vliegenspray ook gebruiken IN stal?? ,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

vliegenspray ook gebruiken IN stal?? ,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 16:33

omdat mijn paard zoveel last heeft van vliegen en muggen(ze heeft zomerexceem)
spray ik tegenwoordig vliegenspray op de wanden van haar stal.. niet waar ze eet maar wel de rest.

deze vliegenspray gebruik ik normaal voor het paard zelf..
toen het laatst zo heet was en er zoveel vliegen waren dacht ik: waarom niet proberen in de stal??
maar ik heb er nog geen reacties op gehad: is goed is slecht enz enz..
en zou ik wel graag willen weten..
niet dat ik wat doe wat dadelijk eigenlijk hardstikke slecht is!!..

alvast bedankt voor het lezen!!!
Haha!

Afbeelding

dolor

Re: vliegenspray ook gebruiken IN stal?? ,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:20

ik denk niet dat het kwaad kan. anders zou je het ook niet op je paard mogen spuiten. dat zou dan pas slecht zijn Haha! maar dat is het niet, dus het zal wel meevallen. alleen niet al te veel spuiten van wege de lucht en misschien benauwdheid ofzo daardoor. ik weet niet of dat mogelijk is.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:59

Mijn ervaring is dat in de stal de lucht van de spray minder goed weg kan. Dus dan stinkt het vaak zo enorm. Ik weet niet of het slecht is voor de longen maar dat lijkt me eigenlijk wel. Ik zou dit toch niet onbeperkt blijven doen. Dan zou ik je paard iever een keer extra inspuiten.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:02

Gewoon je paard insprayen. ik gebruik zelf iets met citronella tegen de muggen, alleen 's avonds. overdag staan ze buiten en gebruik ik veerust i.vm. dazen, maar op stal tegen de muggen dus de citronella. Werkt bij mijn paarden heel goed.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:45

Ik weet eigenlijk niet zeker of je een paard met zomereczeem de hele dag ingesmeerd met vliegenspray kunt laten staan, zou het daar niet erger van worden? Dan lijkt het me op de muren nog niet zo'n stom idee.
Ik zit te denken wat er nog meer voor manieren zijn om van die vieze beesten af te komen, knoflook geven schijnt te helpen en kan ook geen kwaad voor de huid, en er zijn vast ook andere voedingssupplementen voor!

Effe off topic, moet je nu even niet naar mn onderschrift kijken natuurlijk Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:51

een paard met zomerexceem moet je regelmatig wassen met bij voorbeeld Tea tree shampoo o.i.d. om ervoor te zorgen dat de huid niet "verstopt" raakt. Weinig kans op trouwens met het weer van de afgelopen tijd Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:02

knoflook helpt inderdaad goed tegen vliegen en muggen. het enige probleem is dat het een tijd nodig heeft voordat het door het hele lichaam zit en in de bloedbanen is. dus dat duurt wel even. dus als je het nu gaat voeren, heb je kans dat het van de winter pas echt helpt. je kan er natuurlijk wel alvast mee beginnen voor volgend jaar. dan weet je zeker dat het volgend jaar door zijn hele lichaam zit.

chan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:43

knoflook en vliegestalspee help vaak goed

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:50

Veerust kan je ook gebruiken voor in de stal. Dit spul is NIET voor op je paard.

Voor de rest kan je Equidoux eens proberen, oa te koop bij de divoza en vast ook te bestellen bij jouw eigen winkel.

Voor de rest wassen helpt erg goed. Afwisselend met tea tree en betadine shampoo(want deze shampoo dood ook de goede bacterien)

Succes ermee!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:53

dankjewel voor alle reacties Lachen ,, over de lucht wegen en benauwd heid dat zal denkik wel meevalleen want sta namelijk in een stal met 14 andere stallen waar een grote ruimte is en daarnaast nog een grote ruimte met opslag enzo.. maar bedankt allemaal voor de tips zijn erg handig!!! Haha!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:53

roosje84 schreef:
Veerust kan je ook gebruiken voor in de stal. Dit spul is NIET voor op je paard.

Voor de rest kan je Equidoux eens proberen, oa te koop bij de divoza en vast ook te bestellen bij jouw eigen winkel.

Voor de rest wassen helpt erg goed. Afwisselend met tea tree en betadine shampoo(want deze shampoo dood ook de goede bacterien)

Succes ermee!

