Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Het is toch belachelijk dat iemand die zich zelf dierenbeschermer noemt paarden ook maar in de buurt van prikkeldraad laat komen, gewoon misdadig
juliomariner schreef:05/07/2007 Schikdraad wordt 45-jarig paard fataal
Het in Terneuzen en omstreken bekende paard Carlos is gisteren op 45-jarige leeftijd overleden.
Zijn verwondingen die hij opliep toen hij in een schrikdraad bleef hangen, werden hem fataal.
Piet Loof, de eigenaar van Carlos, heeft jarenlang bij de dierenbescherming gewerkt. In het verlengde daarvan heeft hij Carlos vele jaren geleden, toen het paard voor de slacht verkocht werd, geadopteerd.
Loof is cursusleider van "natuurlijk bekappen en paardhouden". Hij onderstreept de natuurlijke huivesting, voeding en welzijn van paarden. Piet Loof traint paarden via een nieuwe trainingsmethode die geheel gebaseerd is op belonen van het paard, clickertraining.
Bron: De Paardenkrant
Mijn reactie:
Het is toch belachelijk dat iemand die zich zelf dierenbeschermer noemt paarden ook maar in de buurt van prikkeldraad laat komen, gewoon misdadig
juliomariner schreef:Hoe kun je in schrikdraad blijven hangen dan? maar OK ik kan me gewoon erg boos maken om mensen die hun paarden achter prikkeldraad menen te moeten zetten.
Als ik ongelijk heb en het was schrikdraad dan bied ik mijn excuses aan.

WildWings schreef:Er staat schrikdraad, dus ga daar maar vanuit ipv je eigen verhaal ervan te maken. Dat lijkt me wel zo verstandig.
volgende keer ietjes beter lezen.. juliomariner schreef:Hoe kun je in schrikdraad blijven hangen dan?