Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Uppojono schreef:Vandaag even de nieuwe Paard&Sport doorgenomen. Daar staat tegenwoordig de vaste rubriek üit het leven van...." in. Vind ik persoonlijk altijd een erg leuk om te lezen. Wel valt mij op dat veel van deze paarden vrijwel niet in de wei komen.
Nu vandaag las ik "Uit het leven van Power&Paint", en eigenlijk schrok ik er best van. Longeren: Vrijwel nooit. Weidegang of paddock: Nooit. Springwerk: Nooit. Dressuurwerk: dagelijks. Buitenrit:Nooit.
Nu wil ik niet beweren dat deze pony nou echt lichamelijk lijdt. Het meisje wat hem rijdt is er duidelijk wijs mee en heeft veel respect voor hem. Ik vind het echter jammer dat deze pony totaal geen afwisseling heeft. Hij heeft geen kans om 'paard te zijn'. Ik ben van mening dat juist deze paarden, die zwaar werk verrichten, ook kans moeten hebben om te ontspannen, juist in een wei of paddock. En in ieder geval niet elke dag hetzelfde doet.
Tuurlijk is deze pony veel waard, en de andere paarden in deze rubriek ook, maar staan deze topprestaties boven het welzijn?
Uppojono schreef:maar staan deze topprestaties boven het welzijn?
Ik had er een Programma over gezien op tv (al een tijd geleden hoor) Dat is gebleken dat Top paarden/pony's (wat dan ook, springen of Dressuur.) Minder lang leven dan paarden die dagelijks hun ei kwijt kunnen. Zie: Buitenritten, weiland, paddock etc etc.
. Zo is het dus niet.. Lika93 schreef:Uppojono schreef:maar staan deze topprestaties boven het welzijn?
bij sommige mensen wel ja.Ik had er een Programma over gezien op tv (al een tijd geleden hoor) Dat is gebleken dat Top paarden/pony's (wat dan ook, springen of Dressuur.) Minder lang leven dan paarden die dagelijks hun ei kwijt kunnen. Zie: Buitenritten, weiland, paddock etc etc.
tsja, eigelijk omdat wij ons lolletje willen.
Ik hoef hier geen kritiek op te hebben dit heb ik ook maar gezien op TV.
Uppojono schreef:Idd wat je zegt. ik zou ze ook vaker in de wei willen zien. Ik vind de pony er ook super uitzien hoor, en niet zielig.. Hij weet waarschijnlijk ook niet wat hij mist. Maar hij heeft totaal geen afwisseling of weidegang.. Altijd maar weer hetzelfde..
Niet dat ik zometeen als Penny word gezien, die zometeen de dierenbescherming wil bellen, omdat het zo zielig is. Zo is het dus niet..

. Het zijn ook meer de dressuurpaarden waar mee om wordt gegaan als of ze bij één stap los, hun benen breken. Uppojono schreef:Nu vandaag las ik "Uit het leven van Power&Paint", en eigenlijk schrok ik er best van. Longeren: Vrijwel nooit. Weidegang of paddock: Nooit. Springwerk: Nooit. Dressuurwerk: dagelijks. Buitenrit:Nooit.