BeoBand!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

BeoBand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:36

Wie weet of BeoBand ook in Amerika te verkrijgen is! We willen namelijk een roundpen maken maar vinden die metalen panelen die ze hier allemaal gebruiken erg duur en zoeken een goedkopere maar veilige en sterke oplossing.
Andere ideeën en tips zijn welkom!

DubbelFun

Re: BeoBand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:45

Mail de fabrikant eens of er daar een verkooppunt is en anders importeren??

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:05

http://www.ikwileenhek.nl/cgi-bin/store ... oband.html

Referenties:

Gebruikers van Beo-Band® vindt u overal. In de hele wereld wordt Beo-Band® in de paardenhouderij gebruikt.

O.a. door: Ludger Beerbaum, Rob Eras, Anky van Grunsven, Johan Heins en Alwin Schockemöhle.

Voor een lijst van referenties of nadere informatie over Beo-Band© kunt u contact met ons opnemen.

Verkrijgbaar in de kleuren zwart, groen en wit.

Breedte Beoband prijs per meter (euro) incl. btw
6 cm 1,07
7 cm 1,23
8 cm 1,33
9 cm 1,50
10 cm 1,61
50 cm 8,45
150 cm 25,35

Gestanste aluminiumstrips Euro per stuk incl. btw.
8 cm voor band 6 cm 0,44
9 cm voor band 7 cm 0,48
10 cm voor band 8 cm 0,51
11 cm voor band 9 cm 0,54
12 cm voor band 10 cm 0,56

Schroeven van rvs per 200 st Euro 14,50

Bovengenoemde prijzen zijn exclusief transportkosten.

Wilt u meer informatie dan kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen daarbuiten via het vragen formulier of de contact pagina

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:03

Gut Peter je lijkt wel een vertegenwoordiger Clown

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:03

Ik heb mijn weides allemaal in het Beoband zitten. Ben er ongelooflijk blij mee! Het staat netjes, is veilig en kan een stootje hebben. 2x zijn er paarden tijdens paniek en een keer wegens koliek tussen/ onder de band doorgegaan. Band beschadigd niet, paarden ook niet. Ideaal!
Volgens mij wereldwijd te verkrijgen.......

Om het band wel te beschermen tegen schurende konten, heb ik er precies boven een koord gespannen met om de zoveel meter een draadbreekding zodat in paniek het draad wordt doorgesneden.
Tussen de 2 weilanden staat een dubbele afrastering, aan 1 paal beiden kanten het Beoband, even een foto voor meer duidelijkheid. Tussen rijbak en weide zit 1m afstand tussen de afrasteringen.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:01

@FlyingHigh: hoe lang heb je het al hangen iv, straktrekken.
Ik hoor vaak dat het zo door gaat hangen en dat strak houden c.q. weer strak krijgen niet makkelijk is.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:36

Deze afrastering staat er inmiddels sinds maart 2003. Nog nooit hoeven straktrekken, het is nog zo goed als nieuw......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:02

Klinkt niet verkeerd Lachen
Ik moet nl ook nog steeds een stukje 'netjes' maken.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:03

Heb op de site gekeken maar kan niks vinden over verkooppunten in Amerika. Ik heb ze een email gestuurd dus even afwachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:47

TPG-onkosten:
5-10 kg € 52,95
10-20kg € 98,45

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:36

DubbelDun schreef:
TPG-onkosten:
5-10 kg € 52,95
10-20kg € 98,45

Bedankt dat je dit voor me hebt opgezocht,
Ik haal toch liever een soortgelijk produkt hier dan dat ik het naar hier laat komen vanuit Europa.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:42

Logisch, maar als het daar mega-duurder is dan kan importeren interessanter zijn.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:57

Bij mij ging het wel "lubberen" en ik moest het 2 keer per jaar strak trekken. Maar, alles met de hand en schijnt dat als je het profesioneel laat straktrekken dat wel beter blijft zitten.
Uiteindelijk heb ik alles weggedaan toen Senna ontdekte dat je heeeeeeeeeeeel hard aan beoband kon trekken en weer lossssss laten en weer trekkennnnnnnnnnnn en weer lossssssss Clown Ik bleef cribbox smeren wat niet goed blijft plakken op beoband dus nu is alles schriklint. Knipoog

Verder vond ik het super fijn en inderdaad zeer veilig spul!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:59

