Mijn verzorgpony heeft in de winter altijd een hele vieze staart en billen, omdat ze nogal eens in de stront/pis gaat liggen..

Nu staat ze weer meer buiten en krijgt ze een zomervachtje en zijn haar billen weer helemaal schoon.
Maar de staart blijft een ramp; ze heeft maar een heel iel staartje waar je de haren zo uit kunt trekken en alles zit aan elkaar met strengen en dan opgedroogt modder en poep. Alles zit dus aan elkaar gekoekt en is met geen mogelijkheid schoon te krijgen.
Ook heb ik geen waterslang tot m'n beschikken (+ dat ze daar bang van is) dus moet alles met een emmer water. Vandaag heb ik haar staart tot 3x toe met babyshampoo gewassen, maar veel schoner is ie niet geworden.

Nu was mijn vraag, hoe krijg ik die vieze klonten/strengen uit haar staart met alleen water in een emmer tot mijn beschikking en zonder dat ik teveel haren uit haar staart trek?
Alvast bedankt!

Maar met Vanish kwam ik een heel eind. ik heb het poeder uit het roze potje
Schepje van in een emmer doen, water erin, staart erin hangen (nogmaals ALLEEN het haar, niet de staartwortel!), flink laten weken en dan zeer goed uitspoelen. Daarna kun je inderdaad nog zilvershampoo of groene zeep, dat werkt ook vuilafstotend.