Waar geven jullie de paarden water in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar geven jullie de paarden water in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:59

In de wei krijgen mijn paarden water uit speciekuipen. Maar mijn 3 jarige maakt er een spelletje van en voetbalt ze allemaal om. Voor ik haar van ergernis wat aan doe dus maar een andere optie bedenken. Bloos Badkuip gaat ook om, trekkerbanden om de kuipen maakt het spelletje nog veel spannender...
Wie heeft er ervaring met een echte sloper en wat voor waterbak hebben jullie? Het moet nog enigszins verplaatsbaar zijn want ik heb 4 stukjes weiland.

Roselie

Re: Waar geven jullie de paarden water in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:02

Mijn paard zou zo bouwvakker kunnen worden, maar hij heeft in het land ook een badkuip(je kan er ook een zwarte steen in leggen!).

kan je niet een zo'n hangding kopen waar je een emmer in kan doen? Die kan je ook verplaatsen en weer vullen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:03

Ik heb ook speciekuipen in me land staan, en ook mijn paarden vinden het super om ze om te gooien!
Ik heb nu dan twee a drie bakstenen (wel schoongemaakt) in de speciekuip liggen, en ze blijven nu wel aardig staan!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:05

mijn vorige pony had ook van die grapjes. heb toen drie palen in de grond gezet en daar de speciekuip tussen gezet. zo staat ie als het ware vastgeklemd.

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:06

roosje84 schreef:
Mijn paard zou zo bouwvakker kunnen worden, maar hij heeft in het land ook een badkuip(je kan er ook een zwarte steen in leggen!).

kan je niet een zo'n hangding kopen waar je een emmer in kan doen? Die kan je ook verplaatsen en weer vullen

Met een emmer van 10 liter erin?
Das niet te doen hoor,Kan je 100 x per dag bij gaan vullen.
Wat denk je van je Badkuip verstevigen aan de zeikanten stenen ertegenaan is het stukke moeilijker omgooien mocht dat niet helpen, Je hebt ook van die verplaatsbare water silo's ( zie je vaker in koeien weiden ) Zit drinkbak en alles aan die zijn erg handig ma wel prijzig Knipoog

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:25

Wij hadden ook speciakuipen en de jongste pony vind het geweldig om mee te spelen. Wij hebben er toen maar 2 neer gezet. 1 om mee te spelen en de ander te vullen met water.Ging perfect.Ze speelde met de lege en de ander liet ze staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:37

Ik heb 6 paarden en een pony in de wei, dus heb wel 5 of 6 kuipen staan die ze allemaal omkieperd. Met stekpaaltjes al eens geprobeerd, maar die vreet ze op en ze tilt de kuip eruit. Bovendien heb ik kleine stukjes land waar ze maar 1 tot 2 weken per stukje inlopen, dus hele constructie is niet echt handig met verplaatsen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:50

Nu hebben we grote kuipen en gedeeltelijk ook electrische drinkbakken, maar op andere stal hadden we badkuipen op 4 paaltjes hangen (strak in de hoeken van de rand vd kuip + net boven de grond). Dat is súper sloopvast Ja

We hadden steeds 1 badkuip voor 2 weilanden, dus het midden onder de draad en dan konden ze er vanuit 2 weilanden bij Knipoog maar die zijn dus niet meer makkelijk verplaatsbaar vandaar ook dat wij ze dus zo hadden gezet dat je er steeds maar 1 nodig hebt voor 2 weides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:01

Zitten bij mij sloten tussen.
Ik zit te denken aan zo'n dingen die bij koeien ook in de wei staan, die grote groene plastic kuipen, maar geen idee hoe duur het is en of ze makkelijk verplaatsbaar zijn.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:49

Dat idee ja, in Friesland zie je overal van die grote groene ronde staan, kan wat meer in. Deze prijs valt me nog wel wat mee.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:51

een oude band eromheen?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:08

wij hebben van die speciale drinkdingen voor paarden en koeien; neus er tegenaan en er wordt automatisch water uit de sloot gepompt. Kunnen ze niet omgooien Knipoog

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:10

wij hebben ook speciekuipen, die staan 'vast' tussen 3 paaltjes,

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:11

Wij hebben een automatisch drinker, eigenlijk bedoeld voor koeien, maar ze dronken er uit zich zelf uit, dus waarom niet Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:14

Wat hebben wij een brave paarden dan Bloos , geen bouwvakkerstypes. Bij ons staat in de grote wei een badkuip en in de kleine weides werken we met speciekuipen en gedeeltelijk met elektrische drinkbakken. Alleen als de speciekuipen leeg zijn willen ze nog wel eens gebruikt worden om mee te voetballen, verder gaat het prima Lachen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:37

Ik heb 3 speciekuipen in m'n weiland en heb hetzelfde probleem als TS. Nu had ik al 1 weidepomp in m'n oude weiland en dat werkte prima. Ik heb er nu (via Marktplaats) nog 2 tweedehands bijgekocht en allemaal drinken ze er zonder problemen uit en het apparaat blijft op zijn plek! Bij mij staan 2 shetjes, 1 New Forest en 1 KWPN en geen van allen hebben ze er moeite mee. Nieuw zijn die apparaten zo rond de 250-300 Euro, tweedehands heb ik ze voor 50 Euro per stuk gekocht! Haha!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:38

Bij ons lustten ze er ook wel eens pap van om die speciekuipen om te gooien. Nu hebben we een grote badkuip staan, die staat ook vrij ingeklemd in de uitloop dus die krijgen ze niet zomaar om.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:39

Een heel oud metalen bad. Ze krijgen het niet om, het is verschrikkelijk zwaar. (met 4 man net te verplaatsen als ie leeg is)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:40

in de ene wei hebben we 2 zwarte speciekuipen en moeten we met een slang er water in doen
In de andere weide hebben we een badkuip staan en zit er een installatie in die automatisch water bijvult als het peil te laag staat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:44

eigenlijk altijd speciekuipen, maar in de winter en als ze nog niet lang buitenstaan zet ik emmers neer van 20 liter...
bij mij beginnen ze er alleen mee te voetballen als ze bijna leeg zijn, dus eigenlijk moet ik ze gewoon altijd helemaal vol gooien met water Clown

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:53

Wij hebben ook speciekuipen..
Misschien kun je er iets van een draad omheen doen, en dan vastzetten aan een paal? Zo had onze buurman het gedaan, want die beestjes gooiden het ook steeds om.. (en ik maar bijvullen de hele dag Clown )
Of idd. wat stenen eraan/erin? Een badkuip lijkt me nu niet zo handig verplaatsen, of wel? (geen flauw idee hoe zwaar die dingen zijn)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:10

Speciekuipen maar we hebben ook nog een metalen bad in de hoek van de tuin liggen (leuk grapje van de vorige bewoners. Was waarschijnlijk ooit gebruikt als vijver en toen de vijver weg moest hebben ze er maar gewoon zand ingesodemieterd en het bad laten zitten Gestoord ). Die moeten we alleen nog eens goed waterpas installeren in de weide.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:05

Ook wij hebben speciekuipen, werkt hier prima Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:27

Ik heb hier ook een speciekuip. Hij staat in de stal in een hoek, en daar laten ze (niet slopers) hem goed staan.

Wat het beste werkt als je paard echt een sloper is, is een badkuip, en die een stuk ingraven (tot halverwege). Als het nog verplaatsbaar moet zijn, dan zou je 4 palen in de grond kunnen slaan, en daar de badkuip tussen zetten.