Wat doen jullie als je paard wormen heeft?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fjordnina schreef:Me eens goed achter de oren krabben en me afvragen hoe ik zo onzorgvuldig heb kunnen zijn.
Maneater schreef:Ik heb van mijn DA het advies gekregen mijn wormekuren af te wisselen 2 keer een normale 1 keer equest dan weer een keer een ander merk te nemen. Juist om ervoor te zorgen dat ze er niet imuum voor worden.

MarchaL schreef:fjordnina schreef:Me eens goed achter de oren krabben en me afvragen hoe ik zo onzorgvuldig heb kunnen zijn.
Nou, dat is echt onzin hoor... Ik ben altijd heel stipt met ontwormen maar toch had mijn paard een paar jaar terug plotseling bloedwormen. Veel wormenkuren beschermen niet tegen de ingenestelde larven, de enigste die dat doet is Equest. (of misschien inmiddels ook andere, destijds wat het alleen Equest volgens mijn va) Als je de larven eenmaal in het weiland hebt zitten heb je al helemaal pech, voor je het weet is de hele stal besmet. (als je dus in het voor- en najaar geen andere kuur geeft)
Afijn, ik heb mijn va om advies gevraagd en ik moest haar vervolgens 2 x ontwormen met 2 weken er tussen. Beide keren met Equest en hierna is er een mestonderzoek gedaan. Ze was na de kuren weer wormvrij
M_K schreef:stel dat er larven op het land zijn, hoe moet je dat dan in godsnaam schoonmaken?
zoiets krijg je toch helemaal niet weg.. dan moet je zeker gaan spuiten ofzo?