Wie heeft ook zo'n mafkees in de wei??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Wie heeft ook zo'n mafkees in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 17:11

Mijn paard vind het erg leuk om in de wei te staan met andere paardjes. Ze vind het alleen iets TE leuk. De hele groep staat zijn buikje vol te vreten en wat doet die mafkees van mij....die wil spelen. 10 jaar oud en ze gedraagd zich als een 5 maanden oud veulen. Alhoewel het grappig is om te zien hoe ze om de grazende massa heen staat te dansen, met het hoofd loopt te draaien en steeds van ze af rent in de hoop dat ze mee gaan doen zijn haar weidegenootjes daar niet zo van gecharmeerd. Zo snapt ze bijvoorbeeld niet dat als er onrust is, dat dat betekend dat er 'gevaar' heerst. Ze ziet dat als een "eindelijk gaan we spelen" teken en vangt daardoor regelmatig klappen op. Ook zit ze regelmatig op haar kont door te hard door de bocht gaan en dan hou ik mijn hart wel even vast. Hoewel ik haar gerag erg grappig vind is het dus ook behoorlijk lastig. Ze kan namelijk ook nooit een blessure in de wei uitzitten omdat ze om de haveklap even een dolle 10 minuten heeft.

Zijn er meer bokkers met zo'n maffe idioot??

Dobel

Re: Wie heeft ook zo'n mafkees in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:15

haha mijn verzorgpony was 30 die was ook zo haha maar nu is ze dood Boos!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:19

Mijn paard staat met 8 van die gekke beesten in het land Haha! Maja dat zijn hengsten die momenteel in de pubertijd zitten, dus dat mag. Ach, zolang ze lol hebben kan het geen kwaad toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 17:23

Pubers zijn de ergste volgens mij. Maar blijkbaar kunnen bejaarden het ook Tong uitsteken
Het kan idd geen kwaad (meestal) en het is ook nog eens goed voor de conditie Knipoog
Ik vind het ook wel heel erg lollig omte zien zolang het maar goed gaat. Helaas maakt ze het zichzelf wel onmogelijk om bij blessures naar buiten te mogen. Om die reden staat mijn paard helaas de komende tijd op stal.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-07-07 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:24

Paard van een vriendin is ook zo actief, alleen als iets vind ; een halster, tak , stuk zeil of wat dan ook dan vermaakt hij zich zelf daar prima mee en gaat hij niet alsmaar de 2 pony's ''pesten'' met zijn gedraai en gespeel. Zo stond hij gister met een halster in zijn mond rondjes te draaien met zijn hoofd en als het halster uit zijn mond vloog rende hij erachter aan en ging weer dood leuk verder. (maar die had geloof ik liever hond willen zijn Huilen van het lachen )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 17:42

superlise schreef:
(maar die had geloof ik liever hond willen zijn Huilen van het lachen )

ROFL

Het beste maatje van mijn mafkees was ook zo. Het baasje heeft haar op den duur ook leren apporteren, erg grappig. Helaas is deze merrie ingeslapen omdat ze slechte pezen en OCD had en zich totaal niet kon gedragen in de wei. Iedere week had ze wel weer een keer zo idioot gedaan dat ze weer met een dik been stond. De enige optie was nooit meer in de wei en gecontrolleerd bewegen en dat wilde ze haar terecht niet aandoen. Als ze iets rustiger was geweest had ze nog als grasmaaier kunnen dienen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:16

10 is niet bejaard hoor... die van mij is 11 en die loopt af en toe ook zo chronies debiel te doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:45

superlise schreef:
Paard van een vriendin is ook zo actief, alleen als iets vind ; een halster, tak , stuk zeil of wat dan ook dan vermaakt hij zich zelf daar prima mee en gaat hij niet alsmaar de 2 pony's ''pesten'' met zijn gedraai en gespeel. Zo stond hij gister met een halster in zijn mond rondjes te draaien met zijn hoofd en als het halster uit zijn mond vloog rende hij erachter aan en ging weer dood leuk verder. (maar die had geloof ik liever hond willen zijn Huilen van het lachen )

Dat is net mijn 2 jarige shet. Die wil ook dolgraag spelen, maar de rest heeft daar niet altijd zin in, dus nu heeft hij net zo lang met zijn skippys geklooit dat ze stuk zijn. Af en toe is het baasje nog zo gek om mee te gaan rennen in de wei, vind ie enig Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:57

PinkyBubble schreef:
10 is niet bejaard hoor... die van mij is 11 en die loopt af en toe ook zo chronies debiel te doen

10 is niet bejaard nee, maar de 30 jarige van Tineke1 wel, dat beloofd wat voor de komende 20 jaar. Koe

