zeurende mensen op stal???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

zeurende mensen op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 22:20

hallo klinkt meschien suf maar op de stal waar ik staat zijn veel zeurende mensen...
het komt meschien bekend maar van de kleinste dingen worden problemen gemaakt .
Veel mensen die over elkaar praten en kliekjes Rolleyes
hebben jullie dat ook op stal?
Nou brand erop los! Pling

Ogrop

Re: zeurende mensen op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:22

Nou in het begin kreeg ik ook wel op de kleinste dikken commentaar, (zo bv; Je moet met een halster longeren niet met een hoofdstel of, je mag niet met een borstel hooit verschuiven)

Maar na een eindje gaat dat over. (gewoon omdat ik privé sta dus.)
Kliekjes;tja die zul je altijd hebben op stal; Of je gaat vrienden worden, of je blijft opstandig; Jou de keus!

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:23

toen ik mijn paarden op een pensionstal had staan werd ik er ook gek van. Soms was het echt kleuterniveau en werd er gepest om het pesten. Of het was jaloezie, of er was wel weer wat anders. Ik werd er soms gek van en ik ben zelfs een keer van stal verandert door de sfeer. Vooral dat geroddel, het klieken met elkaar. Vreselijk. Gelukkig ben ik een mazzelaar die ze nu bij huis heeft staan en ik ben zoooo blij als ik in mijn eigen stal loop waar niemand komt die niet welkom is. Heerlijk! Aan de andere kant mis ik soms wel weer de gezelligheid van de mensen die wel aardig waren en dat waren er ook wel weer zat hoor. Maar als ik mocht kiezen dan vind ik de situatie zoals hij nu is het best. Lekker van je hobby genieten en geen ergernissen aan anderen...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:35

Ach ja, ik heb het ook weleens meegemaakt, echt heel kinderachtig allemaal. Maar het gebeurde allemaal achter mijn rug, dus ik had er eigenlijk niet zoveel last van Haha! . Wel vervelend als iemand zo'n rijke fantasie heeft en dingen verteld die niet waar zijn, maar verder had iedereen op stal dat wel in de gaten gelukkig.
Gewoon erboven staan en lekker iedere dag met plezier je paardje doen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar op iedere stal is er wel wat, op de ene stal alleen wat erger dan op de andere.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:55

Ohh vreselijk.. Verdrietig
Ik leaste een paard op een manege, was opzich al een stap voor mij. Een vreemde manege, vreemde pony etc. Het meisje dat deze pony verleaste was iets te dik geworden voor haar 'baby'. Ik ben vreselijk verlegen bij vreemde mensen, en ben opzich al niet spraakzaam. Als ik reed ging het meisje met al haar vriendinnetjes aan de bakrand zitten en mij bekritiseren, oh mijn god! kijk ze drukt haar hakken niet eens uit, oh ze heeft haar zweepje aan de verkeerde kant. Heb nog 2 weken over me heen laten lopen omdat ik niet durfde te zeggen dat ik stopte. Ben er nu gelukkig van af, maar mijn zelfvertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen.. Doe mij maar een wei , lekker alleen Knipoog

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:06

Ach ik denk dat er op iedere stal wel eens wat is. Komt ook omdat de 1 je meer
ligt dan de ander. Ik sta op een kleine pensionstal dus we hebben niet echt kliekjes
op stal. We kunnen het allemaal goed vinden met elkaar maar er zijn mensen die wat
meer met elkaar omgaan. Het blijft gewoon een punt om respectvol met elkaar
om te gaan en mensen in hun waarde te laten.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:07

leuk joh, bij ons op stal is het af en toe een echte soap, maar voor het grootste deel is het gewoon gezellig

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:09

op de vorige stal hadden wij het ook heel erg, nu sta ik op een klein stalletje en dat is echt perfect!
leuke meiden en mooie voorzieningen.

tja ik kan er niet tegen als iedereen loopt te zeuren en het beter weet, vreselijk! voelde me erg opgelaten altijd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:12

danilo schreef:
Ach ik denk dat er op iedere stal wel eens wat is. Komt ook omdat de 1 je meer
ligt dan de ander. Ik sta op een kleine pensionstal dus we hebben niet echt kliekjes
op stal. We kunnen het allemaal goed vinden met elkaar maar er zijn mensen die wat
meer met elkaar omgaan. Het blijft gewoon een punt om respectvol met elkaar
om te gaan en mensen in hun waarde te laten.

