zondag is rustdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tesil29

zondag is rustdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:53

Ik heb een leuke pensionstalling gevonden waar ik met mijn paard terecht kan. Het is alleen zo dat je daar op zondag niet mag komen. Nou vind ik dat qua aandacht wat minder fijn voor mijn paard.
Hoe denken jullie erover? Dat je op zondag niet naar je paard toe mag. Doe je dan je paard 'te kort'?

_rosita_

Re: zondag is rustdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:56

grooot dilemma!!

ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan en eigenlijk nog twijfel ik.
er is een', van wat ik hoor, erg fijne plek hier niet ver vandaan. groedkoop, goed en ik weet heel zeker een fijne plek voor toos en donder, alleen.....

zondag is rustdag en je moet een spoor over om bij het bos te komen.

ze redden het vast prima zonder me, maar zaterdag en zondag zijn júist de dagen waarop ik volop tijd heb en desnoods 6 uur bij ze rond kan hangen als ik er zin in heb en dat kan dan dus niet....

moeilijk hoor

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:57

Persoonlijk vindt ik het voor het paard geen probleem.
Zou persoonlijk wel enkele bezwaren hebben, maar dat is een ander verhaal, voor je paard kan het geen kwaad.

Tesil29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:57

Ja dat heb ik dus ook

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:58

Ik werk op zaterdagen, dan zou ik dus wel veel bezwaar hebben tegen een stal waar je op zondag niet mag komen. Dat is voor mij juist de dag dat ik voldoende tijd voor ze heb.

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:00

Mag je er ook niet bij als hij ziek is ofzo? Als dat zo is zou ik het zeker niet doen!
En staat je paard dan de hele dag in de box?
Verder rijd ik juist heel graag op zondag: verder niks te doen en lekker veel tijd!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:02

Ik zou het persoonlijk niet doen maar kun je niet afspreken ofzo dat je tussen 10 en 1 uur daar bent? Of in de ochtend vroeg?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:03

ik zou naar een andere stal gaan zoeken dan ...
voor het paard is het niet erg , maar het weekend is juist waneer je het langst bij je paard kan zijn ...

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:05

tjaah, het is natuurlijk wat je zelf wilt... maar ik weet natuurlijk niet in welk pakket je zit... als je bijvoorbeeld wedstrijden wilt gaan rijden, is het niet zo handig. Want veel wedstrijden zijn op Zaterdag en Zondag. En dan zou je niet op Zondag wedstrijden kunnen rijden dat is dan natuurlijk wel weer erg jammer!!

Als ik jou was zou ik het een paar maanden proberen, dan kom je er vanzelf achter wat het handigst is... Of je het erg mist om op Zondag naar je paard te mogen!!(zondag is natuurlijk ook weer precies een dag waarop je vrij bent, en lekker veel tijd aan je paardje kan besteden Clown )

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:05

Ik vind idd de zondag nou juist zo lekker, omdat je dan lekker de tijd hebt voor je paard.
Vind het raar dat ej dan niet zou mogen komen en ikzelf zou daar dan zelf nooit naar toe gaan.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:09

Ik zou dus nooit op zo een stal gaan staan. Wat dat betreft ben ik toch al allergisch voor openingstijden. Het is mìjn paard en daar wil ik naar toe kunnen wanneer ik wil.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:12

Z'on stal zou dus niks voor mij zijn. Ik moet ten alle tijden naar mijn paard kunnen vind ik. Zeker op zondag een lekkere lummel dag of ik ga op wedstrijd. voor het paard zou het idd niet zo heel veel uitmaken. Maar in je weekend niet naar je paard kunnen lijkt me toch niet leuk.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:14

Zondag is juist zo'n heerlijke dag om bij je paardje rond te hangen en lekker te rijden.. als je dit niet op zondag doet maar op een andere dag is dat natuurlijk ook een optie.. maar ik zou er niet voor kiezen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:16

Zondag rustdag. Komt je paard dan evengoed uit zn stal en in de wei? Krijgt hij voer? Of betekent dit dat hij dan gewoon een hele dag in zn boks staat? Eventueel zelfs zonder voer?

Als je paard gewoon in de wei komt en zn voer krijgt dan is het niet zo'n probleem. Alleen moet je dan voor jezelf ook bedenken of je inderdaad wedstrijden wilt gaan rijden. Kun je je paard dan wel van het erf afhalen om naar wedstrijd te gaan?

Als je paard in zn boks blijft staan de hele dag dan zou ik nooit en te nimmer naar zo'n stal verhuizen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:18

Ik ben het wel met wat voorgangers eens.
Het is jouw paard, dus dan vind ik ook dat je daar heen moet kunnen wanneer JIJ wilt.
Als de pension-eigenaren niks willen doen op zondag, hadden ze in mijn ogen een ander bedrijf moeten beginnen.

