Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:30

Hallo

Ik word er zo gek van, die regen en dan de bak. Echt niet normaal meer! Boos! We hebben een bak van 20x40m met inloopstal met een klein voorstukje. Dit was 3 dagen geleden. Het is weleens erger geweest, kan je je voorstellen!
Afbeelding
Afbeelding

Voor nog meer foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=6ZO7LLDP

Ik heb ook 2 fimpjes gemaakt, van 3 dagen terug en vandaag.

Dit was 3 dagen geleden: http://www.zippyvideos.com/6202393016745756/mvi_4833/

Vandaag, beter dus maar nog steeds niet berijdbaar of enigzins iets anders Verdrietig http://www.zippyvideos.com/8667119006745776/mvi_4864/

Paarden staan dus dag en nacht in de blubber. De een vind het geen probleem, de ander staat bijna alleen maar in de stal want die heeft een hekel aan water. Ik heb al maanden niet fatsoenlijk kunnen rijden. We hebben geen drainage dus slipt alles dicht maar mijn ouders vinden het te duur om er eventjes drainage in te leggen.

Dit is natuurlijk ook niet goed voor de hoeven. Wie heeft dit nog meer en wie o wie heeft een oplossing voor mij?

Groetjes Ayla

Steph1989

Re: Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:34

Heb ook zo'n bak Lachen ! Niet veel aan te doen vrees ik. Als het heel de dag heeft geregend (zoals vandaag) is het bij ons ook niet echt te doen om te rijden...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:40

Jeutje daar word je idd niet vrolijk van....er is ook zóveel regen gevallen de afgelopen tijd!
Ik ben echt blij met onze eb- en vloedbaan, die ligt altijd vrijwel helemaal droog Lachen
Sterkte iig met je rijbaan Tong uitsteken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:42

herkenbaar, is veel te nat dit jaar. erg vervelend, maar op dainage na is e weinig aan te doen, kan alleen maar wachten totdat het weer wat beter word

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:52

trek je zwemvliezen maar aan Knipoog

bij ons is het net zo

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:55

Dat filmpje 3 dagen geleden is wel heel erg zeg. Kan je niet lekker een rondje buiten gaan rijden?

Kan je geen geul graven (of meerdere van enkele tientallen cm diep en bv 20 cm breed) naar een slootje om water af te voeren? Kan je gewoon met een schep doen..

Moet je trouwens wel opletten dat de paarden niet bij de geul in de buurt kunnen komen!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:59

ja idd buiten rijden?
overal is het nat, toevalling is de bak waar ik sta echt nog super te doen,maar die ligt ook een stuk hoger.
gr

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:01

oe datgaat nog Bloos wij hadden 10 cm water erin staan Haha!
maar we krijgen in april gelukkig een drainage erin Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:07

wij hebben gelukkig nooooooit 1 plasje water in de bak, die is goed gedraineert!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:13

valt buiten drainage om weinig aan te doen.
Wachten dat het droger word...
Nou is het dit jaar ook wel extreem nat hoor !

Scapasports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:14

Ik kan je de hand schudden.
Onze bak lijkt ook meer op een zwembad dan op een rijbak.
Het regent de laatste dagen ook enorm hard. Scheve mond

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:16

Bij mij is het ook zo erg. Om chagerijnig van te worden ik kan gewoon een hele week niet rijde alleen tijdens de les dan ga ik naar de manege maar het is echt waardeloos. Durf er haast geen foto's van te maken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:20

bij mij is het ook erg. de wei is al bijna net zoals mn bak geworden. maarmijn bak loopt schuin naar 1 hoek en daar loopt een gootje achter de bossen in werkt perfect blijft wel nat maar het meeste water kan weg.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:36

Kun je geen greppeltjes graven richting de sloot, zodat het water in ieder geval van de hoefslag is?

Bij mij hielp het wel goed Lachen

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:46

Overal is het nat hoor! Iid grepeltjes graven kan helpen. Wat bij ons is gedaan (maar daar is het nu te laat voor bij jou, moet je doen als het wat begaanbaarder is), met de trekker het zand omploegen. Dan is er weer ruimte tussen de zandkorrels om het water er doorheen te laten zakken. Hierna ophopen met grover zand helpt, maarja moet je wel zand kopen (is niet goedkoop).
Toch denk ik dat je gewoon geduld moet hebben, want echt alles staat onder water. Kan je niet ergens een binnenbak huren of een buitenritje gaan maken?

westernhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:49

hey, bij ons zelfde probleem. wat ik wel eens doe is, de hoefslag is natuurlijk altijd een beetje 'ingereden' dan kun je het zand wat zeg maar als een dijkje aan de kanten van de hoefslag ligt, eraf scheppen en dat in het water op de hoefslag dumpen. klinkt moeilijk, werkt wel

