Witte voetjes - Hoe schoon houden jullie ze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Witte voetjes - Hoe schoon houden jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:50

Ik lees wel eens topics met uitroepen hoe witte voeten nu echt WIT worden en dat soort dingen... En toen kwam de vraag bij me op hoe schoon jullie witte benen nu eigenlijk houden? Wassen jullie ze vaak? Om de dag, elke week of wat dan ook? Of enkel zo nu en dan eens voor de gelegenheid?

Ikzelf heb een gelderse merrie met 4 flinke witte benen, en ik was ze eigenlijk maar ERG weinig. Natuurlijk zijn ze flink smerig, zijn ze als snel niet meer wit, zeker de achterbenen niet. Beetje bruine mest vlekken, gele pisvlekken, of lekkere moddervlekken van in het land.... Maar ze worden maar heel af en toe helemaal gewassen. Wel borstel ik haar benen elke dag helemaal af, mede om te kijken hoe het zit met eventueel beginnende mok en andere oneffenheden, maar daar krijg ik al die hardnekkige plekken niet mee af. So be it.
Heel soms heb ik de zin en vnid ik het nodig om haar benen eens gewoon weer helemaal wit te wassen, maar daar zit al snel geruime tijd tussen (maand of iets).

Ben benieuwd hoe jullie het doen, en of ik misschien een van de weinige ben die hun paard met vieze witte laarzen gewoon rond laat lopen? (en ja, ik rij ook heeel vaak buiten, en kan me niets schelen wat andere mensen denken van mijn vieze 'zeilige' viespootje Clown)

ktink

Re: Witte voetjes - Hoe schoon houden jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:44

Wij wassen de witte voetjes eigenlijk alleen voor concours(dit is wel minimaal 2x per maand)... Het maakt me niet zoveel uit als ze vies zijn als je gewoon rijd..
Maar op concours is het wel net zo netjes hé Tong uitsteken

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:12

Ik doe het net zo als jij ts. Ik was de witte voetjes van mijn paard als ik wedstrijd heb, of als ik een aanval van knippen/scheren/wassen heb. Hij loopt elke dag buiten, dus de mooie witte voetjes zijn zo weer zwart..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:29

Die van mij houd zicht altijd wel een beetje schoon kwa beentjes.
Ik doe hem wel elke week wassen alle vier zn witte beentjes hoeft niet zo zeer met shampoo te zijn maar gewoon even drover heen spuiten en ze zijn nog altijd evenwit. Met wedstrijd was ik ze wel altijd goed.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:40

In de winter wordt er nooit wat aan gedaan met water. Ik rijd geen wedstrijd dus het is bij mij ook niet nodig voor concours. Soms zijn ze inderdaad erg smering, de paardne hier staan in de winter namelijk vaak in de bak, die wordt met regen dus nogal modderig. Als de voetjes de volgende dag mooi opgedroogd zijn borstel ik ze soms nog wel eens goed schoon. Maar het komt ook vaak voor de het meer lijkt dat hij 4 bruine voeten heeft ipv 2 witte en 2 zwarte Nagelbijten / Gniffelen
In de zomer probeer ik ze vaak wel zo schoon mogelijk te houden. Als ze in de modder hebben gestaan dan spuit ik de benen altijd even af. En vaak was ik ze ook wel een keer per maand met shampoo. Maar dit is dan meer omdat ik het wel leuk vind om te doen, de volgende dag heeft hij namelijk weer in de wei gestaan en zijn ze weer net zo vies Knipoog
Dus goed poetsen doet vaak ook al wonderen Knipoog

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:31

elke week worden mijn paards benen gewassen als ik wedstrijd heb, zelfs als ik met mijn paard de straat op ga, was ik haar benen nog!
in de winter was ik de benen niet altijd, alleen voor de wedstrijd. ik wil wel altijd dat mijn paard er netjes op staat, maar in de winter is het bijna niet vol te houden

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:59

Ik hou ze schoon omvaak te wassen met zilvershampo of met ene verharings blokje!! Knipoog

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:08

Heb hier meerdere paarden met witte voejes/ benen staan maar hoef er zelden wat aan te doen.
Over het algemeen zien ze er keurig uit. (heb schijnbaar van nature redelijk schone paarden Pling )

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:16

Ik borstel ook elke dag de witte voetjes van mijn paard.(nu heeft ze geen grote aftekeningen gewoon 3 witte voetjes) en nu ik haar benen afspuit worden die voetjes vanzelf weer lekker schoon.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:17

