ERG vies aan de binnenkant van achterbenen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

ERG vies aan de binnenkant van achterbenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 08:32

Mijn paard is een ruin en produceert blijkbaar nogal veel, euh, smegma is het denk ik Schijnheilig
Zijn achterbenen hebben beide aan de binnenkant een grote plek waar de haren helemaal aangekoekt zitten met plakkerig vettig donkergekleurd spul. Behoorlijk bah vind ik Bloos Op de foto in m'n profiel kun je het een beetje zien.
Ik neem aan dat het daar terechtkomt tijdens het liggen 's nachts Knipoog
Ik heb laatst zijn benen gewassen en die plekken ingesmeerd met vloeibare groene zeep, en ze even later afgewassen, maar het gaat er dus helemaal niet af. Gewoon poetsen helpt al helemaal niet. En daar aan de binnenkant van z'n benen is de huid vrij dun, ik wil dus ook niet keihard gaan schrobben.
Ik vrees dat het gewoon moet slijten maar er komt natuurlijk steeds weer opnieuw wat bij Tong uitsteken

Iemand een tip, hoe krijg ik dit spul er af? Is Biotex misschien een idee?
Bedankt Afgod

_Mel

Re: ERG vies aan de binnenkant van achterbenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:34

Ik lees even mee, mijn haflinger ruin heeft hier ook ontzettend last van. Die viespeuk Tong uitsteken

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:38

Iedergeval eerst de koker schoon maken met betadine. De plekken op de binnenkant van zijn been kan je ook daar mee wassen. En dan bijhouden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:41

Geeen idee.. iig succes. Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:46

Vies he, die plak. Mijn ruin had het ook altijd. Ik kreeg het wel weg met een harde borstel, maar het is wel gevoelig daar, dus je moet echt voorzichtig en gericht borstelen (en niet te lang), of het er heel voorzichtig een beetje af schrapen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:48

Silence heeft dat ook een beetje.
Ik maak de binnenkant van zijn achterbenen altijd schoon met babydoekjes.
Dat werkt heel goed.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 08:58

Hmm ja, maar de mijne heeft echt van die grote dikke aangekoekte klodders zitten zeg maar... Alle haren zitten aan elkaar geplakt. Denk niet dat ik dat met babydoekjes weg krijg.

Zijn koker een keer goed wassen was ik idd wel van plan.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:00

Ik kon het er meestal vrij makkelijk af halen. Evt met je handen of met een schaar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:01

Citaat:
Hmm ja, maar de mijne heeft echt van die grote dikke aangekoekte klodders zitten zeg maar... Alle haren zitten aan elkaar geplakt. Denk niet dat ik dat met babydoekjes weg krijg.

Waarom heb je dat dan niet van begin af aan bij gehouden?
Als je dat gewoon elke dag bij houd, is er niks aan de hand.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:36

je moet idd zijn koker wassen, dan komt er iig niet meer bij.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:17

Silence schreef:
Citaat:

Waarom heb je dat dan niet van begin af aan bij gehouden?
Als je dat gewoon elke dag bij houd, is er niks aan de hand.

Lachen Hij is nog niet zo lang van mij Lachen Sterker nog hij is officieel pas vanaf 1 april van mij.
We hebben alleen ijskoud water op stal en dat vind ik toch wel een beetje cru zo in de winter. Vandaar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:21

haha ijskoud water en dan zijn koker wassen, arm ding!

wel lastig zeg.;.. gelukkig worden er goede tips gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:32

kohtje schreef:
Iedergeval eerst de koker schoon maken met betadine. De plekken op de binnenkant van zijn been kan je ook daar mee wassen. En dan bijhouden.

Dit is dus niet helemaal correct. NOOIT een koker of andere geslachtsdelen bij een paard wassen met Betadine! Voor alles heb je middelen (je poetst je tanden ook niet met zeep Knipoog ) Juist doordat Betadine huideigen vetten e.d. weghaalt, kan dit irritatie veroorzaken. Evenals het schoonmaken van de koker met babydoekjes. De meeste babydoekjes bevatten een werkzame stof die ook irritatie en zelfs een ontsteking kan veroorzaken.
Ik ga alsvolgt te werk: iedere maand maak ik zijn koker schoon (1 keer per maand dus) ik pak een emmer met lauw/warm water , een zachte spons (dus ZONDER een schuurkant) en rubber handschoen. Ik haal met mijn vingers (heb handschoenen aan) die ik natgemaakt heb de grootste gedeeltes uit zijn koker, om vervolgens met de zachte spons de kleinste gedeeltes schoon te krijgen.

