Vereiste aan een stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knipperlicht

Vereiste aan een stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:41

Ik vroeg mij af wat jullie echt belangrijk vinden aan een stalling?
Wat moet er echt zijn? Bak, Weide?
Is het belangrijk dat het paard het naar zijn zin heeft en jij ook, of alleen het paard?

Ben benieuwd! Haha!

whisperramse

Re: Vereiste aan een stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:43

Dat het voor het paard comfortabel is Lachen
Dus lekkere ruime stallen met geen stro maar hooi of kuil om de hele dag op te knabbelen.
Liefst een gehele dag weidegang, wat vaak nergens mogelijk is.
Een buitenbak is wel een vereiste, een binnenbak is dan alweer luxe.
Poets- en afspuitplaats zijn handig Lachen

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:46

ik was altijd heel erg gesteld op luxe (voor mij en m'n paard)
hele dag buiten, goeie frisse stal met voldoende strooisel, afspuitplaats, goeie bak en ga zo maar door.

nu ik ze bij huis heb, waar ik een gewone simpele stal heb, geen bak maar wel de hele dag buiten, vind ik het heerlijk.
En zijn dat voor mij de eisen op het moment! Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:47

Weidegang, het liefst het hele jaar 24/7 met inloopstal. Verder vind ik een goede bak ook wel belangrijk.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:56

ik sta gewoon op de perfecte stal Ja ;
s'winters overdag naar buiten
zomers 24/7 op het land
buitenrijmogelijkheden
gezellige mensen
alleen de buitenbak is vaak of te zwaar of de modderig ,maar ik rij toch bijna alleen maar buiten

lucky_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:18

veel weidegang
en swinters op stal

en een bak
binnenbak hoeft niet

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:28

Dit zijn de eisen die ik min. stel aan stalling:

Weidegang
Ruime, schone stal
Bak met goede bodem
Aardige en betrouwbare stalhouder, graag een die echt begaan is met de paarden
Goede sfeer onderling

Qua luxe heb ik graag zowel een binnen- als buitenbak, poetsplaatsen, uitrijmogelijkheden en als het even kan een kantine. Dit is echter niet noodzakelijk maar wel prettig Knipoog

Het belangrijkste is natuurlijk dat mijn paard zich er op haar gemak voelt. Haar gezondheid gaat boven alles. Ik vind de sfeer onderling echter ook belangrijk, ik loop er toch iedere dag meerdere uren rond.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:52

Ik sta ook op de perfecte stalling. Heel veel weidegang. Zoveel dat er een groot gedeelte nooit gebruikt word (word dan hooi en kuil van gemaakt). Maar we wel regelmatig omweiden en ze altijd gras hebben. Mogelijkheid tot zomers 24 uur en s'winters ook minimaal 10 uur weidegang. De stallen zijn iets minder wel ruim maar donker en stoffig maar daar staan ze toch bijna nooit in. Alleen s'winters s'nachts. Ik heb een grote buitenbak, 2 binnenbakken, kantine, was poets en solarium. En redelijk wat uitrijmogelijkheden als je de weg weet.
En dit alles voor bijna noppes.

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:51

Leuk om te horen allemaal Lachen

Wij hebben zelf ook altijd weidegang ('s zomers hele dag, 's winters aantal uurtjes), dit vind ik zeker belangrijk voor de paarden
Verder is ruime stal idd ook belangrijk
Bak is ook wel erg handig Tong uitsteken

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:51

-weidegang. 's zomers de hele dag of ook 's nachts als je dat wilt en 's winters ook
-paddock om je paard in los te gooien en even lekker in te laten rollen en los kan laten springen
-ruime stallen en erg licht. het liefst met een luik, zodat ze naar buiten kunnen kijken en een wand tot halverwegen en voor de rest tralies aan de zijkanten, zodat de paarden altijd kunnen snuffelen. of helemaal open.
-uitrij mogelijkheden
-betrouwbare mensen
-goed strooisel
-onbeperkt ruwvoer.