Ik verzorg ook een vosje met vrij veel wit op de benen en aangezien ze vrij bang van water is, was ik ze maar heel weinig. Ik borstel ze wel altijd, maar helemaal wit zijn ze niet zo vaak. Ik ga wel behoorlijk vaak naar het strand en rijd dan met haar door de zee. Dan zijn haar benem ook meteen weer een stuk witter. Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:18

Zo min mogelijk ivm mok. Maar goed, ik heb toch best regelmatig wedstrijden en dan was ik ze dus wel. En afgelopen week tijdens de Eper vierdaagse ontkom je er niet aan want alles zat onder de bagger en dat laat je ook niet zitten!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:28

Ik was ze alleen voor een wedstrijd, verder mogen zijn voetjes lekker vies blijven Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:31

Ik heb ook een gelderse met 4 hoge witte benen, op wedstrijd dan Tong uitsteken
Verder maakt het voor mij niet uit hoe ze eruit zien.
Ze loopt 24/7 op het land op dit moment en daar mag ze lekker paard zijn van mij.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:04

Ik was paarden meestal alleen voor een wedstrijd ofzoiets. Als ik heb gereden en het paard zweet erg hard, dan douche ik hem/haar wel even. Dus 1x in de maand was ik meestal een paard.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:48

Ik was ze alleen met wedstrijden oid. Hoe vaker je ze wast, hoe makkelijker schoon te houden eigenlijk, maargoed dan doe je er iets langer over, maakt ook niet uit Haha!.

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:07

Ik was ze alleen met wedstrijden!

NeQuila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:57

volgens mij ben ik echt extreem maar ik was ze best vaak.. minstens 1x in de week met shampoo.. maar ik spoel ze altijd af als ik bijvoorbeeld buiten ben geweest en het was modderig.
ik probeer ze altijd schoon te houden.
maar misschien ben ik extreem Knipoog
of ik vind douchen met mijn paard gewoon heel erg leuk Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:56

Mijn schimmel (helemaal wit, dus ook de voetjes) was ik alleen net voor een wedstrijd of clinic. En dan zijn ze prima schoon te krijgen hoor, gewoon eerst met een harde borstel de modder eraf, dan goed afspuiten, en daarna met een wasgel met de harde borstel goed schrobben, dan weer afspoelen (ook met behulp van de borstel) en ze zijn weer helemaal wit Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:58

ik was ze ook alleen voor wedstrijden oid, soms de dag ervoor als ik vroeg moet, dan gaatie op stal en doe ik er equishine op, dan kan ik de volgende dag het vuil er zo afpoetsen Lachen
maar als ik geen wedstrijd heb was ik ze niet hoor..

kionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:12

ik was ze alleen als het warm is en anders met warm water !!
en als het sneeuwt en je zet ze bijten dan worden ze ook weer wit Tong uitsteken:P

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:18

wij borstel ze zo goed dat ze heel moooi wit blijven moet je maar eens bij de foto's van mijn verzorgpaard garabel kijken!
ik heb ok wel eens met een poetsblok gepoetst!
dat helpt ook heel goed! Pling

juul_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:28

met een borstel lukt het mij niet zo goed om het wit te houden,, ik weet niet wat voor borstel jij dan gebruikt karabel Scheve mond

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:51

Ze worden toch zo weer vies dus persoonlijk vind ik het onzin om ze elke week te wassen. Tenzij je wedstrijd hebt. Als ik gereden heb spoel ik het paard altijd af (in de winter niet) maar dan worden de benen sowieso alweer wat schoner, al die drek uit het bos gaat er dan grotendeels wel af. Alleen als ze wedstrijden hebben was ik ze, en als het echt moet ivm ontsmetten oid.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:53

Ik was Tivara's benen alleen als ik wedstrijd heb Lachen Verder vind ik het zonde, ze worden toch meteen weer vies Lachen

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:45

Ik was Perla's benen altijd voor een wedstrijd, en soms als ik een was, poets, scheer etc. aanval heb Tong uitsteken
nu met dit weer (regen) staat ze in de wei met best hoog gras, het gras is dus nat en zo worden perla haar benen natuurlijk schoon *LOL*

Op stal heeft ze veel moeite om haat benen (en de rest maar dat valt minder op) schoon te houden Clown dus zet ik haar altijd vierkant in de bandages als ik voor de wedstrijd haar benen gewassen heb Lachen