Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BGGBWM schreef:Gisteren heb ik mijn vrouw een nieuw Belgisch Trekpard kado gedaan,
een schat van een beest, 2,5 jaar oud, kortom; gewéldig. Wij hadden
al twee trekpaarden, mét staart. Dit dier heeft géén staart. Normaal
zouden wij nooit kiezen vor een paard zonder staart, maar goed; als je
eenmaal verliefd bent op het paard, who cares for the staart?
Momenteel ziet het er echt niet uit. Hij heeft een korte staartwortel en
daar lange haren aan, terwijl ik altijd dacht dat ze zo'n playboy-bunny-
achtig-staartje moesten hebben (als je kijkt naar hoe het hoort).
Kortom; hoe onderhoud je een gecoupeerde staart bij een Belgisch Trekpaard?
Misschien heeft iemand een foto hoe een netjes onderhouden staart bij
een gecoupeerd trekpaard er uit moet zien?
BGGBWM schreef:Ik vind bovenstaande dus een zielige reactie en heb haar dat laten weten.
bluebell schreef:De vergelijking tussen een nichtje zonder arm?! (vonden ze een arm mooier staan?) en een gecoupeerde staart is in mijn ogen belachelijk.
En als de mensen nu eens zouden ophouden met dit soort verminkte dieren te kopen (maakt niet uit van een fokker of particulier) dan houdt dit misschien ooit een keer op.
En met excuses komen dat het beest een goed leven krijgt doet niks af aan het feit dat jullie zoiets indirect steunen!
Maar wie ben ik![]()
Tis te hopen dat niet iedereen er zo luchtig over doet.

BGGBWM schreef:Bedankt voor jullie leuke reacties en voor wat betreft bluebell; die heeft wel vaker zielige reacties, dus die lees ik al gewoon niet. Triest mens, dat is al vaker gebleken, dus lees er over heen. Waarschijnlijk heeft ze zelf een soort van probleem met zichzelf wat ze botviert op een ander.
De rest; dank je wel!
Edit; toch even gelezen, ik begrijp dat Bluebell vóór het zinloos afmaken van deze dieren is, zo blijkt uit haar reactie, als niemand de dieren koopt worden ze afgemaakt. Nee; dán ben je een paardenliefhebber (dus...).
poes schreef:Als die man nu het paard gekocht heeft van een particulier die hem weer heeft van iemand die anders die de staart heeft laten crouperen? Zielig ja, maar het dier heeft toch nog recht op bestaan?