Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:Ik ga kijken wat de da zegt over haalbaarheid en kwaliteit van leven heeft.
Rijden hoeft niet, maar wel pijnvrij in de wei kunnen staan.
Kan dat zou ik dat bedrag wel over hebben.
Is die kans erg klein lijkt me het paard beter af als hij ingeslapen mag worden

Ik moet ook zeggen, het ging allemaal zo snel dat je amper tijd hebt om na te denken.
mieamore schreef:denk niet dat het uitmaakt papier of niet en doel waarvoor je het paard heb.
je moet kijken naar kans van slagen en een paardwaardig bestaan.
als een paard verder kan leven zonder pijn en je kan niet meer gebruiken voor sport zal ik het uitgeven.
draumpje schreef:aanschaf etc dat boeit me niet ...
tantjeuh schreef:mieamore schreef:denk niet dat het uitmaakt papier of niet en doel waarvoor je het paard heb.
je moet kijken naar kans van slagen en een paardwaardig bestaan.
als een paard verder kan leven zonder pijn en je kan niet meer gebruiken voor sport zal ik het uitgeven.
En hoever zou je daarin gaan? 5000€ oke, wat als het nu 7000€ wordt? 10000€? Zou je het dan nog altijd uitgeven? Ook al zou je jezelf daarmee de schulden inwerken?
tantjeuh schreef:draumpje schreef:aanschaf etc dat boeit me niet ...
Mij wel denk ik. Ik bekijk het misschien ook iets rationeler dan een hoop anderen hier. Maar neem nu een operatie van 5000€ of meer, slaagkans 50% voor de sport aan te kunnen, 70% op pijnloos zonder sport. Ik zou denk ik dat geld niet geven als het gaat om een shet die je als gezelschapspaardje gekocht hebt en die je 200€ heeft gekost, wel aan een jong sportpaard dat talent heeft en 10.000€ in aankoop gekost heeft.
Gho, ik moet zeggen, ik vind het echt een moeilijke kwestie. Ik kan niet zeggen: maakt niet uit hoeveel, ik betaal zolang ze pijnloos kan leven. Mijn paard bv zou er echt niet gelukkig van worden om haar hele verdere leven niets meer te moeten doen. En hoewel ik deels verzekerd ben, ik gooi niet zomaar 5000€ op tafel.. Laat staan meer.
runningkawa schreef:Ik ga kijken wat de da zegt over haalbaarheid en kwaliteit van leven heeft.
Rijden hoeft niet, maar wel pijnvrij in de wei kunnen staan.
Kan dat zou ik dat bedrag wel over hebben.
Is die kans erg klein lijkt me het paard beter af als hij ingeslapen mag worden