Ik zit er over na te denken om mijn 4-jarige merrie deze zomer nog even een paar weken in de kudde te zetten. Thuis staat ze snachts op stal en komt ze overdag van 8-17uur buiten met nog een merrie en een shetlander. Zomers als de temperaturen het toelaten dag en nacht buiten.
Nu heb ik aan de ene kant zo iets van ik doe haar van het zomer even een paar weekjes in de kudde, voor haar sociale aspect. Wij hebben niet megaveel land, dus kan ze daar mooi "jong" zijn en voor de ontwikkelling ook niet verkeerd.
Daarbij komt dat ze best dominant is naar nieuwe paarden die bij haar in de bak (staan swinters ivm nat land in de bak) dit is ze overigens in de opfok nooit geweest. Dus wat het sociale aspect aangaat lijkt het mij heel goed dat ze ook weer even op haar plek gezet kan worden.
Maar.... Straks komt ze met een leuke schimmel of blessure door schoppen oid terug. Hier zie ik het echt niet zitten. Als ik daaraan denk dan heb ik haar liever thuis gewoon op de wei, ik ga een week of 4 op vakantie dus dan heeft zij dat thuis ook met haar maatjes...
Wat is jullie mening hierover?

.
) De opfok kosste zomers maar 50 euro in de maand.