sommige hebben misschien wel eerder n stukje gelezen over mij&mn paard Quentin, over de "geweldige" buitenrit zondag, door een aardappelveld, over sloot gesprongen terug richting huis, half gevallen later in t bos dwars tussen de bomen door en weer allemaal steigeren,
dinsdag had ik les en het ging zoooo super!was weer helemaal blij, en vol goede moed ging ik gister dus hier thuis rijden in de bak.
Ben om 13.00 opgestapt, om 13.10, toen ging ik aandraven ging ie steigeren en hing ie met zn voorbenen over de bakrand heen, ik kreeg er geen beweging meer in!ben afgestapt en heb m gelongeerd tot ie moe was, 13.40 ik er weer op 13.45 hang ik weer over de bakrand heen, ik wilde nml weer aandraven! ik weer gelongeerd, hij viel bijna om toen ie aan longeerlijn omhoog ging hij was echt al moe! 14.15 stap ik er weer op, inmiddels had het al 2x flink geregend, maargoed ik stap op, ik stap 2 meter en nu ging ie in de stap al omhoog!heeft ie nog NOOIT gedaan vanuit de stap, is meestal als ik aandraaf of na 1 rondje draven, of ik moet hem wel zo hard aanpakken in de stap dat t mn eigen schuld is, maar hij ging weer met 4 benen op de grond staan en stond stil in de hoek van de bak, en ik kreeg hem niet uit die hoek!
wat ik ook deed hij ging alleen met zn voorbeen staan maaien of als ik echt mepte ging ie gelijk weer omhoog!gaat die sukkel weer over de bakrand(ca 1.60 meter)heenhangen maar hij was moe dus zn achterbenen beginnen te wiebelen, hij maakt een hele rare spring opzij en ik val eraf met mn hoofd op de balk van de bakrand....ik hem weer gelongeerd tot 15.00 en t regende inmiddels weer en toen ben ik er weer opgestapt en heb m laten uitstappen, dus hij heeft NIET gewerkt terwijl ik eropzat, en ik was zo moe&had hoofdpijn(mn cap ligt bij n jong paardje wat ik aan het inrijden ben) dat ik het niet meer op kon brengen om hem opnieuw aan te laten draven ik had zoiets van net ging ie in stap al steigeren nu heb ik toch nog 10 minuten uitgestapt
maar ja ik heb vanmiddag weer les, maar het gestoorde is, heel de week loopt ie de klieren in onze eigen bak, en dan heb ik les bij de club en loopt ie geweldig!en tijdens mn priveles steigert ie weleens maar dan heeft mn instructeur er n longeerzweep bij dus dan steigert ie 1x en dan is t weer over!
maar t gaat steeds n paar maanden goed, en dan doet ie weer nix dan steigeren, hij is lichamelijk gezond, voor zover ik weet maar hij is laatst nog nagekeken door dierenarts en ook zn gebit is in orde!
en als ik hem op de stal neerzet waar ik les heb, gaat het ook super!ene dag beter dan de ander, maar ik kan er mee rijden, en hang niets steeds over de bakrand heen of dat ik stilsta en m de hoek niet uitkrijg....
maar wat moet ik nou met dit paard
hebben jullie nou zoiets van, na 3 jaar zou ik maar opgeven voordat het dalijk nog een keer echt fout gaat?
en heeft er iemand nog tips of een idee wat de oorzaak kan zijn?
o en op wedstrijden(M2 dressuur) steigert ie meestal niet, alleen als ik van t losrijterrein mn ring in moet, dan heeft ie de ring nog niet eerder gezien en vind ie t eng, maar dat gaat nu al veel beter!het is voornamelijk bij ons thuis in de bak dat het zo slecht gaat!
mocht er iemand zin hebben om 'n keer live te komen kijken bij mn paardje, alle hulp is welkom!
groetjes Renske
Maar ben benieuwd. Hoe straf je hem af. Heeft ie geen last van zijn rug? Of wil ie thuis gewoon niet werken. Ik weet het niet. Ik denk dat je er eens een prof bij moet halen om er naar te kijken.

dan vind ie alles 'eng' en gaat ie op alle mogelijke manieren proberen om terug naar huis te gaan!soms zelfs als ik met andere paarden buitenrij, dan vergeet hij die paarden en rent terug naar huis, paard is een kuddedier, maar hij weet dat zelf geloof ik niet zo goed!
.