bij mij op stal is het nu zo dat ze 's zomers de hele dag buiten staan en ook 's nachts als je dat wilt. en dat ze 's winters 4 per dag in de paddock staan. ze krijgen 3x per dag ruwvoer. de boxen zijn aan drie kanten dicht, alleen de voorkant is open. voor een deel tralies maar een gat zodat ze met hun hoofd en hals naar buiten kunnen. aan de achterkant is wel een raam, maar die zit erg hoog en kunnen ze dus niet door kijken. de bak is wel goed, net zoals het naar buiten kunnen. en de mensen zijn er ook betrouwbaar. en het strooisel is meestal wel goed. alleen zit er soms een wat slechtere baal tussen, maar dat hou je toch altijd.
dus in mijn situatie vind ik dat er wel wat veranderd mag worden, maar mijn paard is zo gelukkig dus opzich is dat niet nodig.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:03

vrouwtje staat:
elke dag buiten maakt niet uit wat voor weer het is Tong uitsteken
en gaat 's avonds rond een uur of 6 op stal (in de winter gaat
ze wel iets eerder naar binnen)
ze heeft een ruime stal waarbij ze ook naar buiten kan kijken! Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:08

Weidegang, goede bak, gezellige sfeer onderling. Een ruime stal en poets- en afspuitplaatsen vind ik belangrijk Lachen Binnenbak is wel lekker maar geen vereiste. Wat dat betreft sta ik op de perfecte stal, enorm luxe voor zowel mij als m'n paard Tong uitsteken

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:40

mijn vereisten:
liefst in de zomer 24/7 buiten en in de winter s'nachts op stal en overdag de wei in. als dat niet gaat en ik ook wel tevreden als ze in de zomer s'nachts op stal gaat.
een goede, verlichte buitenbak
een ruime stal
en een stalhouder die wat van paarden afweet

voor het moment voldoet mijn stal aan geen enkel van mijn eisen. maar ik ben hard op zoek. het is erg moeilijk om een goede stal te vinden hier in de buurt.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:16

Ik ben op zoek naar een stal waar in de winter ook mogelijkheid is tot weidegang of desnoods een paar uurtjes in de paddock. Maar ik wil ook een nette, ruime stal met open stuk om naar buiten te kunnen kijken. Bak, longeerbak/paddock en liefst ook een afspuitplaats.

Maar dat schijnt bijna onmogelijk te zijn.. Het is of weidegang en verder niks, of veel faciliteiten en 's winters de hele dag op stal..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:41

RUIME STALLEN!!! (min. 4 x4 m)
zomer en winter uitgang, zomer wei, winter evt gewoon grote plak zand waar ze kunnen lopen. grote goede bak. veilig omheind. verder moet het vooral practisch zijn

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:49

Voor mij en mijn paard zijn belangrijk:

- 24/7 weidegang, het hele jaar door met een vaste kudde paarden/pony's
- een fijne bak en round pen
- stalling aanwezig voor het geval hij ziek is
- bos/heide in de buurt om buiten te rijden
- rustige omgeving

Gelukkig staat mijn paard op een plek waar het redelijk voldoet aan mijn eisen, alleen mis ik af en toe de rustige omgeving in en rondom de bak en op het erf. Op het land staat 'ie wel superrustig gelukkig, daar is geen mens en die komen er ook niet zo makkelijk. Hij staat middenin de natuur. Lachen
Er worden dagelijks lessen gegeven bij ons, waardoor het vaak druk is. Ik ga zoveel mogelijk op tijdstippen dat er weinig mensen zijn, maar ik ontkom er helaas niet altijd aan. Maar ja, mijn paard staat wel in een supermooi gebied. Ik blijf er, omdat hij zoveel vrijheid heeft, wat voor hem heel erg belangrijk is. En daarbij staat 'ie vlakbij huis, dus dat is ook erg prettig. Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:54

