Kosten voor stalling.. Hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Kosten voor stalling.. Hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:04

Ik ben benieuwd hoe jullie over deze situatie denken.

M'n ouders verhuren boxen (geen officiele pensionsstal). Al sinds vorig jaar zomer staat een vriendin van mij (eerste klant) bij ons op stal. Het begon alleen met weidegang (50 euro, zonder stal), maar zij is daarna gebleven en moest dus meer betalen omdat ze een stal huurde voor de winter natuurlijk (90 per maand).
Zij staat al super goedkoop bij ons, omdat het een vriendin is, zo hoeft zij maar 10 euro ipv 20 te betalen voor de bak en voerde wij gratis voor haar (rest moest betalen voor voeren).

Maar nou vind ze het raar dat ze niet meer voor 50 euro per maand deze zomermaanden kan staan.
Wat ik weer vreemd vind, want zij huurt wel een box, die de hele zomer gewoon tot haar beschikking staat en ze nu wel de bak gebruikt (die er vorige zomer nog niet was).

Al met al nogal raar. Hoe denken jullie hier over?
(overigens staat stal omg randstad, dus behoorlijk prijzig normaal gesproken)

Zilva

Re: Kosten voor stalling.. Hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:53

Ik vind dat ze blij moet zijn dát ze al korting krijgt. Als ze ergens anders staat moet ze nog meer betalen. Het is toch logisch dat je niet altijd voor zijn laag prijsje kan blijven staan.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:55

Ja precies. zou denk ik er dus ook over...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:59

Zou het misschien kunnen zijn dat deze vriendin van de geweldige aanbieding geproeft heeft en nog minder wilt betalen? Dat ze zichzelf als vriendin wel meer korting ziet krijgen? Want ik heb het idee dat dat best zo zou kunnen zijn. De enige raad voor jou en je ouders is dat je haar niet nog meer korting moet geven. Je verhuurt de wei en stal voor een ongelovelijk laag prijsje en daar mag zij heel blij mee zijn. Is ze dit niet? Dan zoekt ze iets anders. Ookal is het een vriendin, hoort ze zich aan de normale regels te houden. Als dat in dit geval 50 euro weidegang is, moet ze dit blijven betalen of weggaan. Verder voeren jullie gratis en mag ze de bak gebruiken voor de helft van de prijs, dat is al een hele opgave. Vooral als je hier je geld mee hoort te verdienen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:01

Tja, als er zwart op wit staat dat ze haar stal behoud, maar er het hele weideseizoen geen gebruik van maakt, vind ik dat ze gewoon weidegeld kan betalen, en dan iets van 10 - 20 euro voor het "reserveren" van die stal gedurende het seizoen.

Lijkt mij redelijk, want ze verbruikt natuurlijk helemaal niets, denk ik?
Geen stro, geen bikx, geen hooi. Ze maakt eigenlijk alleen gebruik van de bak.
Dus dat zou dan wel gewoon betaald moeten worden.
Daar vragen jullie 10 euro voor voor haar, incl korting.
Da's 60 euro, en dan zeg 15 voor het reserveren van haar stal.. is 75 per maand, dan zit je er ongeveer tussenin.

Al vind ik eigenlijk dat ze niet moet mekkeren, want ze betaald al helemaal niets volgens de "randstad-begrippen", zou ze gewoon die €90,- betalen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:23

Liesje89 schreef:
Tja, als er zwart op wit staat dat ze haar stal behoud, maar er het hele weideseizoen geen gebruik van maakt, vind ik dat ze gewoon weidegeld kan betalen, en dan iets van 10 - 20 euro voor het "reserveren" van die stal gedurende het seizoen.

Lijkt mij redelijk, want ze verbruikt natuurlijk helemaal niets, denk ik?
Geen stro, geen bikx, geen hooi. Ze maakt eigenlijk alleen gebruik van de bak.
Dus dat zou dan wel gewoon betaald moeten worden.
Daar vragen jullie 10 euro voor voor haar, incl korting.
Da's 60 euro, en dan zeg 15 voor het reserveren van haar stal.. is 75 per maand, dan zit je er ongeveer tussenin.

Al vind ik eigenlijk dat ze niet moet mekkeren, want ze betaald al helemaal niets volgens de "randstad-begrippen", zou ze gewoon die €90,- betalen..

Maar ze kán er wel gebruik van maken. Die stal kan niet verhuurd worden aan een ander voor die periode, omdat zij er gebruik van kán maken. Dus vind ik dat ze gewoon die 90 euro moet betalen. Kom op, 90 euro om je paard te stallen is echt helemaal niets!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:48

Vind ik ook hoor.. Als ze €90,- al te veel vind moet ze eens informeren bij stallen in haar omgeving.
Maar ik bedoelde dat ze er gewoon géén gebruik van maakt het gehele seizoen.
Dan nog vind ik het belachelijk dat ze moeilijk doet over de prijs...

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:21

Eigenlijk zou ze niet moeten zeuren want zo duur is het niet bij je.

Wat je eventueel zou kunnen doen is haar die 50 euro laten betalen en die 10 euro voor de bak maar dan kan ze helemaal haar stal niet gebruiken. Wel kan ze dan na de zomerperiode weer haar box huren voor de volle prijs.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:25

dewindhoek schreef:

Wat je eventueel zou kunnen doen is haar die 50 euro laten betalen en die 10 euro voor de bak maar dan kan ze helemaal haar stal niet gebruiken. Wel kan ze dan na de zomerperiode weer haar box huren voor de volle prijs.

ja maar het lijkt mij erg moeilijk om die stal dan te verhuren aan iemand voor alleen de zomerperiode waarin zij de stal niet nodig heeft dus verdien je er nog niks aan.
zij moet maar bedenken dat ze het geluk heeft hier zo goedkoop te kunnen staan, is ze dat niet.. tjsah dan is het jammer voor haar. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:27

Mooi laten betalen
Ze staat gewoon voor niks.

