stallingskosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_elise

stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:51

hallo Haha!
Ik heb een vraagje. Omdat wij over een tijd wegens bepaalde omstandigheden de paarde niet meer aan huis kunnen houden. Gaan ze dan waarschijnlijk naar een stal. Maar nou vroeg ik me af wat zijn nou zo'n beetje de kosten daarvan per maand? Voor een stal met weidegang.

xx

Ehona

Re: stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:00

Dat verschilt heel erg per stal. Wil je ze op een manege stallen of op een pensionstal? En dan ligt het natuurlijk ook nog aan de luxe/kwaliteit van de stal. Kijk even hier; FAQ - Verzorging, Stalling en Weide.

xx_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:31

mensen met eigen ervaringen..??

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:04

Ligt ook aan de omgeving waar je zit.
Wij zitten in provincie Zuid-Holland en hier lopen de prijs uiteen van 150,- tot 325,- per maand.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:06

In welke streek woon je....

Ik betaal in de randstad 170,= per paard op een boerderij, niet luxe, wel altijd paardjes op het land....
Ik ga straks mijn paardjes aan huis houden dus dat gaat een hoop schelen!!

PaardGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:13

Ik woon zelf in Harderwijk en mijn paardje staat in Hierden.
Daar heb je 3 schuren, een met 'Arabische paarden' (staat mijn arabiertje) daar zijn 6 stallen. 1 hele grote privé stal(schuur) met binnenbak eraan en nog een schuur met stallen, alleen die word nog niet verhuurd.
Wij hebben een binnenbak + 2 buitenbakken(1 eigen buitenbak voor arabieren en andere voor de hele grote privé stalling)
We hebben veel weiland en wasplaatsen.

De hele grote privestallen zijn van iemand die ze allemaal afhuurt, en ik weet niet hoeveel zij ervoor betalen.

bij ons betalen we;

All in 200,- ( Buiten+binnenzetten-voer-hooi-stro-mesten)
180 ( buiten+binnenzetten-voer-hooi-stro)
160 ( Buiten+binnenzetten-Hooi-stro)

Wij hebben voor de laatste optie gekozen, omdat ik vind dat als je een paard hebt er ook wat voor over moet hebben om hem zelf te mesten.

Ook hebben we daarvoor gekozen omdat onze Arabier 2 jaar is en nog niet 'vol met de rest mee eet', en dus heel weinig brokjes per maand nodig heefd (minder dan 20,-)

Groetjes

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:20

Ik sta op een stal met 14 anderen en de paarden betalen 170 euro en pony's 120 euro.
Dit is incl. binnen- & buitenzetten, voeren, hooi & stro (onbeperkt).

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:01

Als je echt naar ervaringen vraagt krijg je allemaal andere antwoorden varierend van 100 euro per maand tot 380/400 euro per maand.

Ik zelf betaal 310 euro all in per paard en in de zomer betaal ik eenmalig 300 euro extra (dus bovenop mijn maandkosten per paard) om mijn twee paarden de hele zomer op een eigen stuk land te zetten.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:01

Ligt er helemaal aan waar je woont. Hier in Den Haag betaal je zomaar €350,- per maand.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:41

@TS: Om gerichte antwoorden te krijgen kun je beter vragen naar ervaringen in jouw regio aan prijzen uit Limburg terwijl je daar niet woont heeft volgens mij weing zin...

Wytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:18

Op onze manege verschilt het tussen de €120 en de €180 euro.
Dit is dan nog redelijk goedkoop.

tjits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:41

bij ons is het 75 euro per maand. dan heb je stalling en weidegang. Voer en stro moet er dan nog bij.
Eigen verzorging is het dan.. maar wij hebben een stal voor de hobby.. niet bedrijfsmatig.. dat maakt ook verschil qua kosten.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:50

Het scheelt inderdaad per regio heel veel. En goed kijken naar wat je zelf wilt Lachen .

Hier in Groningen liggen de prijzen ongeveer tussen de 100 en 200 euro (privestalling en/of manege)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:53

Is het niet gewoon een idee om te gaan informeren bij stallen in de buurt? Pling
Je krijgt hier namelijk een heleboel reacties met de meest uiteenlopende prijzen!

Ik betaal overigens voor 2 paarden, € 235.- all inclusief.. Lachen

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:55

In flevpland woon ik in dronten bij stal kost 215 per maand.. de baas brengt je paard naar de wei en ook ophalen terug naar de stal en voer en hooi geven en uitmesten. en ook hoefmids en ingeent en spoed dierenarts als paard iets niet goed is dan belt de baas meteen dierenarts dan kom ik snel mogelijk..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:35

afhankelijk van regio en facciliteiten.