Zo is het bij ons ook Ja
Gewoon gezellig met elkaar en geen kliekjes.
Natuurlijk ken je sommige mensen langer dan anderen, dus trek je misschien wat meer daar naartoe.
Maar er totaal geen wrijving onderling.
Of misschien heb ik dat gewoon nog nooit gemerkt Haha!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:16

mensen hebben netzogoed "kuddegedrag", maar denk erom de beste leiders sturen met de ogen...vechten niet....komen voor de zwakkere op en willen rust en orde ! Dus des temeer mensen, destemeer rangordes, destemeer onderlinge "op zijn plaats willen zetten" !!!!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:17

Ik heb er gelukkig geen last van...
Mijn paardje staat er alleen(nouja;de staleigenaar heeft zelf nog 2 paarden dan)dus geen last van geroddel oid Haha!

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:25

ach ja bij mij was het in het begin ook iedereen keek mij ze lachte mij uit en zeiden dat ik de pony's en paarden maar moest vergeten nu ben ik wel stalknecht in een andere manege en rij ook op een andere manege en ga mt mijn vriendin naar de eerste manege nu ze door hebben dat veel mensen mij wel lauk vinden houden ze hunne mond anders zien ze mijn middelvinger hihi (ik haat vooral ingebeelde mensen die zich iets menen omdat ze met hunne pony nr de manege komen om hem/haar te laten showen) Haha! Bloos Pling Cool

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:34

Moet zeggen dat het bij ons opstal gezellig is. Tuurlijk wordt er wel geroddeld, maar dat komt denk ik toch omdat het vrouwen onderling zijn... Bloos

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:40

SuzyE schreef:
leuk joh, bij ons op stal is het af en toe een echte soap, maar voor het grootste deel is het gewoon gezellig

Idem hierzo, maar als het erop aan komt helpt iedereen elkaar ondanks dat er hier ook groepjes zijn, met de ene persoon heb je meer dan met de andere, doe gewoon aardig tegen elkaar en laat iedereen lekker zelf weten wat hij/zij met zijn paard doet.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:46

ik denk inderdaad dat het op iederen stal is
De stal waar ik kom is zo ontzettend groot dat houd je niet tegen dat er kliekjes en gelul komt! om het maar even grof te zeggen! Nu praat ik over dezelfde stal als Kekaro! Ik heb het er erg naar me zin en niet heel veel last van! Althans dat denk ik! Ik denk gewoon dat je op elke stal wel dat soort dingen hebt hoor!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:51

Ik heb maar 1 zeurend mens op stal en dat is de staleigenaar.
Probleem is bijna opgelost want over twee weken verhuis ik de pony's

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:54

Op een manege met heel veel penny's wordt me altijd kwalijk genomen dat ik neit genoeg snoepjes geef :S
Ik vind juist dat die beestje sveel t eveel worden verwend.

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:09

ik heb op mijn stal geen last van geroddel. het zijn hier bijna allemaal volwassen westernruiters en ik denk dat het dat qua sfeer toch wel wat gemoedelijker maakt. er staan wel een paar dressuurgerichte paarden en pony's maar die mensen zijn net als ik niet met wedstrijden bezig.
ik ben ook niet echt veel bezig met de andere klanten, ik denk dat ik dan ook geen onderwerp van gesprek ben omdat ze niks over me weten Haha! en al zouden ze wat over me roddelen, zolang ik er niks van merk mogen ze hun gang gaan.

