Hoi!hmm.. ik zit een beetje met een probleem.
mijn pony heeft luchtweg/long aandoeningen. de dierenartsen weten niet wat het kan zijn of wat het is. (geen benaming ervoor).
twee jaar geleden heeft ze een aanval gehad waardoor ze moeilijk tot niet meer kon ademen. wij meteen de dierenartsen gebeld en die heeft haar wat prikjes gegeven zodat de luchtwegen weer een beetje openen. dit is allemaal goed afgelopen gelukkig.
nou gebeurde het volgende:
ik was op vakantie en word gebeld met het volgende bericht ; je paard is ziek en heeft waarschijnlijk hetzelfde als twee jaar geleden. iedereen daar in de stress en de dierenartsen weer geweest. weer prikjes gegeven en het is gelukkig weer bijna over (na een week). ze is nog een beetje benouwd maar verder gaat het redelijk. ze mag wel gras eten want dat is verzachtend. deze keer was er een andere dierenarts geweest dan die ik zelf heb en twee jaar geleden is geweest.
nu zei deze dierenarts van; dit paard mag een week (haast) niks eten want de luchtwegen zijn nu zeer gevoelig. zo gezegt zo gedaan. en paard alleen op rubber matten gezet en geen stro want dat was niet goed. ze staat nu wel weer op stro maar wel op oud sto van een ander paard i.v.m het op eten ervan.
nouja om een lang verhaal kort te maken is mijn vraag; ik wil graag proberen om haar dan op vlas oid te zetten in plaats van weer op stro i.v.m het stof e.d. en dat ze het gaat op eten. is dit een idee?
m'n voer en stro leverancier adviseerde me ook hout krullen. heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt! groetjes!
en wat vinden jullie van hout krullen of zaagsel?