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 22:55

Waauw wat een reacties Haha! Dank je wel iedereen Lachen

Even een paar punten bespreken:
- grepels naar de sloot graven
Zou kunnen Ja Ga ik in elk geval proberen maar ik denk dat ik dat moet doen wanneer het een stuk droger is.
- Zand omgooien met trekker
Ik heb zelf geen trekker, de buurman doet het altijd voor ons maar die wil niet met water een bak trekken, dan roest alles weg. Dus dat kan helaas niet.
- Zand aan de kant van de hoefslag op de hoefslag gooien
Zou best kunnen maar het is al zo'n bagger dat dat kleine beetje zand waars. niet zoveel meer uitmaakt.
- buitenritten maken
Ja dat is het enige wat ik kan doen, helaas kan ik alleen hier een beetje in de omgeving hobbelen en dat mag niet in mijn eentje, komt nog eens bij dat ik een hele drukke weg langsmoet en ik dat zeker niet in mijn eentje wil doen. Mijn ouders zijn er ook niet altijd om even ergens met de trailer heen te rijden dus dat is ook niks. Een bak afhuren kan wel, dat kost alleen hier veel geld. 1x in de week moet kunnen, ga het eens navragen Ja
- Zwemvliezen aantrekken
Halloo Doei! Ik heb geen Zeepaardjes *LOL*

Iedereen met het zelfde probleem succes en laat het weten als mensen hetzelfde probleem hebben en wat zij eraan doen Haha!

keepongoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:57

als je daar staat als betaalende pensionklant kun je best met de eigenaar overleggen dat dit niet de bedoeling is...
Het belangrijkste vind ik nog de spieren van het paard die in een dag geen beweging krijgen en dus verzuren. Probeer als t kan langs de weg beweging te geven, al is het maar stappen..
Lukt dat niet mag je voor je geld een fatsoenlijke bak eisen met als voorbeeld viltjes er dooheen....
succes

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:58

Is drainage aanleggen zo duur? Valt op zich best mee volgens mij. Zeker als je het via via probeert de regelen, een goede kennis met een graafmachientje kan je een heel uit op weg helpen! Als je zelf (een gedeelte) betaald kunnen je ouders toch niet weigeren? Deze bak is waardeloos, zo heb je er niks aan. Hardstikke zonde want volgens mij is het verder een mooie bak!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 23:06

@ keepongoing
Ze staan aan huis Lachen Dus geen persionklant, nee dank je wel Haha!

@nikkigioa
Ja best wel duur hoor Lachen Maar ik ga toch echt eens kijken want het is echt bagger. In de zomer een woestijn en in de winter een waterplas of ijsbaan Scheve mond

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:06

Ik kreeg laatst geadviseerd om het vieze vlas uit de stallen door de bak uit te rijden. Degene die het adviseerde had het ook gedaan, en zei een droge bodem te hebben. Dus wie weet?!

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:09

mest is nooit goed voor een bodem! Die sluit hem uiteindelijk alleen maar af. Zoals ik het hier zie is er weinig redden meer aan. Tja, als het droog is kun je weer even verder maar zodra het weer gaat regenen zit je weer...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:22

nikkigioa schreef:
Is drainage aanleggen zo duur? Valt op zich best mee volgens mij. Zeker als je het via via probeert de regelen, een goede kennis met een graafmachientje kan je een heel uit op weg helpen! Als je zelf (een gedeelte) betaald kunnen je ouders toch niet weigeren? Deze bak is waardeloos, zo heb je er niks aan. Hardstikke zonde want volgens mij is het verder een mooie bak!

En daar gaat het ook vaak fout !
er zijn genoeg ( lees veel ) bakken waar mijn broer met zijn bedrijf de boel mag komen opknappen.
Waar mensen zelf aan het "prutsen " geslagen zijn.
Dus weet waar je mee bezig gaat.

( *niet gelijk aangevallen voelen, wil niet iedereen over 1 kam scheren )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:09

ik heb ook dreinagee in de bak maar nog is het stront nat echt heel erg. Zand heeft geen zin heb ik ook al gedaan maar word het alleen maar een puinhoop van. Buitenrit lukt mij ook niet mijn pony is bang voor auto's scooters en al het andere dat kabaal maakt

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:13

De bak op stal is ook heeeelemaal drama.
Word ook echt gerelmatig gesleept Gestoord NOT. Vlak houden wil dus ook nog wel helpen, maar ik weet niet of je de mogelijkheid daarvoor hebt?
Drainage lijkt ook voor geen meter te helpen want die zou erin liggen.

En het is inderdaad érg slecht voor de hoeven.
Bij mij op stal lopen er al een heleboel met rotstraal. Very nice.
Wou dat er ooit is een keer een goede bak aangelegd word.
Sinds ik er sta is het al zo rot, en dat word dit jaar het 8ste jaar alweer geloof ik!!!