Dat lubberen houdt mij dus ook tegen, zeker omdat ik maar kleine stukjes nodig heb en proffesioneel laten straktrekken dus onbetaalbaar wordt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:30

Beoband moet je met zetten (als je't zelf doet) mechanisch op spanning zetten. Ik had het in Harskamp en we hebben heb gewoon met de hand gespannen, maar dan gaat het wel hangen. De verkoper zei dat je't ook met een trekker of auto op spanning kunt zetten, maar dat hebben wij dus niet geprobeerd.
Wel zou ik er zowiezo een stroomdraadje overheen spannen omdat je zo lekker over het band heen kunt hangen anders.
En het KÁN kapot.. Dot is als veulen in het lint terecht gekomen waarmee ik de paddock voor't spenen in tweeën had gedaan en in haar blinde paniek rende ze toen door het band óf ze zat al in het beoband, heb niet precies gezien wat er gebeurd was, maar toen ik Dot veilig op stal had bleek het beoband in tweeën...
Als weideafrastering is het mooi, maar je hebt toch altijd weer dat stroomdraadje nodig (adviseren ze zelf ook) waardoor ik dan vind dat ik net zo goed alleen stroomlint/koord kan pakken... waarom dubbelop?
Maar als afzetting voor je roundpenn is het weer ideaal.. veilig en je kunt het net zo breed krijgen als je wilt, dus onderlangs een hele brede band tegen 't oplopen van't zand e.d. en te voorkomen dat ze met hun benen buiten de roundpenn komen is't weer ideaal..

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:22

Uiteindelijk hebben wij inderdaad alles met schriklint afgezet, ook om de omheiningen overal het zelfde te laten zijn.
Hierdoor hebben wij dus nog een paar rollen zwarte beoband liggen, bedenk ik me nu ik dit lees , dus wie interresse heeft, het is over te nemen! Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 02:26

[WA] > [VSW]

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 17:02

jessiejanes schreef:
Uiteindelijk hebben wij inderdaad alles met schriklint afgezet, ook om de omheiningen overal het zelfde te laten zijn.
Hierdoor hebben wij dus nog een paar rollen zwarte beoband liggen, bedenk ik me nu ik dit lees , dus wie interresse heeft, het is over te nemen! Knipoog

Mmmmm, hoeveel meter is het (is het genoeg voor een roundpen?)! Als je het voor minder dan aanschafprijs verkoopt zou het misschien voor mij interessant zijn om het over te nemen!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:06

ziet er wel mooi uit

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:36

waah wat een mooi spul zeg
ik snap wel warom je het wil hebben

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 05:06

We hebben het gevonden. Ongeveer hetzelfde idee! We waren op een paarden expo en daar stond een vertegenwoordiger van dit produkt. Alleen adviseerden ze ons het niet voor een roundpen te gebruiken omdat je het hierbij niet aan de binnenkant kunt gebruiken. De reden is dat je het niet strak genoeg kan trekken. Iemand hier evaring mee met beoband? Heeft hier iemand beoband gebruikt om een roundpen/longeercirkel van te maken.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:35

Francis schreef:
.. Dot is als veulen in het lint terecht gekomen waarmee ik de paddock voor't spenen in tweeën had gedaan en in haar blinde paniek rende ze toen door het band óf ze zat al in het beoband, heb niet precies gezien wat er gebeurd was, maar toen ik Dot veilig op stal had bleek het beoband in tweeën.....

Hoe breed was de band ?

Ik las deze opmerking al :"De band gaat uitzetten bij warmte en na een aantal jaren ook scheuren" dit in tegenstelling tot wat het bedrijf zegt.

Ik vraag me ook af hoe de band eruit ziet na verschillende jaren. Blijft hij even sterk en verkleurt hij inderdaad niet. Is deze foto hierboven na enkele jaren genomen of kort na het plaatsen ?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:52

De foto hierboven is genomen nadat het er 2 jaar zat, dus genomen in 2005. Inmiddels zitten we in 2008 en het zit werkelijk nog schitterend strak!! Wel mechanisch destijds laten spannen en blijkbaar is dat super gedaan.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:55

En hoe heb je het begin van de band vastgemaakt ? met spijkers of zo ?
ziet er inderdaad knap uit op je foto.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:20

Begin van het beoband is dubbelgevouwen en onder een ijzeren beugel (hier zelfs onder 2!!) geklemd en met 4 schroeven er dwars doorheen vastgezet:
Afbeelding

Kijk...........tadaaaaaaaa, ook nog een fotootje ervan.