Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
speedy_cindy schreef:Ze zegt dat shetlanders er niet doorheen gaan, want haar paarden ontsnapten steeds dus toen hebben ze prikkeldraad tussen de gewone draden door gedaan. En omdat een meneer die al 40 jaar paarden heeft dat zegt vind zei dat het klopt. Ik heb geen idee waarom ze zegt dat shetten niet schrikken of erdoor lopen/rennen.

Het maakt daarom niet uit of het voor een groot paard of een Shetlander. Je moet er echt proberen te overtuigen. Prikkeldraad is erg gevaarlijk. Als ze je nog steeds niet geloofd laat haar dan foto's zien van verwondingen van prikkeldraad. Zeg des noods tegen haar ouders dat ze moeten overstappen op schrikdraad. Als een pony tegen schrikdraad aan komt, dan krijgen ze een schok. Daar schrikken ze zo van dat ze voortaan wel uit de buurt van dat schrikdraad blijven. Schrikdraad doet voor pony's geen pijn maar ze weten wel dat ze uit de buurt ervan moeten blijven.
capopjekop schreef:Prikkeldraad vind ik bij shetten mss nog wel gevaarlijker dan bij andere pony's. Door die dikke vacht hebben ze sneller last van jeuk bij warm weer en dan kunnen ze dus de neiging hebben om te gaan schuren, tenminste dat deden ze hier wel. Ik heb het ook zo snel mogelijk weggehaald. En een shet is natuurlijk niks anders dan een ander paard, dus ook voor de shet is het gevaarlijk.
En als ze steeds ontsnappen moet ze eens nakijken of er genoeg stroom opstaat want met genoeg stroom blijft zelfs mijn super ontsnapper achter 2 stroomdraden staan.