Reeele prijs voor stal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Reeele prijs voor stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:23

Er wordt hier bij ons op stal over nagedacht om er 3pensioenklanten bij te nemen. Nu vroegen wij ons af wat een redelijke prijs zal zijn.

Wij zitten in Koudekerk aan den Rijn - Zuid Holland.

De stallen zijn ongeveer 3,5m bij 3m groot, stro & hooi zitten bij de prijs inbegrepen. Stro kan beperkt zijn ivm zuinige boer maar daar valt wel uit te komen. Een aantal hectare weiland; helaas alleen beschikbaar vanaf mei tot oktober, s'winters wil de boer geen paarden erop. S'zomers gaan ze 24/7 de wei op.

Er is een bak; MAAR deze is niet van ons zelf, deze is van de buren, wij mogen er gewoon gebruik van maken. Uiteraard willen we de buren hier ook een vergoeding voor geven [graag dit apart rekenen ; dus stallingskosten + 'bakkosten' apart]

Biks is er ook op stal; maar dit is simpel biks, ik zou aanraden ander biks zelf te halen. S'winters hebben we helaas ook alleen maar de buitenbak, verder geen plek waar je je paard binnen los kunt gooien ofzo. Je bent met 10minuten stappen in de polder.

Paarden worden overigens s'ochtends door de boer zelf gevoerd; s'middags moeten we onderling regelen.

Nu vraag ik me af; wat is een reeele prijs voor hetgeen wat wij aanbieden? Lachen

nestle

Re: Reeele prijs voor stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:59

stal kosten 100+ bakkosten 20 of zo
ik betaal 120 + bak maar bij een andere manege kan ik zo 210 kwijt zij maar die heeft 4 bakken en een stap molen Pling

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:04

ik sta op een boerderij in de randstad en betaal 215 per maand.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:08

hee , ik weet waar je staat Tong uitsteken haha.. maar denk dat ze zo 180/190 euro voor vragen ( incl. bak dan. Ong 20 voor de bak), alles in die buurt is duur.. ik heb op 2 stallen gestaan in hazerswoude.. en betaalde 200 euro.. en had alleen een buitenbak

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:26

Merlinde schreef:
hee , ik weet waar je staat Tong uitsteken haha.. maar denk dat ze zo 180/190 euro voor vragen ( incl. bak dan. Ong 20 voor de bak), alles in die buurt is duur.. ik heb op 2 stallen gestaan in hazerswoude.. en betaalde 200 euro.. en had alleen een buitenbak

Zoveel??

Ik zou er zelf niet meer dan 100 euro per maand voor over hebben hoor (excl. bak) en dat vind ik al aan de hoge kant.

Ik sta nu voor gemiddeld 200 euro per maand (gemiddeld omdat je zelf je stro en bix inkoopt bij de boer en zo dus ook zelf kan bepalen hoeveel je gebruikt. Je betaald naar hetgeen je verbruikt.)
Daar heb ik een super binnenbak voor van 20x60, een super buitenbak van 20x60 (beiden met eb en vloedsysteem) Heel veel weiland, 3 losgooi paddock's, een longeerring en 3 spuitplaatsen...

Overigens is dit ook gewoon in Zuid-holland, Schiedam, vlakbij Rotterdam

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:40

Ik sa bij een boer in de zaanstreek, alleen een buitenbak, in de zomer weidegang, voeren en mesten inbegrepen en supermensen!
Prijs: 190 en ik en mijn paard zijn dik tevreden Ja

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:47

pff wat betalen jullie weinig bij ons in de buurt zit je al op de 260 en voor een beetje knappe stal 270 tot 285 euro. maar dan heb je een buitenbak. Binnenbak (tijdens lessen niet te gebruiken) longeer bak, paddock, in de zomer weidegang. Voeren mesten en opstrooien inbegrepen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:49

edit, heb nog eens doorgelzen,
hier in de buurt zou ik er niet meer dan 100- voor betalen per paard

weet niet precies hoe de prijzen bij jullie liggen

wat gebeurd met paarden in winter, als ze niet op de wei mogen. Komen ze er wel uit dan?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:54

Wij hebben dan wel een eigen bak, zomers alleen overdag in het land, verder komt het zo'n beetje wel overeen en ik betaal 210 euro per maand, is in Nieuwerbrug (Zuid Holland) zeker hier in de buurt zijn de stallingsprijzen echt giga hoog.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:00

barbar schreef:
ik sta op een boerderij in de randstad en betaal 215 per maand.

Ik 195 Knipoog
Op een boerderij in de randstad

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:17

Ik zou er niet meer voor willen betalen dan 80 euro. Ik betaal nu 160 euro voor een groot paard. Inc 2 binnenbakken, buitenbak, stal van 3x4, hooi/kuil, stro en zomer en winter weidegang.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:04

Lynn_Nikita schreef:
edit, heb nog eens doorgelzen,
hier in de buurt zou ik er niet meer dan 100- voor betalen per paard

weet niet precies hoe de prijzen bij jullie liggen

wat gebeurd met paarden in winter, als ze niet op de wei mogen. Komen ze er wel uit dan?

