Naar aanleiding van een ander topic. Even voor de duidelijkheid, ik wil geen rel schoppen, maar ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Hier op bokt lees ik dat het zielig is dat paarden niet op de wei kunnen. Ook vinden jullie dat een paard gezeldschap nodig heeft van een ander dier (paard, geit oid).
Nu woon ik zelf in de omgeving van Den Haag. En ik ben paardengek. Heb zelf geen paard, maar wel verzorgpaarden. Heel veel maneges hier in de buurt beschikken niet over weidegang. De paarden hebben dus alleen een stal. Ze komen niet naar buiten, omdat daar gewoon geen plek voor is.
Natuurlijk ben ik het met andere bokkers eens dat dit echt niet ideaal is voor een paard. Natuurlijk hoort een paard op de wei met weidegenootjes te lopen. En 24-7 lekker buiten te kunnen lopen. Ik zou niets liever willen dan een paard op de wei met een (schuil)stal!
Maar wat als je daar geen beschikking over hebt? Wat als er bijna geen weilanden zijn waar ze op kunnen lopen? Mogen wij in deze buurt dan maar geen paarden houden, omdat ze niet 24/7 het land op kunnen? Moet iedereen uit deze buurt dan maar verhuizen waar ze dat wél hebben? Dit is dus mijn vraag, wat is jullie mening hierover? Wat de meeste hier in deze situatie doen is het paard in de zomer zo'n 2 a 3 maanden 'vakantie' geven. Vaak rijden ze er dan helemaal niet op, of misschien heel af en toe.
Ben hier dus erg nieuwsgierig naar. Laten we het wel gezellig houden in het topic