Is ze het er niet mee eens zou ik haar veel succes wensen bij het zoeken van een stal die even duur is Lachen
Voor dat geld krijg je amper gevoert

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:37

Citaat:
dewindhoek schreef:

ja maar het lijkt mij erg moeilijk om die stal dan te verhuren aan iemand voor alleen de zomerperiode waarin zij de stal niet nodig heeft dus verdien je er nog niks aan.
zij moet maar bedenken dat ze het geluk heeft hier zo goedkoop te kunnen staan, is ze dat niet.. tjsah dan is het jammer voor haar.

Wij doen dit met onze klanten nl wel. Degene die hun stal niet aan willen houden weten dat we deze kunnen verhuren aan klanten die bij ons voor de zomerperiode komen en die hun paard in de nacht binnen willen hebben.
Nu is het wel zo dat wij echt in de randstad zitten dus misschien is het voor ons daardoor makkelijker om te doen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:56

Ik moet ook gewoon de stal in de zomer en de winter betalen voor mijn paard(ook in de randstad)ik betaal overigens samen 107 euro

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:08

Bij ons is het zo dat je waar ik nu nog sta winter en zomer gelijk betaalt en 's zomers gaan ze de wei op maar je mag zeggen mijne blijft binnen, maar waar ik heen ga moeten ze de hele zomer buiten staan en betaal je alleen de prijs aan de boer van wie ze het land huren.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:11

Ik vind dat jullie je vriendin flink gematst hebben
Wat een schijntje zeg, en dat is incl voeren en de bak etc?
Die gaat nog schrikken hier. de prijzen in de randstad liggen tussen de 200-350 euro per maand hoor.
Ik denk dat je gewoon een kostenplaatje moet uitleggen aan je vriendin.
Zodat ze weet hoe duur het is om een bak aan te leggen, een wei te onderhouden etc
En dan duidelijke afspraken maken over de stalling

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:21

ze moet maar blij zijn met de korting. vind het erg weinig

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:50

Het is precies de helft van wat ik betaal in Schiedam.
Dus ze heeft eigenlijk gewoon niet te klagen.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:18

Nee het is inderdaad heel goedkoop

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:59

Ik vind ook dat ze al blij moet zijn met de korting, en als ik jou prijzen zo zie dan is het al supergoedkoop.

En ik denk dat het heel moeilijk is (misschien zelfs bijna onmogelijk) om in de randstad net zo iemand als jullie te vinden voor zo'n goedkope prijs.

_Selene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:05

Als de staleigenaar geen geld verdienen
hoe moeten de paarden eten krijgen .
of een schone stal of wat etc..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:58

50 euro per maand aan alleen weidegang is normaal, dat betaal je hier ook.
90 euro inc. stalling is een koopje!

Hier in de regio betaal je tussen de 200 en 250 euro per maand voor stalling.
*lucky me dat ik mijn paarden thuis kan stallen Clown *

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:29

Laat haar gewoon het gevraagde bedrag betalen en als ze dat te veel vind dan vertrekt ze toch? Geen probleem hoor!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:11

En als ze niet voor de stal wil betalen, dan kan je die aan iemand anders verhuren, ze moet dan alleen nket vreemd opkijken als ze van het winter dan geen stal heeft....

bulthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:07

Als je goed bevriend bent met iemand en toch zakelijk blijven is altijd een vervelende kwestie.
Het is belangrijk dat je gewoon heel duidelijk uitlegd wat ze voor het bedrag krijgt, en dat jullie werkzaamheden zowel zomers en in de winter hetzelfde zijn, voeren, uitmesten etccc.
Als zij dan niet gebruik wil maken van de stal kun je deze verder verhuren maar wel heel duidelijk tegen je vriendin zeggen dat dit kan in houden dat zij van de winter geen stalling meer heeft. Wil ze dit wel dan moet ze gewoon het gehele bedrag betalen en niet verder zeuren, ze staat spot goedkoop.(en volgens mij weet zij dat best) Geef er anders de opdracht om net zo goedkoop iets anders te vinden...dan realiseert zij zich het misschien nog meer. Knipoog
In ieder geval succes met alles...

Groetjes Petra

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:13

Donja schreef:
En als ze niet voor de stal wil betalen, dan kan je die aan iemand anders verhuren, ze moet dan alleen nket vreemd opkijken als ze van het winter dan geen stal heeft....

helemaal mee eens! ze betaalt al belachelijk weinig.

ik vraag me af of je de kosten eruit haalt van die 90euro. Verward ik meen dat stalbedekking en voer al rond de 100euro p/maand uitkomt (ooit uitgerekend door een vriendin van me, die haar paarden aan huis stalt), en dan verleen je haar ook nog service (voeren, mesten??, bak gebruiken).
poeh, boffen hoor, daar bij jullie. ik ben 300euro p/maand kwijt (wel luxe accomodatie, met jaar rond weidegang en absoluut topzorg voor m'n beest). Bloos

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:29

Jemig man, zij mag echt niet klagen!!
Staat zij erop ze niet meer dan die € 50,- wilt betalen dan zou ik haar toch echt even de deur wijzen!
Ik denk dat ze niet weet hoe gauw ze terug moet komen, als ze de prijzen in de omliggende omgeving hoort!
De stalling bij mij op stal is € 305,-...