Hoe paard oppeppen? Vitamines?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Hoe paard oppeppen? Vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:42

hallo,
wij hebben een bijna 3 jarige pony!
hij is niet goed, (DA denkt vitaminen tekort of door het castereren een bacterie naar binnen is gegaan!) hij is vorig jaar in de zomer gecastereerd (2 jaar)! nu is hij erg dun en heeft vitaminen spuit gehad op aanrading van DA ! hij krijgt sinds vandaag veulenbrok (op aanrading van zo'n man die bix verkoopt).

nu is mijn vraag : kunnen we hem nog meer geven?
als deze bix niet helpt proberen we een andere Knipoog , helpt het wel maar niet genoeg dan krijgt hij er nog wat bij!

nog een vraag Haha! : als er een bacterie naar binnen is gegaan, is dit erg? ik bedoel kan hij dan nog ooit beter worden ?

ik hoop zo dat hij beter wordt Haha! ! hij was een veulen van mijn liefste pony (die ook al niet goed was , (hij is ook erg zwak precies als zijn moeder) dus wil hem houden!

hij staat sinds vandaag bij mijn pony in stal Ach gut en als het regent probeer ik hem ook naar binnen te doen Haha! ! (dit ook omdat hij het zelf wil !)

maar kan ik dan nog meer doen?

ik hoop dat jullie nog wat weten en antwoord op mijn vragen kunnen gefen! , ik durf het niet te vragen aan de DA bang voor wat hij zeggen zal Bloos ! dus eerst wil ik het van jullie horen (als jullie dit ook hebben gehad ofzo) weten jullie het niet ja dan zou ik het toch maar moeten vragen Clown !

gr charlotte Haha!
p.s. ik hoop dat het goed staat, wist niet precies waar ik het neer moest zetten Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-07 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Dont_hope

Re: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:06

zo'n lik steen helpt toch voor vitaminen als je paardje hem snel op heeft kan je zelf zien of hij de vitaminen nodig heeft

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:10

ja bedankt klopt heb ik ook wel is gehad Tong uitsteken en het is gezond... en ook nog lekker Tong uitsteken ! dus zal dat binenkort ook even aanschaffen Tong uitsteken Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:12

Je zegt hij is niet goed. Wat merk je aan hem dan?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:18

dat staat er acher... & hij is sloom! Clown
vroeger was het echt een hengst.. rennen bokken stoeien gek doen noem maar op Tong uitsteken nu is hij helemaal niet meer zo.. krijgen alle paarden bix dan staan alle 8 al lang te eten en dan komt hij nog aan sjokken Verdrietig
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 07-03-07 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:18

Dus DA zegt vitaminen te kort! of bacterie.

*edit* ik denk ook dat ik hem morgen maar even zijn tempratuur op neem (nooit aan gedacht Bloos ) wat is de normale graden of weet ik veel hoe je dat zegt! de normale tempratuur?
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 07-03-07 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:22

Dun en sloom dus. Ja je kan wat beter voer geven en vitaminen. Is ie ook goed ontwormd? Als het een bacterie is moeten ze dit in zijn bloed kunnen zien. Dus als je het niet vertrouwt bloed laten nakijken.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:23

Nikka schreef:
Dun en sloom dus. Ja je kan wat beter voer geven en vitaminen. Is ie ook goed ontwormd? Als het een bacterie is moeten ze dit in zijn bloed kunnen zien. Dus als je het niet vertrouwt bloed laten nakijken.

ja wormkuur pas geleden gehad
um ja bloed na laten kijken kunnen we ook nog gaan doen, goed dat je het zegt Haha! (hebben we ook met zijn moeder gedaan Tong uitsteken )

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:24

wat kun je tegen een bacterie doen?
kun je er wel wat aan doen ? Bloos

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:26

Welke brokken geef je PAVO is nu erg bezig met vitamine tekorten voor ocd en spat enzo, in de veulenbok zit extra podo mineraal ik voer mijn 2 jarige ruin dit ook.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:29

_Charlotte_ schreef:

Vraag het aan je dierenarts meid... ook al ben je bang voor het antwoord... hij kent je paard, de symptomen en de historie... daarnaast heeft hij voor het vak dierenarts geleerd waardoor hij er als het goed is meer van af weet dan de gemiddelde bokker Knipoog daarnaast hoef je niet bang te zijn voor het antwoord, het antwoord kan jou en je paard alleen maar helpen...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:32

Armani88 schreef:
Welke brokken geef je PAVO is nu erg bezig met vitamine tekorten voor ocd en spat enzo, in de veulenbok zit extra podo mineraal ik voer mijn 2 jarige ruin dit ook.