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:40

Die van mij is 14 en gedraagd zich ook vaak zo leuk op de wei.
Steigeren, met maaiende voorbenen ondertussen op de achterbenen een rondje makend, aan halsters sleuren, vliegennetjes uit elkaar peuzelen, staartflappen er af trekken, dekens gaten in maken, omheiningen slopen en met de balken door de wei lopen ondertussen boos worden omdat hij die niet in 1 keer de hele wei mee over krijgt, en laat niks naast de wei of paddock liggen want dan wil hij het pakken. Zo heeft ie wel eens een tuinslang te pakken gekregen en in zijn mond gepakt en dan schrikken want er flabbert 7 meter geel iets achter hem. Dus vol in rengalop maar niet loslaten.
En longeerzweep pakken en die op de kont slaan van andere paarden.

Op mijn vorige stal stonden er soms teil met water in paddock. Leuk om die leeg te spatteren en om te gooien en door de paddock heen te sleuren of er op staan stampen.

Andere paarden worden wel eens moe van hem Haha! . Maar goed hij staat met 5 andere ruinen. Er is er altijd wel eentje die wil spelen.
Gelukkig graast hij ook vaak wel rustig hoor.

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:01

mijn paard is 15 Tong uitsteken als ik haar sochtend in de wei zet dan galoppeert ze in het rond:P gaat ze even rollen en dn grazen:P
Als ze zich gaat vervelen gooit ze de waterbak altijd om Boos! vink nie lief:P ik moet hem soms wel 3x per dag bijvulle Tong uitsteken
wie weet misschien iets waardoor hij zich niet verveelt? Tong uitsteken

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:39

Die van mij staat ivm blessure 2-5 u per dag op de weide en daarnaast op de paddock. Denk je: ik laat hem nog even half uurtje langer staan. *wachten, wachten* Staat meneer op de weide te spelen Knipoog Dat kan hij ook met zijn maten op de paddock.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:10

Mijn meest favoriete actie was toen ik mijn paard net had. Ze stond toen in een weitje die ook meteen tuin was. Er hing dus o.a een waslijn helemaal afgeladen met wasgoed. Op een bepaald moment ging die mafkees weer eens een rondje doen en werd steeds enthousiaster totdat ze helemaal niet meer voor zich uit keek. Ineens doemde daar die waslijk voor haar neus op. Al libo-dansend schoof ze er onderdoor Het zou me niets verbazen als het sleepspoor van haar kont nog te zien is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:45

Ik vraag me af: hoeveel uur staat je paard op de wei, en hoeveel uur is hij aan het spelen?? Als hij dagelijks maar een paar uurtjes buiten komt, dan wilt ie blijkbaar het maximale eruit halen. Als hij 24/7 buiten staat, dan heb je gewoon een erg speels paard Lachen

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:14

De mijne is ook zo'n maf. Een 8 jarige quarter ruin. Wil de hele dag alleen maar spelen. Ik moet oppassen want hij vangt ook de klappen op. Nu heb ik hem van ellende alleen gedaan, want de laatste keer heeft hij een enorme klap tegen zijn knie gehad en daardoor meer dan een half jaar uit de roulatie geweest

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:21

_angela_ schreef:
Ik vraag me af: hoeveel uur staat je paard op de wei, en hoeveel uur is hij aan het spelen?? Als hij dagelijks maar een paar uurtjes buiten komt, dan wilt ie blijkbaar het maximale eruit halen. Als hij 24/7 buiten staat, dan heb je gewoon een erg speels paard Lachen

8 uur zonder training of 4-5 uur als ze in training staat. Meer kan ook echt niet, ze mat zichzelf zo af dat ze met meer weidegang mager wordt en dikke benen krijgt. Moet ook altijd meer voeren tijdens het weideseizoen dan in de winter.
Ze is vooral actief rond de middag en voor het binnenhalen.

Frisian: helaas bekend probleem. 2 jaar geleden heeft de hele voorknie aan puin gelegen. Dit jaar gebroken griffelbeen waardoor ze dit jaar niet meer de wei in kan. Alleen zetten kan ook niet, dan gaat ze als een dolle stier heen en weer rennen tot ze staat te druipen van het zweet met kapotte benen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:23

Misschien verbruikt ze gewoon de energie van dat extra voer als ze in de wei staat.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:31

Geeft ze t niet op als je haar met 1 oud(er) paard samenzet? Nu heeft ze er natuurlijk meerdere die ze niet met rust wil/ kan laten....Ik ken idd ook zo'n paard, 10 jarige ruin, die haalt van alle andere paarden halsters, dekens en peesbeschermers eraf, springt over schrikdraden heen om vervolgens de koeien te gaan opjagen, sjouwt de hele dag met vlaggen, tuinslangen, dekjes etc etc. Met als gevolg dat de andere paarden zich werkelijk dood schrokken als hij weer aan kwam rennen met iets nieuws.... Rolleyes
Nu staat ie samen met 1 andere ruin en het is wel iets beter. Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:06

PeruaansePas schreef:
Misschien verbruikt ze gewoon de energie van dat extra voer als ze in de wei staat.

