Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Als je op de pensionstalling nog zelf stro moet kopen. Zeg maar 3,00 euro per baaltje, half baaltje per dag erin (ja ik strooi wel lekker op) 3,00 per 2 dagen x 15 = 45 euro. Zit je ook al bijna op de 200 euro.
Kangaroo_Syl schreef:Ik zou voor de manege gaanAls je op de pensionstalling nog zelf stro moet kopen. Zeg maar 3,00 euro per baaltje, half baaltje per dag erin (ja ik strooi wel lekker op) 3,00 per 2 dagen x 15 = 45 euro. Zit je ook al bijna op de 200 euro.
En op de manege heb je les en een binnenbak, wil je wedstrijden rijden kan je ook in de winter hem wassen (warm water)
En als je naar buiten wilt, moet je misschien iets langer rijden, maar heb je wel meer faciliteiten
[edit] Anders kijk je een keer bij de lessen of het je aanspreekt, als de manier van lesgeven niets vind zou ik wel voor de pensionstalling gaan, en zelf les nemen.
Lavien schreef:ja voor de manege en je zegt het zelf ook al.

Breghje schreef:Ik zou zelf voor het pension gaan, tenzij je luxe wilt. Als bij de manege het stro ook beperkt is en je krijgt er nog een rekening achteraf bij wordt het wel heel duur. Plus in de zomer zal je vaker buiten dan binnen rijden aangezien je dat aangeeft, en is het snel verdient geld vind ik voor de manege. Althans, als je paard dan 24/7 buiten staat. En die lessen, als het niet klikt met de instructrice heb je een probleem, terwijl op de meeste pensions je een instructrice naar keuze kan laten komen.
Is het voor beide volpension of halfpension?
LadyElmira schreef:\\Hallo,
Ik vraag me af wat nu het beste is:
Ik heb twee stallen op het oog (voor de mensen die wisten dat mijn paard in de schuur zou komen te staan, dit doe ik toch maar niet vandaar).
Stal nummer 1: Is een manege, weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 240 euro per maand inclusief onbeperkt voer en sto (het stro is wel beperkt dacht ik), + 20 lessen en mogelijkheden tot vrijrijden in de binnen of buitenbak. Stalling ligt bij een mooi park en is voorzien van alle nodige luxe (van warm water tot grote kantine).
Stalling nummer 2: Is een pensionstal met ook weidegang in de zomer en stalling in de winter. Kosten zijn 150 euro per maand inclusief voer(beperkt), exclusief stro. Mogelijkheden om te rijden in een buiten bak. Stalling ligt ook bij een park en er is aardig wat luxe. Er zitten geen lessen bij (hebben ze niet).
Welke zouden jullie kiezen? Mijn voorkeur gaat uit naar de manege, ook omdat ik hier mijn vriendinnen heb maar de pensionstalling ligt weer in een veel mooier park..en aangezien ik van buitenrijden houd is dit idiaal. Mijn ouders zeggen dat ik de pensionstal beter kan nemen omdat deze goedkoper is, maar ik moet dan wel het stro nog zelf betalen dus is het dan echt zoveel goedkoper? Verder heb je bij de manege de mogelijkheid om de entingen goedkoper te krijgen omdat we ze samen inkopen, en is het er erg gezellig. Toch wil ik even jullie mening, ik hoor het graag.
er zitten allebei wel voor en nadelen aan:
dat is niet echt veel toch
!
} Vera_Quintin schreef:Het is volgens mij allebei wel mooier zitten allebei wel voor en nadelen aan:
het stro kost in iedergeval niet heel veel hoor -> ik deed 3 balen in één week en ik had hem elke dag superschoon! -> al het poep én pis eruit. één baal kost hier 2 euro ,, dus 6 euro in een week 6x4=24 euro per maanddat is niet echt veel toch
![]()
Maare rij jij recreatief of wil je echt wedstijden rijden? Als je wedstrijden wil gaan rijden zou ik inderdaad naar de manege gaan maar als je vooral recreatief rijd zal ik als ik jou was naar de pensionstal gaan. Je pony zal het echt heerlijk vinden om buiten te rijden!!!!
Nou succes met kiezen!
{ik zou zelf denk ik naar de pensionstal gaan}
.
.
Al het kleine gespuis wat er rondloopt. Daarbij kon mijn paard niet voldoende los. Alle luxe was er en voor mij was dat best prettig, nu sta ik op een pensionstal en kan mijn paard uren zoniet dagen naar buiten, altijd plek om te rijden, veel meer rust en lekker zelf mijn stal doen en bepalen wat ze eet.
LadyElmira schreef:Ik heb nog even overlegt met mijn moeder en zij zegt ook dat ze de pensionstal fijner vind. Het is heel vlakbij haar huis (en bij de mijne, we wonen niet bij elkaar) en zo kan zij er ook makkelijker heen. Verder kan ik altijd een vriendin meenemen zodat het wat gezelliger is, dus ik ga hem reserveren. Ben nu wel blij met de keuze, en zoals al eerder is gezegt vind ook ik het erg druk op een manege met alle kinderen en mensen die willen paardrijden.
En wat voor winters hebben we tegenwoordig nog?? En van een beetje regen ga je ook niet dood hoor

LadyElmira schreef:Ik heb nog even overlegt met mijn moeder en zij zegt ook dat ze de pensionstal fijner vind. Het is heel vlakbij haar huis (en bij de mijne, we wonen niet bij elkaar) en zo kan zij er ook makkelijker heen. Verder kan ik altijd een vriendin meenemen zodat het wat gezelliger is, dus ik ga hem reserveren. Ben nu wel blij met de keuze, en zoals al eerder is gezegt vind ook ik het erg druk op een manege met alle kinderen en mensen die willen paardrijden.
. Heel veel plezier met je paardje op je stal!