ja van pavo

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:34

Neon schreef:
_Charlotte_ schreef:

Vraag het aan je dierenarts meid... ook al ben je bang voor het antwoord... hij kent je paard, de symptomen en de historie... daarnaast heeft hij voor het vak dierenarts geleerd waardoor hij er als het goed is meer van af weet dan de gemiddelde bokker Knipoog daarnaast hoef je niet bang te zijn voor het antwoord, het antwoord kan jou en je paard alleen maar helpen...

ja ik weet het, maar ik ben bang dat hij zegt dat het niet meer over gaat Huilen ik bedoel dit was ook al met mijn andere paard zo (zij moeder) Huilen
die kon ik ook verkopen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:38

_Charlotte_ schreef:

het duurt wel lang als ie nog een bacterie heeft maar hij kan antibiotica daarvoor krijgen. Misschien heeft ie wel bloedarmoede, vitamine tekort, eiwittekort enz. Dat blijft altijd lastig. Als hij niet opknapt van goede voeding, wormenkuur e.d toch even verder laten kijken. Infecties, oude worminfecties, bloedarmoede, eiwittekort, en allerlei andere zaken kun je in het bloed zien.

mieamore

Re: Hoe paard oppeppen? Vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:31

zal voor de zekerheid even een bloedtest doen, heb ik bij die van mij ook gedaan en het kost niet veel.
hij was ook ineens afgevallen en sloom slecht hooi eten.
bleek dat hij lichte bloedarmoede had, en flink aan het wisselen en scherpe randen op zijn kiezen deze zijn weggeveild.
vind het raar dat de da zegt dat het misschien een bacterie zou kunnen zijn, dit behoort hij dan uit te zoeken.
die van mij heeft een spuit gekregen voor de bloedarmoede en een pasta wat zijn darmen reinigd en voor de zekerheid ook equest promax gegeven.
hij komt nu weer tot leven en word weer actief en langzaam weer terug op gewicht.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:33

ja ik was er niet bij en mijn vader is nogal gemakelijk, maar ik zal vragen of we even een bloedtestje kunnen doen Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:04

Zou je niet compleet ander voer kunnen gaan voeren?
Misschien is het voer wat je nou voert niet voldoende voor je paard.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:45

Steffie89 schreef:
Zou je niet compleet ander voer kunnen gaan voeren?
Misschien is het voer wat je nou voert niet voldoende voor je paard.

ja dat hebben we sinds gister gedaan Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:46

mieamore schreef:
zal voor de zekerheid even een bloedtest doen, heb ik bij die van mij ook gedaan en het kost niet veel.
hij was ook ineens afgevallen en sloom slecht hooi eten.
bleek dat hij lichte bloedarmoede had, en flink aan het wisselen en scherpe randen op zijn kiezen deze zijn weggeveild.
vind het raar dat de da zegt dat het misschien een bacterie zou kunnen zijn, dit behoort hij dan uit te zoeken.
die van mij heeft een spuit gekregen voor de bloedarmoede en een pasta wat zijn darmen reinigd en voor de zekerheid ook equest promax gegeven.
hij komt nu weer tot leven en word weer actief en langzaam weer terug op gewicht.

ja wij hebben ook een spuit gekregen Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:46

haken op de kiezen kan dat al op bijna 3 jarige leeftijd??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:47

Er kan wel een probleem met de tanden zijn op die leeftijd.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:19

okee

Afineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:22

Mijn paard was een tijdje ook erg dun! En lusteloos!
Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft maar wat toen erg heeft geholpen was de Reform-muesli van Havens met kruiden enzo erin.. ging echt veel beter daarna!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:29

Je grootste angst is eigenlijk om te horen dat hij nooit meer beter wordt, maar daarmee denk je dus niet aan een heleboel ander mogelijkheden die gewoon kunnen betekenen dat hij snel geneest. Je niet goed laten informeren door de dierenarts zorgt alleen voor meer onzekerheid en angst. Je kunt beter wel precies vragen wat hij nou heeft en of het goed komt. Wie weet valt het allemaal reuze mee.
Bloedtest laten doen is zeker aan te raden. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon en zware worminfectie. Daar is heel goed wat aan te doen, maar dan moet je niet zorgen dat het te laat is door niet naar de DA te gaan...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 21:24

ja wormkuut heeft hij nog gehad Knipoog dierenarts gebeld vandaag, hij zei dat we dus deze spuit moesten gefen knapt hij hier niet van op dan kunnen we een bloedtest gaan doen, maar hij wist bijna wel zeker dat het dit was!