even een vraag:
Wie heeft er wel eens een deken voor een pony of paard zelf gemaakt?
Bijv. een simpele uitrij-deken, zweetdeken, onderdeken, of zelfs een waterdichte (geef het je te doen!).
Graag zou ik jullie ervaringen horen, en indien mogelijk zelfs foto's zien!
(Als het hier niet mag, doe maar op ITP).
Verder zou ik ook graag ervaringen horen over andere dingen die je zelf gemaakt hebt, met of zonder hulp van iemand die kon naaien enzo..
Wat mijzelf betreft:
ik heb op 't moment een dunne deken en een winterdeken zonder bilkoorden. Die ga ik er dus aan maken.
Bij mijn moeder in haar naaikamertje lagen nog doosjes met allerlei oude ritsen bijv., of een doosje met stukjes stof die nog eens van pas konden komen...
Ze heeft ook een doos met allerlei soorten knopen bewaard.
Daarin zaten ook ringetjes waar ik dus de bilkoorden aan wil klippen!
Dus die ringetjes, plus wat stevige stukjes stof...
Komt allemaal goed thanks to my dear mamma!
Verder kreeg ik van een vriendin twee gedeeltes van een gogue:
Het stukje dat achter de oren loopt met aan de zijkanten 2 ringetjes eraan.
En het stukje dat aan de longeersingel (tussen de voorbenen) naar voren moet.
Dan moeten de touwtjes daar nog bij 'gedacht' worden, maar die kocht ik dus bij Welkoop.
Ze waren wel langer en wat dikker dan gewone gogue-touwtjes, maar met wat extra knopen bij het 'singelgedeelte' lukte het super!
Zolang het idee maar behouden blijft...
Veel succes alle zelfmakers, en ik ben benieuwd wat jullie al 'gemaakt' hebben? Of gerepareerd zelf?

) een zweetdeken te maken voor mijn shet.
) een rood/wit/blauwe bies langs de hele rand van de deken en van dezelfde banen ook de singels gemaakt, geen bilriemen, maar wel een riempje achtelangs bij de staart en de voorkant met van die klip sluitingen!! We zijn hier twee regenachtige zondagen mee bezig geweest en het resultaat mocht er zijn. Het is dat mijn scanner het niet doet, anders had ik wel even een foto laten zien!!