Zo heb ik hier ook van die dingetjes , dat je denkt van djeez .....
Het a-sociaal gedrag van je stalgenoten zeg maar

Bijvoorbeeld :
Hier is er een ouderwetse ronde mestput met een brede oprijdplank zodat je er een kruiwagen op kunt rijden en in de put leeg kunt gooien.
Dan gooit iedereen telkens z'n kruiwagen leeg helemaal vooraan...
Als iedereen dat nou netjes achteraan doet dan zijn er 0,0 problemen , kan iedereen makkelijk z'n kruiwagen legen totdat de put echt vol is.
Maar nee , elke keer weer ligt er al meteen na die plank een giga-hoop , dus kun je weer al die oliebol wegscheppen van je stalgenoten om je eigen kkruiwagen er bij te kunnen gooien

Dan schep je alles netjes weg zodat iedereen weer zo naar achteren kan met de kruiwagen , netjes geregeld dus

Kom je de volgende keer met je volle kruiwagen , is iedereen je net voor geweest met mesten en dan ligt al die oliebol WEER helemaal vooraan !!

Daar word je toch niet goed van ?!
Ik wordt daar op een gegeven moment ook a-sociaal van , ga echt niet elke keer andermans stront om staan scheppen , ben gekke Henkie niet !
En zo nog meer dingen.
Wordt er bv. iets van je geleend dat je de volgende dag helemaal vies weggesmeten ergens terugvind , of je spullen worden gebruikt en gesloopt (langzaam aan) , er neemt iemand een hondje mee die ze niet in de gaten houdt , beestje schijt en pist dus overal en bijt je spulletjes kapot
Loopt bovendien in de wei die JIJ huurt rond te banjeren (en te schijten enz. natuurlijk
)En is ook al betrapt op pissen tegen het hooi en stro dat klaarligt voor die dag voor de paarden
Mensen die de wei ernaast huren gaan hun ponies idioot gestoord op lopen jagen (krijgen ze niet te pakken ofzo) en daardoor je hele pony helemaal over de zeik , want ze stormen op een gegeven moment ook haar wei in

Pony's van de wei ernaast komen door omheining heen dus vreten bij mijn pony in de wei mee (waar ik voor betaal en die ik zoveel mogelijk spaar voor de winter !!
) en de eigenaars doen er niks aan , dus ik kan elke keer die ettertjes uit de wei gaan jagen....Andere pony-eigenaar laat schrikdraad open staan , lekker schrikdraadje vol in de wei gegooid zodat je pony in het draad hangt
Het hek niet goed , of helemaal niet dicht doen van de wei waarin je pony staat
Gelukkig komen de meeste dingen nu niet meer voor , maar dat begrijp je toch niet dat mensen zo a-sociaal kunnen zijn ?!
Ben ik dan de enige die rekening houdt met een ander , en een ander geen last wil bezorgen, respect heeft voor andermans spulletjes en terrein ?
Af en toe denk ik dat echt....
Sorry hoor , maar wordt er weer zo moedeloos van

. Die 2 stonden samen in een grote box, wat absoluut niet ging. Die oude werd steeds volledig gek geslagen door die jonge en de ellende begon pas echt, toen die twee op een nacht uitgebroken waren en een van mijn paarden de volgende dag met een gebroken onderkaak in zijn box stond
- een round-pen!! Afgelopen zondag hebben wij onze boer verteld dat we per 1 nov. gaan. Toen hij ´s avonds de andere vertelde dat er binnenkort 2 boxen vrij werden (wij gaan er met 3 paarden uit, maar dat jonge paard komt dus weer terug
.
.