hoeveel betalen jullie in totaal voor een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumperke

hoeveel betalen jullie in totaal voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 11:01

eyy ik zou graag een paard willen maar ik weet dat mijn ouders niet gaan meestemen voordat ze weten hoeveel het kost ik vraag me echt af hoeveel het kost voor een paard stal op manege verzorging dierenarts hoevaak het naar de hoefsmit moet want ik hoor altijd iets anders en hoe haal je je ouders over????ik wil graag een verzorg paard op de manege maar krijg je dat zomaar of moet je dat vragen???

Strawberry_

Re: hoeveel betalen jullie in totaal voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:03

Ik heb m'n paarden aan huis staan, maar het is in iedergeval niet goedkoop. Het ligt aan waar je je paard stalt. Bij de ene is het duurder dan bij de ander. Hoefsmid en Dierenarts kan aardig hoog oplopen. Bij de manege hier in de buurt kost het ruim 250 euro per maand aan stalkosten. Knipoog

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 11:07

hoe raken julie aan een verzorgpaard op de manege??zou ik peesbeschermers kopen als je op een manege paard rijd?? Frusty

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:10

jumperke schreef:
hoe raken julie aan een verzorgpaard op de manege??zou ik peesbeschermers kopen als je op een manege paard rijd?? Frusty

ik snap niks van deze zin wat bedoel je nou?

steffi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:11

Hey hier is al een topic over geweest:
Ik weet niet hoe je hier een link zet, maar zoek maar eens naar
'misschien beetje stomme vraag' in PP. Hier staat het ook Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:12

Ik begrijp je ook niet Nagelbijten / Gniffelen
je moet er wel voor zorgen dat je altijd genoeg geld opzij legt voor onvoorziene kosten als je paard bv. dringend een operatie nodig heeft of weet ik veel wat .

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:12

Ik snap je ook niet helemaal... Snap je wel wat een eigen paard inhoud?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:13

jumperke schreef:

Ik denk dat de meeste verzorgpaarden ook pensionpaarden zijn, en geen manegepaarden...
Bij mijn weten he! Lachen

En als je op een manegepaard rijdt kan je best wel wat spulletjes kopen. Mijn allereerste paard was oorspronkelijk ook een manegepaard en ik had voor haar ook mijn eigen halster en dekjes etc.

En een eigen paard kost inderdaad een hele hoop geld. Voor de stalling betaal ik momenteel 225€ op een privéstal. Dagelijks weidegang, voer enz inbegrepen. Het materiaal voor je paard zoals zadel, hoofdstel loopt ook vrij hoog op in kosten. Verder kom ik met 20€ per 3 maanden ongeveer toe voor de hoefsmid (kappen) en de DA-kosten.. Dat hangt er een beetje vanaf.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:21

Sorry maar ik begrijp het niet helemaal:?
Ik werk voor het onderhoud van mijn paardje.De stalling krijg ik gratis:DDe rest betalen mijn ouders en ik.Ik heb geen idee wat dat kost hoor.Reken ik later wel uit.

JILLIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:22

mijn pony staat nu op een pension stal by een manege.
Daar kost het voor een pony 25o euro en een paard 275(daar zit uitmesten,voer,weidegang en de lessen bij inbegrepen).
Maar ik ga in mei verhuizen naar een privestal ,
en daar moet ik dan de springlessen los betalen dus zal de stallings kosten wel wat minder zijn.
Maar goed de hoeven kosten voor het kappe rond de 2o euro ,
maar de mijne moet hoefijzers voor het springen concours enz.
Dat kost bij mijn hoefsmit 7o voor een pony en 8o voor een paard.
Maar voor de veearts kan je het eigenlijk niet precies zeggen , ligt eraan wat je pony nodig heeft,of moet hebben. Je moet wel 1 x per jaar een influenza spuit aan je paard/pony geven.(Doet de veearts)
En om de maand (ligt eraan wat voor wormekuur je hebt) een wormekuur geven als die op de wei gaat. Haha!

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:35

Wij hebben 8 paarden van minimaal 20000 euro, ze staan op een manege, dat is elke maand 275 euro per paard. De hoeven moeten elke maand gekapt worden, dat is ongeveer 20.00 als je hoefijzers wilt is dat zoiets van een 80.00. Om de 8 weken een wormkuur van 20.00, stro, hooi en eten zitten in de prijs op de manege inbegrepen. Voedingssupplementen hangt er een beetje vanaf wat je neemt, maar reken toch maar op 20.00. Dierenarts kosten kunnen zéér hoog oplopen als je paard ziek is. Hij moet ook standaard inspuitingen krijgen. Zadel: 1500.00, hoofdstel: 150.00, 4 dekens: 500.00 + andere rijbenodigdheden zoals getten, halsters, borstels, bandages,... ongeveer 2000.00, maar die aankopen zijn natuurlijk eenmalig. Het kan zijn dat ik iets vergeten ben...

