Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

op adem stappen en dan op stal zetten met een zweetdeken op... persoonlijk zou ik wel kizen voor een deken, want anders is het echt super lastig en de kans op verkoudheid enzo is veel groter...

Gewoon lekker in wintervacht buiten laten staan zonder deken, zo gebeurt het bij mijn pony ook. Na het rijden als hij nat is gewoon goed uitstappen (uitstappen tot je merkt dat jíj het koud krijgt, dan krijgt je paard het namelijk ook koud) . Zweetdeken is niet eens nodig, de vacht van een paard fungeert namelijk ook als zweetdeken. Inge_ schreef:. Zweetdeken is niet eens nodig, de vacht van een paard fungeert namelijk ook als zweetdeken.
Inge_ schreef:(uitstappen tot je merkt dat jíj het koud krijgt, dan krijgt je paard het namelijk ook koud) .

Lilian__ schreef:Regenbroek aan. En als je paard na het rijden erg nat is fleasedekentje op.
En mischien kan je het rijden wel een dagje uitstellen.
Rianneke schreef:ik heb ook geen binnenbak, en rij ook gewoon door! ik stap ook niet super lang uit... droog stappen lukt je dan toch nietop adem stappen en dan op stal zetten met een zweetdeken op... persoonlijk zou ik wel kizen voor een deken, want anders is het echt super lastig en de kans op verkoudheid enzo is veel groter...