ben boos! Al bijna 10 jaar sta ik op een pensionstal en elk jaar is het weer oorlog over de wei-indeling. Meestal staan alle eigenaren weer met elkaar te bakkeleien over de rolverdeling van de paarden die het volgens mij zelf met elkaar uit moeten knokken. Misschien heb ik makkelijk praten met een merrie die duidelijk laat merken dat mevrouw bijna staloudste is
maar ik zie het dus ook al 10 jaar aan.... Boze eigenaren omdat hun paardje soms (rake) klappen krijgt en na een dag is het duidelijk... blijf uit de buurt van die dikke fjord want zij bepaald.Wat is dan het probleem? Sinds deze winter hebben we nieuwe stalgenoten, 2 draken van pony's en zo paard zo eigenaresse lijkt het in dit geval. Mijn draak (ja ook ik) heeft de nieuwe draken op hun nummer gezet en toen begon de ellende...
Zonder overleg met mij heeft de eigenaresse van draak 1 en 2 mijn paard naar een andere wei
verplaatst!
. Ze heeft de staleigenaar gebeld dat mijn dikke fjord de boosdoender was van het zere been van draak 1 en dat ze geen zin had in een kreupele 2e (draak 1 had haar eigen draak 2 al verwond). De staleigenaar (ze is erg ziek en heeft echt wel wat anders aan haar hoofd dan een paar zeikende klanten, ze heeft nog maar heel even te leven).Nu ga ik over 2 weken verhuizen naar mn eigen paradijs met mn paardjes lekker aan huis, weg van de oorlog, maar toch...
De staleigenaar ga ik iig niet bellen, ik kan zeggen over 2 weken ben ik er vanaf, maar toch.... ik kan toch niet zomaar laten gebeuren dat mijn fjord in een weide wordt verbannen tussen voor haar vreemde paarden. Voor mij vechten met de stroomdraadpoort omdat ik dat dus echt niet gewend ben. Paardje staat niet bij mijn andere paardjes en moet haar maatjes missen... Ik wil geen ruzie maar toch.... ik ben geloof ik echt boos... maar wat zal ik zeggen?
.
Als je zag hoe erg ze tekeer gingen had ik meer verwondingen verwacht, maar ze hebben verder helemaal niets eraan over gehouden.