Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bij ons staan ze dus allemaal open ( behalve niet bij de hengst van mijn dochter) 
VeerenAshley schreef:Ik moet er niet aan denken om een paard op te sluiten in een hok van 3 bij 3 zonder licht! Verschrikkelijk!

VeerenAshley schreef:Ik moet er niet aan denken om een paard op te sluiten in een hok van 3 bij 3 zonder licht! Verschrikkelijk!
Lijkt me psychisch heel slecht: gevoel van opgesloten zijn en ook nog eens geen zicht hebben op de omgeving en hierom dus zowel stress als verveling. Moet je je indenken hoe jij je zou voelen, opgesloten in de WC zonder licht, en dat waarschijnlijk heel wat uren lang.
Daarnaast is het ook ongezond: frisse lucht is immers heel belangrijk voor een paard.
sundance11 schreef:Als het s'nachts donker is zien ze toch ook niks, dus qua licht maakt het niet uit. Maar in de stal naast de bovendeur zit ook nog ene klein raampje van tralies, die zowiezo altijd open is, en aan de zijkant zit ook nog zo'n raampje zodat ze naar de andere pony kan kijken, dus frisse lucht is er zowiezo.
Als ik de bovenste deur dicht doe is dat van 20.00 tot 7.00.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties
VeerenAshley schreef:sundance11 schreef:Als het s'nachts donker is zien ze toch ook niks, dus qua licht maakt het niet uit. Maar in de stal naast de bovendeur zit ook nog ene klein raampje van tralies, die zowiezo altijd open is, en aan de zijkant zit ook nog zo'n raampje zodat ze naar de andere pony kan kijken, dus frisse lucht is er zowiezo.
Als ik de bovenste deur dicht doe is dat van 20.00 tot 7.00.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties
Ik denk dat er wel een groot verschil zit in lichtsterkte buiten en binnen in een afgesloten ruimte, zeker in het westen van het land (ik weet niet of je paard daar staat). En dan zijn er nog maan en sterren, zodat je paard buiten echt wel kan zien 's nachts.
En nogmaals: het lijkt mij voor een vluchtdier verschrikkelijk om opgeloten te zijn in een (bijna geheel) afgesloten ruimte en bovendien erg geestdodend.