het grappigste is wel dat de pennymeisjes weleens gekke dingen zeggen over mijn pony, dat ze een meisje gebeten zou hebben en ze vals is Clown dan kan ik niks anders doen dan hartelijk lachen, want hoe bits dat beestje naar andere pony's is, zo lief is ze op stal en voor mensen. ik denk dat het de typische pennyjaloezie is, omdat het echt een meisjespony is qua uiterlijk.

ik kan me wel goed voorstellen dat als je merkt dat er over je geroddeld wordt en je in je gezicht raar behandeld wordt, dat je dan niets liever doet dan naar een andere stal vetrekken. heel naar zijn dat soort situaties.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:14

Ik sta op een redelijk kleine pensionstal (10 paarden, 9 eigenaars) en er word niet geroddeld, niet geklest, er zijn geen kliekjes, niets. Het is heerlijk rustig, iedereen bemoeid zich met zichzelf of praat met een ander, vriendelijk en vrolijk...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:17

OP het begin reed me zus met hulpteugel (elastiek) toen waren er ook 2 meiden die achter onze rug om gingen zeggen van pff je gaat toch niet met hulpteugel rijden dan ben je echt zielig zagen we haar ff later ook met hulpteugel rijden.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:00

De grootte van een (pension)stal zegt ook niet alles!
Ik sta nu op een middelgrote manege/pensionstal. Sta er 4 maanden en alles gaat nog steeds even gezellig en gemoedelijk.
Iedereen doet zijn ding en bemoeit zich alleen met zichzelf.
Dressuur, western, recreatief, alles door elkaar en iedereen laat elkander in de waarde! (top!)

Hiervoor stond ik op een kleine prive-pensionstal, en daar werd volop gekletst over iedereen. (door iedereen)
Zo erg zelfs, dat er over mij een heel groot (onterecht!) vooroordeel is gecreeerd waardoor ik verzocht werd een ander onderkomen te zoeken! Heb daar nooit met wie dan ook een discussie of aanvaring gehad. Het viel me daarom ook bijzonder rauw op mijn dak en heb geen moment getwijfeld. Anderhalve dag later stond ik bij mijn huidige pensionstal.
(Hier word ik tenminste niet afgerekend op mijn keuze voor paard en auto. Waar bemoeit men zich in hemelsnaam mee!)

Dus ook bij kleinere pensionstalletjes kan het kommer en kwel zijn,....

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:06

ik heb dr een nieuwe oplossing voor: mp3-speler in Tong uitsteken
Soms wordt ik er gewoon flauw van, steeds roddels, je probeert vrienden met mensen te blijven maar dat is ook niet altijd makkelijk. Dus, ik bemoei me nergens meer mee, ik kom voor mijn paard, klets niet meer zo veel als eerst (heb de nodige ruzies gehad, omdat je met de verkeerde praat die het dan (per ongeluk) door verteld) en alleen als ik er zelf zin in heb doe ik mijn mp3 uit en praat even.. Ik ben het geroddel en klieken ook zat..

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:28

Daarom ben ik blij dat de pony lekker bij mensen thuis staat en niet op een pensionstal! Nooit meer last van andere mensen, lekker alles zelf doen en op je eigen manier, heerlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:00

Tjaah het is helaas op mijn stal ook wel eens zo ... Niet zozeer de mensen van dezelfde leeftijd, maar de oudere.
Ik krijg meestal de schuld, terwijl ik het niet eens gedaan heb.
Nogal vervelend ... Maar de baas van de stal, staat meestal aan mijn kant. Dus dat is het fijne er ook wel weer aan Knipoog
Ik probeer toch altijd netjes te blijven, en daar los je volgens mij ook het meeste mee op Lachen
Maar toch blijft dat vervelend .. Want af en toe, sta ik ook écht op het punt om uit te barsten ! Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:24

Ik denk dat je dat altijd wel een beetje houd op stallen waar veel mensen staan.
Op de stal waar Nashville staat staan verder nog paarden van 2 andere eigenaren. Dus dan heb je er geen last van.
Als ik er ben is er ook bijna nooit iemand anders.