Ik heb evenals de TS ook een verzorgpaard op deze stal en zal even voor haar reageren: 's winters moet je in principe zelf zorgen dat je paard buiten komt. Wel is het zo dat je dus gebruik kan maken van de bak en zo gooide ik afgelopen winter meestal meerdere paarden in de bak terwijl ik ging uitmesten en dergelijke, zodat ze even lekker de benen konden strekken. Dus in principe is het zo dat ze gewoon op stal staan maar met onderling regelen is er wel voor te zorgen dat je paard af en toe door een ander losgegooid wordt en er wat vaker uitkomt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:39

dan nog blijf ik bij max 100-
waar ik sta is ook zelfverzorging, brok eigen kosten, hooi en stro onbeperkt.
hele dag en\of nacht op wei, ook in winter als je wil
op 5 min afstand binnenbak en grote buitenbak ( kost 25- per jaar) en voor de stallen hebben we weiland wat nu bak is geworden. betalen ook 100-

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:48

Ik betaal 155 euro per maand, incl. stro en 3 keer per dag hooi. Stro naar believe bij te kopen en biks ook zelf. Er wordt gevoerd, goede longeerbak, rijbak (aan verbetering toe) en losgooibak. Verder in de zomermaanden weidegang. Net onder de rook van Utrecht. Het is niet allemaal luxe, maar dat hoeft van mij ook niet, daar betaal ik ook voor.

Carrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:52

Ik stond ook altijd in de randstad.
Heb hier bij 2 stallen gestaan.

Stal 1 winters buiten gezet,zomers 24/7 buiten
bak aanwezig,voeren werd gedaan.
stalling was 180 euro,excl stalstrooisel en biks.
incl kuilgras.

stal 2,
binnen en buitenbak
werd alles gedaan incl stro hooi en weidegang
betaalde 238 euro.

dus jij zal 150 euro kunnen vragen excl bak
bak 25 euro 15 euro voor hun 10 voor jullie

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:56

dus 175 carrootje?? ik vin ddat erg veel hoor, om ook nog eens zelf je paard voor te moeten verzorgen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:22

in limburg liggen de prijzen nou eenmaal veel lager, die kan je niet vergelijken met de prijzen in zuid-holland. Clown
ik denk dat je met 175 euro goed zit (incl bak), anders moet je maar eens naar de prijzen van stallen in de buurt vragen en je prijs daar op aanpassen. Cool

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 10:10

Hij heeft zelf momenteel een prijs in gedachten van €150,-
Heb hem er toevallig donderdag over gesproken.

Hij wil wel zelf bepalen hoeveel stro/hooi eventuele pensioenklanten gebruiken / welke stallen ze nemen etc. Wat vinden jullie nou van deze prijs?

Het is inderdaad zelf uitmesten + s'middags zelf voeren etc etc, alleen s'ochtends zal hij het doen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:18

Vind ik duur. Of het is bij ons goedkoop. Haha! Bij ons is het zomer's 100 euro en winter 125 (simpelweg omdat er dan echt meer werk is en meer eten moet worden bijgegeven). Er wordt dagelijks gemest & eten gegeven, verlichte buitenpiste beschikbaar, paarden komen dagelijks enkele uren buiten, zomers 24/24. Hooi, stro en waterverbruik zit er bij in, enkel krachtvoer niet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:42

ik zou alle te verwachte kosten aan voeding optellen. dan de kosten voor het gebruik van de buitenbak en een bedrag voor stalling. dan ben je eerlijk bezig en kom je zelf uit de kosten.
Wat betreft het zelf voeren door je klanten zou ik niet willen dus daar kun je beter ook een vast bedarag voor meerekenen en het zelf doen. Dan is er 1 persoon die voert en niet verschillende zodat ook beter de correcte hoeveelheid voer gevoerd wordt. (bij de een is een 3/4e schep bix een halve schep en bij een ander bijna vol)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:46

Schat zo'n € 150.00 euro. Weinig luxe maar regio is duur.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:25

gouda schreef:
Schat zo'n € 150.00 euro. Weinig luxe maar regio is duur.

mee eens Haha!

ALB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:45

ik vind het echt vreemd dat het overal zo kan verschillen.
Maneges onderling verschillen erg (ook als ze ongeveer dezelfde faciliteiten hebben) en pensionstallen ook.... erg vreemd.
Zijn er eigenlijk landelijke regels voor, dat iemand weet?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:46

afgeleid van jou verhaal zou ik er per maand ongeveer 100 euro betalen. Aangezien er niet altijd stro aanwezig is en geen heel jaar weide gang.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:58

Ik vind het ook best wel duur...

Ik heb voor 125 euro onbeperkt hooi en stro mag het zelf bepalen, wel zelf mesten maar mijn bijrijdster doet het elke dag voor me Haha!

Hij zet ze buiten, hij haalt ze binnen, voert 2 keer per dag bix, voert hooi in het weiland voor je. dus 5 keer per dag te eten.

Als hij voor me moest mesten zou het me 160 in de maand kosten is dus all in verzorging.
Vers drinkwater in het land, een rijbak van 20x40 die goed is, en een longeercircel.