Automatische drinkbak of emmer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Automatische drinkbak of emmer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:30

Wat gebruiken jullie liever, een automatische drinkbak of een emmer die je zelf steeds bij moet vullen.
En waarom gebruik je dat liever.

Ik werk gewoon met 2 van die ophangvoerbakken waar ik water in doe.
Je moet wat vaker met emmers sjouwen en het in de gaten houden of ze genoeg water hebben.
Daar staat wel tegenover dat je precies weet hoeveel ze drinken, er geen leidingen kapot vriezen o.i.d.

Daarom gebruik ik dus geen automatische drinkbakken.

Melia

Re: Automatische drinkbak of emmer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:54

automatische drinkbakken.
Als ze bij mensen die ik ken elke keer met water moeten sjouwen dan zijn ze heel lang bezig want er staan veelste veel paarden, en het is voor jezelf ook gemakkelijk, als je er eens een dag niet bent dan hoef je (of je "oppas") niet de drinkbakken bij te vullen.
En emmers gooien ze vaak ook om...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 10:58

Daarom heb ik dus van die hang-voerbakken, die gooien ze niet om Lachen
Het scheelt natuurlijk ook dat ik 2 paarden aan huis heb staan Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:00

Wij hebben automatisch drinkbakken met rondpompsysteem. Dus nooit bevroren! En idd geen gesjouw met emmers zou ook teveel werk zijn. Enige nadeel is dat je niet weet hoeveel ze drinken!

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:07

wij werken met emmers. het water moet dan ook nog wel gepompt worden.
ik zou liever automatische drinkbakken hebben, dan ben je zeker dat er altijd water is voor je paard. nu kom ik al is aan op stal en heeft ze geen water meer.
en dan hoef ik ook niets steeds met emmers te sleuren.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:02

Wij hebben automatische drinkbakken. Je weet nooit wanneer ze dorst hebben, dus ze kunnen gwn zelf lekker drinken wanneer ze willen. Ook slepen met emmers is geen succes, omdat 2 paarden bang zijn voor de emmer, de rest gelukkig niet Tong uitsteken
Vind wel handig zo als het nu is Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:50

Ik heb een grote kuip, die staat half onder het dak, waardoor hij altijd vanzelf volregent Haha!
En we hebben twee grote watertonnen van 1 kuub, met een tuinslang eraan, dus daar vullen we mee als het niet regent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:11

automatische bakken , dieren kunnen dan naar behoefte drinekn etc , hebben nooit te weinig

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:23

Ik vind een automatische drinkbak echt ideaal, maar heb er nu helaas geen. We staan nu bij mensen thuis; omze pony is de enige. Er is geen waterleiding in de stal, dus we hebben een grote cement-ton in de stal onder de voerbak staan. Er gaat 60liter water in, dus zo vaak hoeven we niet met emmers te lopen. Iedere dag een emmertje erbij en hij blijft vol genoeg!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:54

Momenteel heb ik in de oude paardenstal nog drinkbakken (emmers) en in de nieuwe stal automatische drinkbakken, ik ben blij dat de oude stal gerenoveerd gaat worden en dat er drinkbakken komen want dag in dag uit 4 paarden met de hand water geven is best intensief. Al heb ik ze overdag in de paddock waar ze wel automatisch kunnen drinken.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:57

Bij ons op stal hebben ze emmers.Vind het eigelijk wel fijn en ben nog nooit geweest dat de hele emmer echt leeg was iedereen die komt geeft alles gewoon water Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 19:36

De paarden bij ons hebben allebei 2 hang-voerbakken hangen in de stal voor het water. 's Morgens vul ik ze bij, 's middags met mesten en 's avonds voor ik ga slapen, ze staan bij ons dus nooit zonder water Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:57

_Kiki_ schreef:
De paarden bij ons hebben allebei 2 hang-voerbakken hangen in de stal voor het water. 's Morgens vul ik ze bij, 's middags met mesten en 's avonds voor ik ga slapen, ze staan bij ons dus nooit zonder water Lachen

Maar het zou je wel een hoop werk uit handen nemen als je automatische drinkbakken zou hebben Knipoog .

