoe groot t is.. mieschinen is het ok wel 100 bij 1000 meter.. ik zou het niet weten Tong uitsteken ben er al een tijdje niet geweest Knipoog maar dat kan makkelijk Knipoog vooral als er maar 2 shets en 1 pony komen te staan dan..

Edit; ik ga vandaag wel even langs dat weiland fietsen om tekijken..
Laatst bijgewerkt door Lab_iris op 13-08-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:52

Je weet dat je niet zomaar ergens een stal mag neerzetten? Dat je daar een vergunning voor moet hebben?

Als je die hebt... gewoon doen!! Haha!

Iris_Lab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:53

hyppolyte schreef:

Ik denk niet dat het te klein is hoor! Is een vet groot landje, heb zelf gezien!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:54

eilleen333 schreef:
Je weet dat je niet zomaar ergens een stal mag neerzetten? Dat je daar een vergunning voor moet hebben?

Als je die hebt... gewoon doen!! Haha!

De eigenaar van dat landje heeft vergunning..

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:55

Iris_Lab schreef:
hyppolyte schreef:

Ik denk niet dat het te klein is hoor! Is een vet groot landje, heb zelf gezien!

idd maar als ik wel het landje wil gaan huren ga ik natuurlijk eerst er langs om te vragen hoe groot het is Knipoog

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:58

Leuk idee! Ben zelf ook 4 jaar geleden zoiets begonnen, alleen stond er al een stal op met 9 boxen. Er stond onkruid van zo'n 2 meter hoog en het was een zootje. Maar we hebben er iets heel leuks van gemaakt en verhuur nu de boxen, heb zelf 3 paarden en de rest verhuur ik dus. Nu huur ik er inmiddels ook wat meer weiland bij een eindje verderop en ik ben echt blij dat ik het destijds gedaan heb. Nog een tip: Je wilt een stal bouwen, maar denk dan ook gelijk aan opslag voor je hooi, stro en voer, kruiwagen enz.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:59

O, Ja, en denk na over de mestafvoer. Kun je het misschien kwijt aan de volkstuintjes, of moet je iemand laten komen en hoeveel gaat dat kosten. Je mag je mest niet zomaar op een bult gooien, daar zijn regels voor, de mest mag niet op de grond liggen en mag maar een paar weken blijven liggen. Informeer hier dus ook even naar.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:00

Goed idee, zeker als de vergunning voor de stal er al is

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:01

Het klinkt idd niet duur. ik zou als ik jou was even een luistje maken en dan alles op een rijtje zet. Goede contractjes maken met de verhuurder van het land en de mensen die dan pony's op het land zetten. Zodat de afspraken duidelijk zijn.

Voordat je het gaat huren, voor de zekerheid alles goed uitzoeken. Dus de lengexbreedte van het land, of je erop mag bouwen (stal+bak/paddock) Als je overal zeker van bent en je wat je ermee wilt. Dan zou ik het zeker doen!

Veel succes ermee

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:02

Goed idee! en je hebt er ook al echt over nagedacht zie ik wel.
Als de gemeente moeilijk doet over stalletje kan je ook een mobiele stal neerzetten. Ziet en werkt hetzelfde, behalve dat je hem dus makkelijk weg kan halen mocht dat nodig zijn. Meestal hebben gemeentes daar geen bezwaar tegen.

Heeft niet iemand anders misschien dat land al als je tot januari wacht?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:04

Ik zie trouwens dat je bij me in de buurt woont, waar heb je een landje op het oog dan? Als het inderdaad veel groter is dan 50 bij 300 dan wordt het weer een ander verhaal.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:04

Ik weet niet wat ik ervan vind.. Op zich wel een leuk idee, totdat ik in je profiel zag dat je pas 14 bent..
Weet goed waar je aan begint..

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:05

mag ik vragen waar dat landje staat?
ik woon zelf ook in alkmaar en dit is echt heel goedkoop.
niet dat ik het zelf zou willen kopen.
Maar ben wel benieuwd..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:08

blauw00gje schreef:
totdat ik in je profiel zag dat je pas 14 bent..

Jeetje 14 jaar nog maar, hoe ga je dat dan betalen? Of staan je ouders achter je?

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:11

Brennie schreef:
O, Ja, en denk na over de mestafvoer. Kun je het misschien kwijt aan de volkstuintjes, of moet je iemand laten komen en hoeveel gaat dat kosten. Je mag je mest niet zomaar op een bult gooien, daar zijn regels voor, de mest mag niet op de grond liggen en mag maar een paar weken blijven liggen. Informeer hier dus ook even naar.

Bloos! goed idee.. daar had ik nog niet eens aan gedacht.. ja ik zal meteen daar ook even over informeren als ik zo ver ben..

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:12

Zeker doen!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:14

Sjapaz schreef:
Goed idee! en je hebt er ook al echt over nagedacht zie ik wel.
Als de gemeente moeilijk doet over stalletje kan je ook een mobiele stal neerzetten. Ziet en werkt hetzelfde, behalve dat je hem dus makkelijk weg kan halen mocht dat nodig zijn. Meestal hebben gemeentes daar geen bezwaar tegen.

Heeft niet iemand anders misschien dat land al als je tot januari wacht?

Nee hij staat niet echt te huur ofzo.. maar hij doet er niks mee.. en de vorige mensen waren ook langs zn huis geweest het te vragen.. dus hy heeft geen advertenties of borden staan.. dus denk het niet Knipoog

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:15

hyppolyte schreef:
Ik zie trouwens dat je bij me in de buurt woont, waar heb je een landje op het oog dan? Als het inderdaad veel groter is dan 50 bij 300 dan wordt het weer een ander verhaal.

alkmaar dicht bij alkmaar.. meer zech ik niet voordat iemand mij voor is met het huuren Knipoog