Weide, weide en nog eens... Die in zomer en winter kan worden gebruikt. Verder vind ik het voor m'n oude paardjes prettig dat ze ook een stal hebben. O ja, en het is achter m'n huis, ook best fijn Lachen
Dat onze bak wat hobbelig is vind ik van ondergeschikt belang. Net als het verkeer waar we doorheen moeten voordat het ruiterpad begint (pony is reuze verkeersmak). Zolang de paardjes maar fijn de hele dag op het land kunnen lopen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:52

ik vind het volgende belangerijk voor mijn paard bij de stalling;

grote ruime stal die schoon is
dus of iedere dag flink opstrooien of iedere dag de mest eruit halen
iedere dag weidegang
goede omheing om de weide
goed voer, zowel krachtvoer als ruwvoer
goed personeel zodat de algehele verzorging goed is

voor mijzelf;

goede uitrijmogelijkheden naar het bos
gezellige medemensen
buitenrijbak en binnenrijbak is fijn maar is geen must
spuitplaats met warm water
kantine of kleine plek waar je lekker kunt zitten en wat kunt drinken

ik vind het belangerijk dat ikzelf het naar mijn zin heb op de pension stalling, maar als mijn paard het niet naar zijn zin heeft heb ik dat ook niet!
ik vind het heel belangerijk dat mijn paard goed word verzorgd!
dus de bovengenoemde punten zijn heel belangerijk, zowel voor mijn paard als voor mij! Haha!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 06-06-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:54

alleen wei! dat is het allerbelangrijkste voor mij. dat ze 24/7 buiten kunnen staan en lekker kunnen bewegen. schuilstal vind ik dan nog niet eens noodzakelijk. blubber vind ik niet erg. een bak is wel handig, maar heb ik nu ook niet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:56

Het belangrijkste vind ik weidegang, zomers 24/7, in de winter overdag.
In deze omgeving ben ik dan erg beperkt in mijn keuze, dus ik heb bijvoorbeeld geen bak bij mijn stal. Maar het is wel erg gezellig en ik weet dat die mensen net zo goed op mijn pony passen als ik dat zelf zou doen. Dat vind ik toch ook wel erg belangrijk.
Verder belangrijk is goed voer, ruime stofvrije stal, en uiteraard een maatje voor mijn pony.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:17

Kleine toevoeging: Ik vind het trouwens zelf erg prettig dat ik mijn eigen paard elke dag verzorg. Ik wil namelijk liever geen andere mensen die mijn paard 'doen'. Sam is mijn verantwoording en die neem ik graag elke dag op me.

Als ik op vakantie ga, vraag ik een weidegenootje op hem te letten (en dan sms't ze me hoe het met hem gaat Lachen ).

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 12:32

Nadya schreef:
Kleine toevoeging: Ik vind het trouwens zelf erg prettig dat ik mijn eigen paard elke dag verzorg. Ik wil namelijk liever geen andere mensen die mijn paard 'doen'. Sam is mijn verantwoording en die neem ik graag elke dag op me.

Als ik op vakantie ga, vraag ik een weidegenootje op hem te letten (en dan sms't ze me hoe het met hem gaat Lachen ).

Vind ik ook! Lachen Het is inderdaad mijn paard, en dan wil ik ook doen wat daarbij hoort. Alleen als ik ziek ben ofso, dan doet m'n moeder het.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:36

Ik ben eigenlijk nooit ziek en ik moet minstens opgenomen zijn in het ziekenhuis wil ik niet zelf naar mijn paard gaan, hoor. Haha!
Als ik al koorts heb (want zeer weinig tot nooit voorkomt), moet ik thuis ook doorpezen met mijn dochtertje.

Maar het is altijd handig iemand te hebben, die de boel opvangt als het nodig is. Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:14

veel weiland met genoeg gras. een buitenbak mooie ruime stallen en niet te duur. elektriciteit en stromend water(heb mn ideale stal gevonden en maar voor 50,- permaand)

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 12:07

Nadya schreef:
Ik ben eigenlijk nooit ziek en ik moet minstens opgenomen zijn in het ziekenhuis wil ik niet zelf naar mijn paard gaan, hoor. Haha!
Als ik al koorts heb (want zeer weinig tot nooit voorkomt), moet ik thuis ook doorpezen met mijn dochtertje.

Maar het is altijd handig iemand te hebben, die de boel opvangt als het nodig is. Ja

Als ik ziek ben probeer ik het inderdaad eigelijk toch zelf te doen, maar ik heb ook migraine, en dan kan ik echt niet meer lopen. Gelukkig dat ik dr nu maar weinig last meer van heb. Clown
Maar toch leuk om te zien al die wensen Lachen Vooral weidegang en goede ruime stallen zijn dus belangrijk Haha!