Misschien zijn hier al topics over geweest, maar ik kon zo snel even niks vinden. Ik heb 1 x per week 45 min. tot een uur les. Inclusief reistijd ben ik altijd 2,5 tot 3 uur kwijt hiervoor. Dit trek ik ervoor uit.
Half uur van te voren aanwezig, paarden uit de paddock halen, poetsen, hoeven krabben. Daarna zadelen. Rijbenodigdheden pakken (chaps, cap, zweep (evt.), handschoenen, etc.) Losrijden, les, droogstappen, afzadelen, voeren, afborstelen, hoeven uitkrabben, terugzetten van paarden in de paddock & betalen.
Ik vraag mij dus af hoe lang jullie er algemeen overdoen als je les hebt met je paard?
Een paard zelf bijrijden kan eventueel in minder tijd, maar ik kom toch meestal wel aan de 2 tot 3 uur. Soms zelfs wel langer
Dit is toch wel reeel?
Ruim op tijd aanwezig zijn, eerst even in de kantine zitten, bij de voorgaande les meekijken, paarden zadelen, eerst uitgebreid poetsen natuurlijk, d'r op en instappen, les, uitstappen, goed naverzorgen, spullen opbergen en in de kantine wat nakletsen onder het genot van een drankje.