Maar ben bezig met onze weide, en ik vraag me af welke planten ABSOLUUT niet in je weide voor mogen komen.
Jacobskruiskruid weet ik, daar heb ik geen last van.
Maar zoals Hondsdraf (klein groen plantje over de grond met paarse bloempjes) dan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Karin_deB schreef:boterbloemen zijn ook licht giftig voor paarden.
Daar staan er een heleboel van in de wei bij mijn verzorgpaarden ,die moet ik nog een keer allemaal weghalen ofzo.
moislief schreef:Karin_deB schreef:boterbloemen zijn ook licht giftig voor paarden.
Daar staan er een heleboel van in de wei bij mijn verzorgpaarden ,die moet ik nog een keer allemaal weghalen ofzo.
Ja klopt, maar is het niet zo dat de paarden daar uit zichzelf gewoon omheen eten?
[/quote]
. Ik lach nou trouwens wel, maar is het goed afgelopen?
Karin_deB schreef:Heb nog geen veranderingen gemerkt. Wist ook pas sinds deze week dat boterbloemen licht giftig waren. Onze wei staat er best wel vol mee, dus ik dacht ga eens opzoeken.
En zag toen een paar dagen geleden ook pas dat ze buiten de wei wel gewoon boterbloemen at. Heb ze het in de wei nog niet zien eten.
Dus het valt harstikke mee.
Moet gewoon een dagje dat ik vrij nemen met een vuilniszak in de wei lopen en wegplukken.
moislief schreef:Karin_deB schreef:boterbloemen zijn ook licht giftig voor paarden.
Ja klopt, maar is het niet zo dat de paarden daar uit zichzelf gewoon omheen eten?
Wendy schreef:Boterbloemen hebben te maken met een verzuring van je grond. Als je die wilt bestrijden kun je beter drollen ruimen en kalk strooien
Wendy schreef:Boterbloemen hebben te maken met een verzuring van je grond. Als je die wilt bestrijden kun je beter drollen ruimen en kalk strooien
toverpaardje schreef:Wendy schreef:Boterbloemen hebben te maken met een verzuring van je grond. Als je die wilt bestrijden kun je beter drollen ruimen en kalk strooien
Ik ken iemand die elke dag alle poep weghaalt en dat zover ik weet al jaren lang, en dat landje staat vol met boterbloemen. Ik laat de poep liggen maar strooi wel kalk.
Emaartje schreef:evne wat anders wat vinden jullie ervan dat je poep uitstrooid op de kale weide??