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:44

Wij hebben ook een stallingspony. Zij betaalt ongeveer €60 per maand. wij hebben een bak, 2 weiden en stallen. En eten natuurlijk Tong uitsteken

SabMuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:07

Ik zit ook in de randstad en bij de boer waar ik nu sta (wel een luxe boer) betaal ik € 150 per maand en op mijn vorige stalling (grote manege) betaalde ik voor een paardenbox €290. Maar kan je anders niet bij stallen gaan informeren bij jou in de buurt, ik den kdat je dan iets preciezer te weten komt wat de kosten zullen zijn.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:52

Ik heb op een pension stalling in noord brabant gestaan en daar stond mijn paardje voor 170 incl, alles werd er voor je gedaan, ze stonden dan ook hele dagen op de wei en zomers 24/7. Er was alleen een buitenbak en een heel groot bos bij de hand.

Nu sta ik ergens anders en staat mijn knollie 24/7 een heel jaar lang op de wei met schuilstal, kan ik gebruik maken van de poetsplaats en buitenbak en sta ik voor 100 eurie in de maand, maar hiervoor moet ik alles wel zelf doen.

Ik denk dat de regio niet eens heel veel uitmaakt. Het ligt er maar een beetje aan wat je zelf wilt, vind je het niet erg om alles zelf te doen sta je stukken goedkoper dan dat je alles uit handen geeft, een luxe stal wilt met luxe faceliteiten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:45

ik woon in dronten heb me paard in biddinghuizen staan , normaal betaal je daar 180 all in met alleen een buitenbak en natuurlijk stal met vlas ,
maar omdat ik zelf uitmest en de rest va nde stal ook uitmest betaal ik 150 ,
maar inderdaad wat iedereen hier zegt per regio is het verschillend en ook qua wat je ervoor heb
hiervoor heb ik een maand in swifterbant gestaan daar sta je voor bijna 200 euro , en heb je een buitenbak kleine wei en paddockje ,
en mest je zelf uit en haal je je eigen voer betaalde je 160 exclusief vlas dus 5 euro per baal nou reken 2 per weer dus dan zit je ook op de 200 of meer per maand ,
en je kan ook een weiland kiezen en daar doe je dan alles zelf inclusief onderhoud van de wei en beetaal je 75 euro
maar tis makkelijk als je een beetje aangeeft welke regio je zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:22

sinds kort sta ik op een pension stal. Paarden worden elke dag gemest, binnen buiten gezet, gevoerd, heb een binnenbak, buitenbak wasplaats met warm en koud water. Luxe dus.
Ik betaal 275 per maand. In provincie Utrecht. En oja ik zit direct aan het bos ( wilt ook nog wel eens in prijs schelen )

horseworld20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:43

Het is puur afhankelijk welke provincie/streek je woont, wat voor soort stal je zoekt bijv. bij een simpele boer, een pensionstal of manege, stel je bepaalde eisen aan de stal, daar hangt het o.a. vanaf... Als je eerst voor jezelf bepaald wat voor eisen je hebt en dergelijke, dan kom je zelf al een eind en kunnen we je best verder helpen, want de prijzen variëren nu eenmaal, het ligt eraan waarnaar je opzoek bent... Je kunt bij wijze voor 100 euro per maand ergens staan waar je zelf voor bepaalde dingen moet zorgen of bij een boer of je betaald bijv. 300 euro voor een pension die alles voor je doen bij wijze van spreken en die een goede accomodatie hebben etc.

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:01

Bij ons in de buurt (( in de buurt van amsterdam)) kost het ongeveer rond de 100€ maar het ligt er ook aan welke stal je neemt

alladinmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:04

waar wij hem stalden wat het 136,- je moest zelf de staldoen maar buiten zetten en voeren enzo werd gedaan. Het hangtaf van de stal. wat er gedaan word en zo

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:23

het is sterk afhankelijk van de regio en de luxe.

Op mijn vorige stal betaalde ik 150,- per maand met weidegang en uitmesten en een buitenbak.
Dit was ergens in brabant.

Als ik hier naar een stal ga met een binnen en buitenbak, stapmolen, solarium, weidegang, uitmesten, kantine en een luxe uitstaling dan kan het al snel oplopen tot 350,- tot 375,- euro per maand.