zijn manen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liindatJee_

zijn manen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 09:52

heey

ik had een vraagje.
mijn kwpn ruin toen ik hem een half jaartje terug kreeg , had hij korte manen en ik wou die laten groeien nu zijn ze 15 cm maar zo super dun , Dus mijn vraag hoe krijg ik zijn manen voller..????

xxx liindatJee_ Knipoog Clown Clown

leandros

Re: zijn manen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:53

hair extantions

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:54

Terug een stuk van de manen knippen, zodat ze terug gepunt zijn. En niet te veel borstelen maar eerder met je handen ontknobbelen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:02

moet je per see knippen om ze voller te laten groeien? kun je dat niet doen als ze langer zijn nog?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:09

invlechten en over een week eruithalen. maar dan heb je kans dat het afsterft

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:12

daar krijg je toch geen vollere bos van?

die van mij had vroeger een volle bos, maar door de zomereczeem niet meer. nu zijn ze al redelijk lang, maar erg dun. ik heb nu een eczeemdeken, dus hoop dat ze nu een keer lang blijven, maar vraag me af hoe ik de bos dikker kan laten worden. meer van: meer haren uit die manenkam laten komen;) niet voller te laten LIJKEN, maar echt voller te laten ZIJN...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:01

Volgens mij zijn ze zo doen omdat het haar mss begint te splijten en daarom is het zo belangrijk om het haar zo kort te knippen tot aan de lijn waar het haar nog niet gespleten is.

Ik vind het trouwens nog mooi ook, kort maar sportief, laat de nek trouwens mooi uitkomen maar dit is natuurlijk jouw mening he! Voor de rest zou ik niet weten of er nog andere methoden zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:08

die van mij is neptinker, dus moet wel lange manen hebben wil ze een look a like tinker zijn;)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:10

Dan kan ik je niet verder helpen, mss bestaat er wel een middeltje voor. Wat doen mensen met dun haar?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:20

t gaat mij meer om...mss is de manenkam te hard? moet ik die insmeren met een middeltje dat ie soepeler wordt ofzo. ik noemmaar wat...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:21

Ik denk nt dat het aan je kam ligt dat de manen zo dun zijn, ik doe de manen en staart met een gewone borstel (voor mensen hun haar te kammen).

Als je toch denkt dat het aan je kam ligt, kun je een kopen met zo allemaal haartjes, is veel zachter en kamt ook heel goed.

uniquejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:25

mischien een keertje kort knippen en dan heel lang niks aan doen zodat ze gewoon aan kunnen groeien en dan mischien nog een keer kort knippen zo kunnen de korte haren bij groeien dat heb ik ok gedaan en het helpt wel.. het duurt alleen even voordat ze wat langer en dikker zijn.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:27

Idd, dit bedoel ik. Het duurt een tijd voordat alle haren weer mooi en vol zijn aangegroeid maar als het dan zo ver is hem je wel mooiere en dikkere manen op een gelijke hoogte.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:34

magli schreef:
Ik denk nt dat het aan je kam ligt dat de manen zo dun zijn, ik doe de manen en staart met een gewone borstel (voor mensen hun haar te kammen).

Als je toch denkt dat het aan je kam ligt, kun je een kopen met zo allemaal haartjes, is veel zachter en kamt ook heel goed.

dat doe ik ook, maar ik bedoelde de manenkam, dus de plek waar de manen uit de huid komen;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:36

magli schreef:
Idd, dit bedoel ik. Het duurt een tijd voordat alle haren weer mooi en vol zijn aangegroeid maar als het dan zo ver is hem je wel mooiere en dikkere manen op een gelijke hoogte.

maar dan kun je ook nog langer wachten. indiana haar manen zijn nu ong. 20 cm lang gok ik. daar ben ik al supertrots op, dus wil ze niet afknippen. maar of ik dat nou nu doe of straks als ze nog weer langer zijn dat ik ze in 1 keer gelijk knip maakt niet veel uit dan volgens mij...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:37

ikenindi schreef:
magli schreef:

dat doe ik ook, maar ik bedoelde de manenkam, dus de plek waar de manen uit de huid komen;)

Haha, ik dacht al! Zo bedoel je dus, hmmm, ja daar kan het ook aan liggen. Je paard heeft toevallig geen lichte vorm van exceem of iets anders?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:52

niet dat ik weet, alleen zomereczeem. wttn? hoe zou ik dat kunnen zien?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:57

Ik weet ook niet hoe dat precies zit met zomerexceem. Maar begonnen ze dan ook niet te schuren en zo, soms gebeurt het ook dat ze dan hun manen beginnen te schuren, vandaar.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:57

Stel dat hij zich schuurt, dan kun je wel een middeltje kopen, maar ik denk niet dat je paard dit heeft.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:21

mijn paard heeft wel zomereczeem, maar heeft nu een deken, dus ik hoopdat ze zich nu niet meer schuurt en dat ze minder jeuk is. bij zomereczeem groeien de manen in de winter wel, vandaar dat ze nu wel manen heeft, maar ze zijn zo dun. dun ook al bij de wortels zegmaar...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:04

Ik ben bij mijn paard nu ook de manen wat dikker aan t kweken, ik heb een half jaartje geleden met een uitdunschaar de puntjes bijgeknipt (beetje veel achteraf, zo'n 20 cm) maar binnen drie maanden was alles alweer bijgegroeid, en ook dikker dan daarvoor.
Ik voer ook Kerabol bij, elke dag een scheutje door het voer, en daar gaan de manen ook extra hard van groeien, en is ook nog goed voor de hoeven.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:08

is kerabol hetzelfde als biotine?

maar dus door af te knippen wordt het dikker? ik vraag me nog steeds af of je nu per see zo vroeg mogelijk moet knippen of dat je ook nog kunt wachten gewoon...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:20

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:13

ikenindi schreef:
daar krijg je toch geen vollere bos van?

die van mij had vroeger een volle bos, maar door de zomereczeem niet meer. nu zijn ze al redelijk lang, maar erg dun. ik heb nu een eczeemdeken, dus hoop dat ze nu een keer lang blijven, maar vraag me af hoe ik de bos dikker kan laten worden. meer van: meer haren uit die manenkam laten komen;) niet voller te laten LIJKEN, maar echt voller te laten ZIJN...

jewel hoor.
Ik vlecht m'n verzorghaflingers ook altijd in en moet je nu eens zien wat voor bos manen ze hebben gekregen!

En idd even de dode puntjes eraf knippen/trekken is niet verkeerd, daardoor lijkt het ook weer voller Knipoog

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:12

Gewoon niet teveel aanzitten, als het goed is komt het dan wel goed Knipoog