Echter Ozep valt na december zo terug!
Hij krijgt een doffe muisgrijze vacht met van die rare windharen er tussen die binnen een week weer aangroeien als je hem opnieuw scheert, ook wordt hij dan enorm gevoelig voor schimmel e.d.
Normaal heb ik rond deze tijd allang geschoren maar ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen.
Hij is nu echt heel mooi, de vacht nog redelijk kort maar wel heel vol, hij is nu een stuk donkerder van kleur en daardoor lijken zijn manen zowat blond, how kjoet!
Ik zit er hard over te denken om eens een jaar over te slaan wat scheren betreft. Terwijl ik echt een figuur ben die van superstrak houdt, ik scheer bijvoorbeeld elke 2 weken de voeten, oren, neus e.d.
Wie nog meer? Met name mensen die echt heel regelmatig op wedstrijd gaan en niet 2 keer in het jaar een B proefje rijden omdat de wedstrijd toevallig op de stal gehouden wordt.
), en daarna niet meer nodig. Dit jaar gaat Heldin d'r haar er weer wel af, omdat ze nu al lang in d'r vacht zit...

na een half uur rijden is hij helemaal bezweet en nauwelijks meer droog te krijgen. Zal dus wel weer scheren worden dit jaar, want met crossen en springwedstrijden vind ik dat niet echt handig...(heb doordeweeks ook geen tijd om een half uur mijn paard droog te stappen trouwens...
)