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:37

Ah ja, de verzekering van je paard: die prijs kan wel verschillen hoor, van 250.00 tot 1000.00 en hoger

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:39

IK moet elke maand (nou mijn moeder) 260,- voor stalling + hofsmid en lessen 300 in de maand denk ik !! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:44

jumperke schreef:
eyy ik zou graag een paard willen maar ik weet dat mijn ouders niet gaan meestemen voordat ze weten hoeveel het kost ik vraag me echt af hoeveel het kost voor een paard stal op manege verzorging dierenarts hoevaak het naar de hoefsmit moet want ik hoor altijd iets anders en hoe haal je je ouders over????ik wil graag een verzorg paard op de manege maar krijg je dat zomaar of moet je dat vragen???

Je ouders hebben misschien ook wel een logische reden om geen paard te nemen??? Overhalen lukt echt niet, tenzij je een keihard argument ervoor hebt (wat ik betwijfel Clown ) , en je moet gewoon het geluk hebben. Of je gaat sparen en koopt er zelf een....

rachillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:15

Stalling kost mij 125 euro, hoefsmid om de 10 wk 65 euro en wekelijks lesgeld 20 euro. En verder leg ik iedere maand een x bedrag apart voor de DA want je weet maar nooit! Geld, geld!
Verder heb je natuurlijk de jaarlijkse enting, ong. 25 euro, ontwormen doe ik om de 12 wk, ong. 15 euro. En als je net als ik verslaafd ben aan onzin aankopen ( ach wat een leuk dekje, terwijl je er al tig hebt Knipoog ) dan kan het soms toch wel veel geld kosten Nagelbijten / Gniffelen

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:00

ja, paardrijden is heel duur.
Een eigen paard hebben nog veel duurder.

Ik betaal 210 euro per maand stalling.
ik koop zelf nog extra voer ongveer 12 euro voor ongeveer 2 maanden.

ontwormen= 20 euro
prikje (1 keer per jaar)= 25 euro
hoefsmit= 80 euro per 6 weken
verzekering= 200 euro
lesgeld= 30 euro per week

rijvereniging incl. startkaart, = 350,- per jaar
DA= ?????

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:01

ohja,

en mijn bar rekening, hahahaha (wil het hier niet vertellen) Bloos Bloos

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:48

Ik ben ruim 225 euro in de maand kwijt!

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 10:36

eyy almaal bedankt!!ik denk dat ik toch maar geen paard neem denk dat ik er niet zo goed voor ga kunne zorge ik hoop dat ik aan een verzorgpaard kom ik ben gistren gaan kijken in een manege nu ga ik daar rijden lijkt almaal wel streng maar super lieve paarden!! nog een laatste vraag wat is eigelijk DA??

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:41

jumperke schreef:
eyy almaal bedankt!!ik denk dat ik toch maar geen paard neem denk dat ik er niet zo goed voor ga kunne zorge ik hoop dat ik aan een verzorgpaard kom ik ben gistren gaan kijken in een manege nu ga ik daar rijden lijkt almaal wel streng maar super lieve paarden!! nog een laatste vraag wat is eigelijk DA??

Verstandig..

Da is dierenarts

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:44

hey
wat je ook kunt doen is een lease paard gaan zoeken

bij mij kost de stalling dus werkelijk niks we zitten lekker op een boerderij met 9 grote weide's
een buitenbak met verlichting, grote stal
stro en eten inbegrepen + wedstrijden die je daar kunt opgeven waarmee we met een grote camion(trailer) daar naar toe gaan
een ponyclub is dat
dat kost in totaal zonder wedstrijden 50 euro per maand
de pony's gaan iedere dag naar buiten als het goed weer is

maarja de hoefsmit de DA komt er ook nog bij enz

als ik jou was zou ik gewoon een huurpaardje of een verzorgpaardje zoeken!

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 10:47

ja denk da dat het beste is***wat is DA??en een leasepaard??

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:48

DA = Dierenarts.

Gemiddeld ben ik maandelijks zo'n 400 a 450 euro kwijt aan mijn paard.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:51

Leasepaard is een paard huren voor bijvoorbeeld paar dagen per week.
Dus betaal je misschien 100 euro in de maand en mag je een bepaald aantal dagen in de week rijden..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:43

Ik heb mijn paarden aan huis staan. 3 Haflingers en 3 s
hetlanders. De shetlanders kostten ongeveer 25 euro p.p.p. maand. Hooi, ontwormen en bekappen.
De Haflingers zijn wel duurder, maar doordat ze thuis staan vallen de kosten mee (wij hebben een melkveebedrijf.....) Ik ben per 8 weken 54 euro kwijt voor brokken, 180 euro hoefsmid, 30 euro ontwormen, 3 balen gehakseld stro a 4 euro per week, hooi elke week 1 grote ronde baal en natuurlijk nog kleine dingen als 1x per jaar enten a 15 euro per paard en wat extraatjes. Ik heb mijn paarden niet verzekerd, maar bekijk het per situatie. Gelukkig heb ik dit nog maar 1x hoeven beslissen in al die jaren dat ik een paard heb.