Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Nadya schreef:Niet te geloven dat de DB hier NIETS aan doet!!! Helaas heb ik die ervaring (2x zelfs) ook wel eens gehad met ze en inmiddels heb ik heb totaal geen vertrouwen meer in die instantie. Ik zou in elk geval foto's doorsturen en de politie bellen. Ik snap niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan, heb er geen woorden voor (ja, woorden die ik hier niet mag gebruiken).
Olifant schreef:Nadya schreef:Niet te geloven dat de DB hier NIETS aan doet!!! Helaas heb ik die ervaring (2x zelfs) ook wel eens gehad met ze en inmiddels heb ik heb totaal geen vertrouwen meer in die instantie. Ik zou in elk geval foto's doorsturen en de politie bellen. Ik snap niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan, heb er geen woorden voor (ja, woorden die ik hier niet mag gebruiken).
En zelfs die woorden zijn nog te goed voor ze!
hallow schreef:ik ben wel eens benieuwd naar die foto's dan.
Het klinkt allemaal vrij ernstig.
Overigens neemt de DB telefoontjes van jongens/meisjes onder de 16 (geloof ik) niet serieus.
Je hebt meer kans dat ze komen door je ouders te laten bellen inderdaad.

Olifant schreef:In de plaats waar ik woon staan 3 paarden die ernstig verwaarloosd worden.
1 is er gewoon gedumpt, en 2 zijn van de mensen zelf. De eigenaren wonen zelf ver weg en komen ongeveer 1 keer in de maand, als ze komen worden de paarden geprikt met sleutels, opgejaagd, shag gevoerd en geslagen.
2 ervan hebben hoeven die gewoon omhooggekruld staan! Dierenbescherming bellen heeft geen zin, ze vinden het niet ernstig genoeg en als ze zeggen dat ze komen blijven ze gewoon weg.
Ik wil absoluut niet zielig overkomen maar het is gewoon sneu voor die paardjes. We hebben wel iemand gevonden die ze gratis wilde bekappen maar die is zijn afspraken niet nagekomen.
Weten jullie mischien iets wat ik kan doen?
!
ongelooflijk! ik hoop dat het je lukt om de DB in te schakelen!