Nee was dat maar zo, ze staat nu zonder voer ivm blessure maar ze blijft idioot dus ze moet op stal. Ik heb tijden getobt dat ik haar maar niet gezond kreeg (schraal, dikke benen). En maar denken dat het stalbenen zijn, dus nog langer in de wei. Tot ineens een peesblessure.... Ze wilde zich niet gedragen in de wei dus het werd serieuze peesklap. Op stal gezet en na een tijdje: weg dikke benen. Heb pas de fokker gevonden en die bevestigde dat direkt. Die heeft haar o.a. om die reden verkocht. Beperkte weidegang en hard werken blijkt de enige oplossing om te zorgen dat ze niet overmatig energie verspeeld.

xBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:07

Haha, herkenbaar, dat is bij mijn verzorgpony op de wei ook zo.. Daar staat een enorm hyperactieve shetlander, niet normaal meer..
Galoperen, bokken, bijna in de sloot vallen, noodstops maken, *LOL* haha.

Krijgt je pony misschien te weinig beweging (niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog ), of is het echt blijheid?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:13

Op de wei deed Max niet zoveel, maar die wil wel altijd flesjes hebben of hoeven krabbers in zijn mond en daar rondjes mee draaien.. Hele tijd naar elk paard toe als die los staat en maar uitdagen Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:14

haha die van mij heeft ook zulke idiote trekjes.
als hij de wei in gaat, en als hij er weer uitgaat. heerlijk gezicht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:22

Die van mij is ook nog steeds een peuter/kleuter.
Hij kan ook echt overal mee spelen. Gelukkig weet hij wel zijn speelkameraadjes goed uit te zoeken.
Hij staat met een andere ruin en dan gaat het er lekker ruig aan toe: ze bijten elkaar (op de knieën gaand) op de gekste plaatsen, steigeren tegen elkaar op etc. Nu is hij echt de baas op de wei, op de andere stal probeerde hij het bij enkele paarden en als het niet was dan ging hij van ellende maar grazen. Hij bleef de anderen dus niet lastig vallen.

Ik heb idd nog niet aan blessures gedacht waarbij hij rustig moest zijn (gelukkig in bijna 8 jaar nog niet voorgekomen bij hem; heel gauw afkloppen; knock. knock, knock). Maar goed hier kan ik ook niets aan doen; ik geniet van volle teugen als ik mijn kanjer zich lekker uitslooft in de wei!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:29

ik weet er ook alles van Tong uitsteken soms schaam ik me wel eens voor hem, hij kan heel leuk zijn met dingen en zo lekker met een ander dolle, maar hij heeft ook rotstreken, zo heeft ie al met zn lompe gedrag bij 2 paarden een hap uit de staart gegete enzo, niet zo heel fijn als baas zijnde!! maarja, unique is altijd een deugenietje geweest, als ik bij hem kom dan zie ik 1 paard rond rennen en bokken en spelen en doen en dat is die van mij. en dan gaat ie altijd een ander klieren ofzo, maarja gelukkig zit er 1 paard bij die ook heerlijk kan vervelen.. maarja, ik moet wel soms goed door mn vingers kijken want ze krijgen ook veel wondjes van al dat gestoei enzo. maar goed, mijn paard is nu zo gelukkig met zn vriendjes, vroeger mocht ie nooit met andere paarden in de wei.. dusja, ook kan unique zo heerlijk stiekem een stapje opzij zetten als ie het niet mag, dan wil ik hem opzadelen en dan zet ik um bij het hek met zn hoofdstel om, en dan draai ik me om en dan hoor ik al een heel zacht hoefje zichzelf bewegen, en dan zeg ik altijd uh!! en dan zettie um terug maar bij het zadel moet het baasje altijd wel even mopperen, dan loopt ie wat harder aan Tong uitsteken en hij vind het gewoon grappig om mij te klieren!! maarja het gaat al beter Tong uitsteken haha, maarja ik kan zoveel opnoeme.. hij heeft op alles al iets bedacht om te rotzooien of gek te doen!! haha, heerlijk tog!! Haha! Haha! Haha!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:44

Zalig toch zo'n wacko!!
Haha!

De mijne (16) loopt gewoon de hele dag met d'er mond in 't gras (of omgekeerd beter gezegd). En kijkt met moeite op. Ik zou haar graag eens zien rennen door de wei..

Rollen doet ze wel, en dat vind ik al super!!