Werk niet met koud water, dit is niet bepaald prettig te noemen voor een paard! (jij onderhoudt jezelf ook niet met koud water gok ik Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:37

Ik doe het op aanraden van een da met betadine, kan helemaal geen kwaad en ontsmet ook gelijk. ik doe dit niet vaak alleen als het echt nodig is, wel moet je erop letten dat je de koker daarna goed uitspeolt zodat er geen betadine resten achter blijven. Verder houd ik het bij met water. ik heb trouwens ook altijd handschoentjes aan ( van die chirurge dingen )

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:28

Als ze niet willen uitschachten en het erg ernstig is kun je ze altijd een keertje sederen bv met Tranquigel of zo.
Als ze suf zijn laten ze de boel hangen en kun je het goed schoonmaken.
Wel oppassen met bewegen en niet voeren als hij nog suf is.

Dit doen wij alleen bij een paard die er echt last van heeft en je daarbij niet eens naar zijn piemel laat kijken, laat staan aanzitten.
Misschien een idee...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:15

De benen kun je schoonmaken/wassen met betadine, daarna zijn ze weer stralend wit als je het goed doet. Evt. was je hem 10 keer Knipoog.
Groene zeep werkt vaak ook goed Ja.
Als het in de zomer weer warmer is kun je met lauw water evt. hem afspoelen, dan worden ze vaak ook schoner.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:27

Voor de benen: baby-olie op de dikke klodders doen en lekker een dagje in laten trekken dat alles weer een beetje losgeweekt wordt, als het de dag erna nog niet los is gewoon weer olie erop. En wanneer het wel allemaal losgeweekt is gewoon met lauw water en (paarden)shampoo wassen

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:28

Nou ik ben vandaag maar eens met een lauw sopje aan het wassen geslagen Haha!
De benen waren zó schoon, hij is nu natuurlijk ook in de rui dus de plukjes haar-met-troep lieten makkelijk los.
Zijn koker was een ander verhaal... Hij wilde niet uitschachten (natuurlijk doet ie dat gewoonlijk wel altijd als ik 'm sta te poetsen Clown ) en ben dus met latex hanschoenen in al die plooien gaan 'graven'.
Bleh dat was echt vies en het rook ook echt niet lekker. Het was echt mega plakkerig spul dus het viel niet mee om het schoon te krijgen. Maar ik geloof dat het al een stuk opgeknapt is.
Nu nog goed gaan bijhouden... Tong uitsteken Wat bof ik toch weer met zo'n paard Haha!

Ohja ik heb de schone benen ingesmeerd met Cowboy Magic, hopelijk 'pakt' de plakzooi dan wat minder...

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:07

Een paard bij mij op stal heeft hetzelfde en heeft toen een kuurtje Solidago gekregen. Is verkrijgbaar bij o.a. De Tuinen. Dat heeft goed geholpen bij dit paard.

kelly_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:45

heeY biotex is misschien een idee maar heb je dan niet dat het gaat irriteren bij een paard kijkbij een mens helpt het de wonden genezen maar zou dat ook zo zijn bij een paard ik zou het eerst eenz opzoeken als ik jou was maar stuur maar even een berichtje terug als je wil ik ben trouwens nieuw op deze site mijn naam is kelly ...Haha!:Dgroetjes he

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:59

nero zijn koker was ik alleen in de zomer
gek genoeg krijgt hij in de winter dit niet en alleen in de zomer:)
meestal doe ik gewoon de slang der in en lauw water met betadine in een emmer en dan is hij zo weer schoon
doe ik 3 a 4 keer in de zomer Lachen

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:03

Na ongeveer anderhalve week zaten zijn benen weer helemaal vol met plakzooi. Maar ik ga hem toch niet elke week wassen met een sopje, want ik denk dat dat de aanmaak van dat spul alleen maar meer stimuleert. Hij heeft er verder geen jeuk of last van, en zijn plasser zelf is keurig schoon, het zit echt in de plooien.
En als ik op hem zit zie ik er toch niets van Clown

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:07

Waarom wil je perse de koker wassen?? Ik ben geen natural, maar in de natuur lost het zich ook vanzelf op en wordt het ook niet gewassen. Mijn ruin heeft het de ene keer wel en dan weer maanden niet. Alleen als hij uitschacht als ik erbij ben haal ik wel de klonten van zn geslachtsdeel af, maar verder laat ik het met rust, dan maar vaker de binnenkant van zijn achterbenen schoonmaken.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:09

Kijk anders allemaal even op http://www.paardendrogist.nl daar heb je een spciaal middeltje voor dit soort wasbeurten. Excalibur heet het, dit is dus echt speciaal bedoelt voor de koker! Lijkt me beter dan de middetjes die normaal gesproken voor mensen gebruikt worden. Groetjes M

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:17

oensan :lijkt me niet fijn voor je paard dat de binnekant onder zit
eb paarden staan in de natuur ook niet op stal en worden ook niet bereden
als je je paard hierbij kan helpen waarom niet
ze kunnen namelijk ook gaan ontsteken als ze neit schoon gemaakt worden (in echt mee gemaakt)
en dat is geen pretje
sins dien hou ik het super bij