Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pascaline schreef:
Zoiets ongeveer...

0ojannekeo0 schreef:Wat zie ik hier "ingewikkelde" dingen langs komen!
Hier lopen ze al weet ik veel hoe lang achter een enkel glad ijzeren stroomdraadje!
De draad hoeft niet echt op te vallen, de beesten zien hem toch wel, en willen ze vluchten dan gaan ze er toch doorheen of anders over heen!

achter een enkele koord op 90 cm hoogte. Natuurlijk staat hier stroom op en ze zijn nog nooit ontsnapt. Voordeel is dat ze ook achter prikpaaltjes met een enkele draad blijven als ze dit eenmaal gewend zijn. 
griebels schreef:Als paarden en/of koeien uitbreken heb je toch het liefste dat ze geen verwondingen over houden?? Ik zou dus gewoon kiezen voor breed lint, als ze er doorheen gaan breekt het. Tenminste als je lint pakt wat dus breekt. Bij mij is er regelmatig een jaarling door de draad gegaan en nog nooit een wondje aan overgehouden
Dat is voor mij het belangrijkste
Ik zou dan ook kiezen voor prikkeldraad met stroom en een extra schrikdraad ervoor, want ook draad, lint en koord kunnen voor vieze wonden zorgen. suffie schreef:griebels schreef:Als paarden en/of koeien uitbreken heb je toch het liefste dat ze geen verwondingen over houden?? Ik zou dus gewoon kiezen voor breed lint, als ze er doorheen gaan breekt het. Tenminste als je lint pakt wat dus breekt. Bij mij is er regelmatig een jaarling door de draad gegaan en nog nooit een wondje aan overgehouden
Dat is voor mij het belangrijkste
Het je ooit wel eens een loslopende kudde koeien gezien? Dat wil je echt niet meemaken, je hele tuin ligt aan gortIk zou dan ook kiezen voor prikkeldraad met stroom en een extra schrikdraad ervoor, want ook draad, lint en koord kunnen voor vieze wonden zorgen.