,Ik heb gehoord dat een veulen van 1 jaar niet persee in de opfok moet met andere veulens, het gaat erom dat het veulen in de wei staat met anderen paarden en pony's waardoor hij/zij de rangorde leert kennen.
Is dit is waar?
Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
,

ellepel schreef:nadeel van veulens onderling vind ik dat degene die baas is dit ook zal blijven en toch vaak later ander gedag vertoont in een kudde![]()
zet je een veulen in een gemengde groep,dan kan hij dollen met andere veulens,maar leert zijn plek van de volwassenen en leert dat hij of zij niet zomaar kan bijten of slaan..
maar da's mijn mening hoor

.

Cassidy schreef:Het sociale en assertieve gedrag leren ze ook als ze in een groep leeftijdsgenoten staan.

Nadya schreef:Cassidy schreef:Het sociale en assertieve gedrag leren ze ook als ze in een groep leeftijdsgenoten staan.
Natuurlijk, maar ik vind het geen vereiste. Daarbij vind ik het mooi om te zien hoe hij leert omgaan met paarden met diverse leeftijden (en dus ook de daarbij horende rangordes). Ik ben het niet eens met de mening dat een jong paard per se in de opfok moet. Opfok prima, maar zo kan het ook.