Ik begon op mirage met een vz wintec zadeltje, lekker licht voor jong paardje. Nu heb ik een mooi 2e hands passier zadel gekocht, dressuur.
Nu kan ik niet beslissen
of ik die wintec ga houden of niet.........Ik dacht eerst van "als ik 'ns ga springen (wat niet hoger dan 70 cm. zal worden.....) "
of " voor buitenritten in de modder" maar volgens mij zit je dan toch ook het meest lekker in je dressuurzadel omdat je dat gewend bent.
Kortom; wie heeft er een 2e zadel en gebruikt dat ook daadwerkelijk of doen jullie dingen als buitenritten en springen ook gewoon met het dressuurzadel???
Had 's ochtends een dressuurwedstrijd en 'S middags springen. Maar aangezien ik met mijn dressuurzadel toch niet echt lekker spring (OK, in de les wel een paar hindernisjes, maar een heel parcours, nee dank je!) heb ik mijn vzh zadel ook maar meegenomen (mijn vriendin springt dus wel met haar dressuurzadel... Nou, ik kan het niet hoor!!!)
En omdat ik dan toch beter zit in mijn dressuur ,gaat die lekker op!

) in zit! Maar ik heb het oude zadel gehouden voor als de Kieffer ooit eens opgevuld moet worden of hersteld of zo!