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:13

Mijn paard heeft een automatische drinkbak, echt super fijn! Geen gezeur met emmers water slepen. Als het vriest krijgt mijn paard zo'n grote specieton in zijn stal en dan moet ik helaas wel met emmers vullen. Het is idd een voordeel dat je dan weet hoeveel ze drinken, maar wat doe je met die informatie? Mijn paard kan zelf wel regelen hoeveel hij moet drinken, hoop ik Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 10:01

Tivara had/heeft iets aan haar nieren, dus voor mij was het erg fijn dat ik kan/kon zien hoe ze drinkt/dronk Knipoog

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:31

Wij hebben geen automatische drinkbakken. Wij hebben allemaal een cementbak in onze stal staan (zo'n hele grote zwarte bak, waar ze cement in aanmaken) Vind de ellende vaak met automatische drinkbakken dat ze kunnen bevriezen. Nou scheelt het dat de aarde steeds warmer wordt en deze winter heeft het ook niet echt mega gevroren...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:32

Automatische drinkbak.
Paard kan altijd drinken, dus ook als de emmer leeg zou zijn. Dat vind ik gewoon een erg fijn gevoel!

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:19

toen mijn pony nog thuis stond hadden we 50 liter-emmers en dat was een hoop gesjouw. bovendien hebben we er eens twee dode ratten en een van onze kippen in gevonden, die waren erin gevallen en konden er niet meer uit en mijn pony kon dus een nacht niet drinken... ik had ook altijd een hekel aan het vullen ervan want dat moest met van die kleine emmertjes en daar moest ik dan van huis uit naar de stal lopen en dergelijke. nu heeft ze een automatische en hoef ik niet meer bang te zijn dat er een beest in verdrinkt en dat ze een paar uur niet kan drinken. in de winter wordt de bak geloof ik verwarmd dus hij bevriest bij hoge uitzondering.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:33

Automatische drinkbakken!
Je hoeft er niet steeds op te letten of ze nog wel genoeg water hebben.
Ook hadden 2 van mijn verzorgpaarden emmers (van die grote witte emmer .. 25 liter ofzo!) voor hun water omdat er buiten nog geen waterleiding naar hun stallen was.
Maar elke week (als het niet vaker was) kon je er een nieuwe emmer in hangen want dan gingen ze er tegen aan staan en die emmer pletten!
Niet erg handig dus, daarom de automatische drinkbakken! Haha!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:40

_Kiki_ schreef:
Tivara had/heeft iets aan haar nieren, dus voor mij was het erg fijn dat ik kan/kon zien hoe ze drinkt/dronk Knipoog

oke dan is het wel van belang. Moet je het water in de wei dan ook steeds met emmers vullen? Wel een flink gedoe, ik ben altijd maar blij als het niet meer vriest en de kraan weer gewoon aan kan Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:07

Automatische drinkbak.

We hebben een rondpomp systeem om te zorgen dat het water altijd schoon is en er geen bacterien in kunnen groeien, en een boiler voor als het 's winters koud is. Ideaal..

Ik vind emmers/hangbakken het toppunt van onhandig. Je moet ze vaak schoonmaken, omdat het water stilstaat. En je loopt constand met emmers water te zeulen... Nee dank je, niets voor mij...

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:25

Automatische drinkbak.
Ze hebben altijd water met een automatische drinkbak. Stel je vergeet een keer om de emmer te vullen dan hebben ze niet (genoeg) water.
Ook kunnen ze de automatische drinkbak niet omgooien. Het scheelt trouwens ook een heel stuk tijd. Het is best lastig om steeds met volle wateremmers te lopen.
Veel liever een automatische drinkbak Ja

Dennis_Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:00

Ik denk dat automatische drinkbakken toch net iets handiger zijn.. Je hoeft nooit water te verversen etc...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:37

bij ons op stal hebben we geen automatische drinkbakken.
Daarom heb ik een extra voerbak in de stal hangen, waar water in zit.
Zo kan ik in de gaten houden of er genoeg gedronken wordt, het nadeel is dat je veel water sjouwd.
dat is dan weer in het voordeel van de automatische...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:38

ik gebruik emmers, en ergens vind ik da super, kan elke avond zien hoeveel mn paarden gedronken hebben...
Zo kan ik meteen zien als ze vocht te weinig binnen hebben gehad