mijn vriendin heeft een paard, sbs, een heel braaf beest, tenminste, dat lijkt zo...?
ze is niet in te laden in een gewone trailer, wel in een kamion, maar de trailer, oh nee! nou zeg je meteen dat ze bang is, nou dat is ze niet! ze is koppig, ze loopt niet weg, niks raars met dr ogen of lichaamshouding, ze gaat gewoon op de rem vlak voor de trailer... we proberen het lief te doen, echt ze is niet bang, als ze er eenmaal in gaat dan is ze heel rustig, ze is ook in de omgang een heeeeel rustig en kalm paard.
dus wij kalm met haar proberen in te laden, een medewerker hielp, maar hij plantte dat paard zó een schop tussen z'n ribben, nu houdt mijn vriendin dat paard uit liefde, en ze is er dus niet mee akkoord dat die vent dat paard schopt (ik trouwens ook niet). Met de lange lijnen probeert ze altijd, soms gaat het paard er gewoon in hangen, ze laat zich gewoon vallen in die lijnen! maar ze loopt er echt niet van weg, ze staat daar dan weer gewoon, alsof er niks aan de hand is, geen tekenen van angst...
en nog wat (sry
) op wedstrijd, sprong ze een paar sprongen, en weigerde toen op een hindernis, ok, hij zag er wat vreemd uit, maar ze kent dat. Thuis springt ze alles, toen weigerde ze keer op keer op die hindernis, echt uit ongehoorzaamheid, je zag zó dat ze het kon maar niet wilde (ze springt nl hoger en moeilijker dan dit niveau zonder problemen...)het kan niet echt aan 'wedstrijdangst- of terrein' liggen, want de piste lag goed en inspringen ging zonder problemen, ook 20 cm hoger dan het niveau vd omloop. volgens velen is het paard gewoon ongehoorzaam en is de ruiter te weinig consequent. Maar dit paard is opgeleid geweest met een zweep en speelt dus echt wel met mijn vriendin's voeten. toch doet ze bv een freestyle training van emiel voest zonder probleem, laat zich zonder iets sturen, lijkt mijn vriendin als dominant te erkennen, maar dan toch...
ze weet niet meer wat ze moet doen, het trailerprobleem enzo, ze wil haar paard niet voortdurend slaan en schoppen, ze houdt er echt veel van!
tips...?