Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

HappyAppy schreef:Kolpt wel, mijn paardje zet ik lekker tegen de avond een uurtje op de wei. En dat heel langzaam opbouwen. We zitten pas half April en meestal om deze tijd kan het nog best koud zijn behalve nu dan. Mijn paard gaat pas half mei volledig de wei op.
ikenindi schreef:HappyAppy schreef:Kolpt wel, mijn paardje zet ik lekker tegen de avond een uurtje op de wei. En dat heel langzaam opbouwen. We zitten pas half April en meestal om deze tijd kan het nog best koud zijn behalve nu dan. Mijn paard gaat pas half mei volledig de wei op.
dan kun je toch beter sochtend op de wei zetten ipv savonds? (als je alleen naar glucose kijkt!)
savonds zit er juist veel glucose in het gras. savonds en in de nacht gaat die glucose er weer wat uit, en dan overdag komt het er weer in (onder invloed van de zon). dus als je het alleen voor de glucose zou doen, zou je juist beter sochtends vroeg hem buiten kunnen zetten denk ik...
. 
fjordnina schreef:Ik vertrouw liever op mijn eigen ogen en op de fructaanmeter op http://www.paardnatuurlijk.nl dan op een belletje naar een onbekende van een voor mij onbekende dierenarts.
Niet kwaad bedoeld naar jouw toe, maar meer om mijn denkwijze wat te verduidelijken.
Citaat:Het risico kan vier waarden aannemen: laag, gemiddeld, hoog, zeer hoog. Het risico is afhankelijk van het door het computermodel berekende gehalte aan fructaan. De vier mogelijke waarden zijn gerelateerd aan de hoeveelheid geaccumuleerd fructaan. Wanneer het risico laag is zouden alle paarden moeten kunnen grazen, vooropgesteld dat geen andere factoren (aanhoudende droogte, onderbemesting) het fructaangehalte opdrijven.