Ik zou het niet doen.

Tesil29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 19:19

Voer krijgt ie wel en in de zomer staat ie 24/7 buiten. Hoe het in de winter gedaan wordt weet ik nog niet.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:28

ik zou het niet volhouden..
ik wil graag elke moment van de dag naar mijn paard kunnen.
(ik voel mij al schuldig als ik en dag niet geweest ben)
maar ze gaan me niet verbieden wanneer ik wel of niet mag komen..

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:31

In de winter gaan ze gewoon naar buiten, en staan dan 3 tot 4 uur buiten, de paarden gaan eerst, dan de pony's, en dan nog de paarden die niet bij de andere paarden kunnen staan, zoals die van mij Tong uitsteken . Als je paard ziek is mag je er gewoon naar toe, maar de staleigenaresse heeft veel verstand van paarden en wil er dan ook tijd in steken. Mijn paard had erge koliek en mocht gewoon komen op zondag. Mn pony werd verkocht op zondag, en ook toen was het natuurlijk geen probleem om te komen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:33

Silence schreef:
Het is jouw paard, dus dan vind ik ook dat je daar heen moet kunnen wanneer JIJ wilt.
Als de pension-eigenaren niks willen doen op zondag, hadden ze in mijn ogen een ander bedrijf moeten beginnen.

Ik zou het niet doen.

nou goed... ik zie het andersom.
de plek die ik bedoel is schitterend, paardjes 24-7 buiten, een kudde, voldoende ruwvoer en bomen/bosjes om uit de zon/wind te staan.
die meneer heeft dat bedrijf, ík ben degene diue beslist of ik dat wel of niet doe.
ik zie het dus omgedraaid van jou. als jij op zondag wilt komen, ga je daar dus niet staan.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:33

ik zou dat echt NOOIT willen .. ik ben altijd op Zondag bij m'n paard .. alleen op dinsdag niet ( als ik naar school moet ) maar voor de rest alle dagen

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:34

Myra1 schreef:
Ik zou dus nooit op zo een stal gaan staan. Wat dat betreft ben ik toch al allergisch voor openingstijden. Het is mìjn paard en daar wil ik naar toe kunnen wanneer ik wil.

Dat is niet zo heel raar hoor er zijn hele zwaar gelovige mensen die denken dat je op de zondag alleen maar mag rusten(geen tv, radio enz) (ben ook gelovig, maar het is niet zo dat ik niks mag doen!)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:36

Ik zou et niet doen. Als je nu al twijfeld ga je je er op den duur zeker weten aan ergeren.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:41

_rosita_ schreef:
Silence schreef:

Ik zou het niet doen.

nou goed... ik zie het andersom.
de plek die ik bedoel is schitterend, paardjes 24-7 buiten, een kudde, voldoende ruwvoer en bomen/bosjes om uit de zon/wind te staan.
die meneer heeft dat bedrijf, ík ben degene diue beslist of ik dat wel of niet doe.
ik zie het dus omgedraaid van jou. als jij op zondag wilt komen, ga je daar dus niet staan.

De stalling die jij (waarschijnlijk) bedoelt is toen de tijd opgezet als opfok bedrijf.
Dan is het in principe niet zo belangrijk als je er 1 dag in de week niet kunt komen.
De laatste jaren staan er echter ook steeds meer rijpaarden.
Ik zou er ook niet willen staan omdat er geen (schuil)stallen zijn, als er mensen verkeerd willen bellen ze de dierenbescherming en ben je de .....
Vooral als het een natte periode is.
Je moet immers een paard een stal kunnen aanbieden (volgens de regeltjes)
En die man heeft geen stallen.
Maar goed dat is offtopic, ik zou mijn paardjes niet op een plek willen waar ik op zondag niet mag komen.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:11

Ik zou het ook niet willen. Zondag is juist de dag dat ik lekker lang rij. Lekker rustig alle tijd nemen en voor wedstrijden moet je ook op zondag naar je paard kunnen. Maar ja het ligt er aan wat je zelf prettig vindt.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:23

Hoewel je hier wel de mening van iedereen vraagt, is jouw mening hierin natuurlijk het belangrijkst! Als jij het een fijne stal vindt, en je paard óók op zondag goed verzorgt wordt dan hoeft het geen probleem te zijn.

Zelf zou ik niet op zo'n stal gaan staan omdat ik vooral in het weekend tijd heb. Daarnaast vind ik ook niet dat iemand mij kan verbieden om naar mijn paard te gaan. Dus elke dag, ongeacht het tijdstip. Maar dit is ook weer heel persoonlijk natuurlijk.

Op elke stal is wel wat dus je moet zelf een afweging maken. Jouw paard staat er 24/7 en jij kunt je misschien wel een beetje aanpassen. (Maar je moet niet overdrijven natuurlijk.. Haha! )