Mag ik vragen waarom niet?
gebruik dit zelf niet, maar ben wel benieuwd..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:55

Veerust is gemaakt voor in paarden en koeienstallen, niet voor de huid van het dier.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:12

Heb het even opgezocht, want een vriendin van mij gebruikt het wel op haar paard..
Maar dit kan dus wel;

Citaat:
VeeRust Super

Voor vliegenbestrijding op koeien, varkens en paarden.

Toepassingsgebied
VeeRust Super is speciaal ontwikkeld voor het bestrijden van vliegen op koeien, paarden en varkens.

Eigenschappen
VeeRust Super bevat Pyrethrum en Piperonylbutoxide. Pyrethrum is een natuurlijk insecticide.
Pyrethrum heeft een breed werkingsspectrum en breekt in de aanwezigheid van licht snel af. Het is een zogenaamd zenuwgif. Het zenuwstelsel van het insect wordt geprikkeld. Daarna volgt snel een verlamming. Deze verlamming heeft de dood van het insect tot gevolg.
Voor een doeltreffende werking van VeeRust Super is slechts weinig
werkzame stof nodig. Piperonylbutoxide versterkt de werking van het Pyrethrum.
VeeRust Super combineert een hoge effectiviteit met een zeer lage giftigheid
voor zoogdieren.

Gebruiksaanwijzing
Spuit het middel op het dier, op een afstand van ongeveer 60 cm, met een gelijkmatige cirkelvormige beweging.
Spuit vooral op verzamelplaatsen van vliegen zoals schouders, nek, horens, flanken en basis van de staart. Spuit niet in de ogen.
Vorstvrij bewaren.

Afbeelding

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:19

Nou dan heb ik toch echt een andere veerust gehad, die kon echt niet op paarden Haha!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:20

naja, die zijn er dus ook Haha!

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:34

Ik gebruik zelf veerust op het paard en in de stal zelf. Ik had overigens van de week bij Agrifirm een bus in mijn hand die alleen voor in de stal was, maar ben de naam vergeten.

Brigitte

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:42

Wij hadden ook veerust maar dat hielp niet echt.
Nu gebruiken we Atex Daas spray (hept ook tegen gewone vliegen) en dat helpt echt goed.
Ook spuit ik het op de wanden van de stal, daar is het niet voor gemaakt maar het helpt wel.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:57

In Amerika hebben ze een product, Biomagic, uitgevonden dat oa de geur wegneemt van bv ammoniak in de stallen. Het is helemaal niet chemisch en het kan gerust op de vloer en wanden van stallen gespoten.
Het heeft als resultaat dat er veel minder vliegen in de stallen zitten en het stinkt ook niet meer. Ik mag het proberen als proef en het bevalt me prima. Wij hebben een eczeempaard dat nu ook nauwelijks schuurt. Ik spray ook zijn manen en staart er mee in. Zodra als er vraag naar komt in Nederland, dan komt het op de markt. Dit is dus een puur biologisch produkt, je kunt het bij wijze van spreken zelf opdrinken.

Bij bepaalde concentraties breekt het ook mest af, het kan bv in van die mestbasins worden gegoten en dan verdwijnt de dikke koek op de vloeibare mest.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:51

dat is wel een erg handig product. hopelijk komt het ook snel hier.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:05

Ik spuit meestal een keer of 3 per dag de muren van de poetsplaats in met veerust, dat helpt wel Lachen

Verder voor vliegen e.d. in de stal is natuurlijk een stalhygiëne en luchtstroom belangrijk!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 07:19

Je paard insprayen (wat een woord dat bestaat niet Haha! ) met vliegenspray.
Knoflook voeren

Je paard 1x in de week wassen met een zwavelschampo

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:56

Heb je wel een eczeemdeken erop dan? Die kun je ook wel in de stal op doen, is na een lange tijd ook nog goedkoper en werkt beter.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 15:18

ja ik heb er een exceem deken opliggen.. die blijft altijd op liggen in wei en uit de wei.. maar ik wil haar gewoon zoveel mogelijk rust geven van die stomme dingen!!.. dat spul uit amerika klinkt goed Haha!, ik hoop dat het snel naar nl komt dant!!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:19

toen ik een week op instructieweek was, kreeg je dan een eigen verzorgpony enz. enz. enz. enz. en die zat ook altijd onder de vliegen, als ik dan 's ochtends aankwam ging ik eerst de stal behandelen met mijn geheime wapen genaamd vliegenspray, na een paar minuten zaten ze er weer hoor Vork je kan het toch ook op de vacht gebruiken? waarom dan niet in de stal... Ik denk niet dat het schadelijk is Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:11

De stalwanden afwassen met een Dettoloplossing werkt ook prima.