Hoeveel hiervoor betalen ? ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lott_

Hoeveel hiervoor betalen ? ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:51

Wat is een redelijke prijs voor een weiland te huren per maand, geen schuilstal erbij (mag zelf wel voor gezorgt worden, schuilstal) en zelf voeren? Er is ook geen bak ofzo bij Knipoog
Hoeveel vinden jullie dat dit ongeveer per maand mag kosten?

Bluem

Re: Hoeveel hiervoor betalen ? ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:52

Hangt er ook vanaf hoe groot het stuk is? Lachen

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:53

Ohh, dat weet ik niet Tong uitsteken

espanjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:55

40 euro niet meer....
Ik betaal 140 voor weide, buitenbak, voer, uitmesten en hoef niet elke dag heen. Weet niet of het nog uitmaakt welke provincie je woont...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:57

idd hoe groot het is.
maar hoeveel paarden kunnen erop.
als het zegmaar voor 2 paarden is wat ik ook heb.
30 a 40 euro per maand.
als er verder nmiks bij is.
ik heb dan een stukje land ( 2 paarden) en een zandbakje (longeerbak) of losgooibak in rijden kan niet.
maar dan heb ik ook nog 2 stalletjes en een keetje staan en nog een hokje (kantine) wel klein, en mag gebreuk maken van schuur en loods.
en er staat nog een aanhanger en een trailer (schuilstal) in het land.
ik betaal 65 euro per maand.
( dat is heeel weinig)
mijn paardjes staan achter op een boerderij en de boer voert ze sochtends en ik savonds en ik moet uiteraard wel zelf uitmesten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:02

Maximaal 50 euro, en dan moet het land groot genoeg zijn om 2 paarden de hele zomer te laten lopen zonder dat je bij hoeft te voeren (dmv draadjes zetten natuurlijk)

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:20

Ik vind de genoemde prijzen wel erg laag hoor! Ik denk eigenlijk niet dat je voor die bedragen iets zal vinden. Ik heb 3000m2, en betaal voor 2 fjorden erop 80 euro per maand. Het is ook alleen een weide, geen stal of iets dergelijks. ( Ik sta wel in Antwerpen)

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:46

niet meer dan 70 euro denk ik

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:46

maar ligt eraan hoe groot het is

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:50

ligt aan de grootte, en hoe zeker is het dat je er een stal op kan maken?? De land eigenaar kan het wel zeggen maar gemeente moet het ook goedkeuren. Hier betaal ik per jaar voor halve hectare 200 euro. Geen omheining niks, alleen het land. Had geluk dat er al gras opstond. Komen nog genoeg andere kosten zoals omheining, waterput slaan en kunstmest en onderhoud bij.

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 11:32

Nog best veel om zelf voor te zorgen dus.. Rolleyes Ik ga nog maar even verder zoeken Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:33

een eigen weiland is zeker veel onderhoud. moet giftige planten weghalen, mest uit weiland halen, als onkruid erg hoog word maaien, kunstmest, stukken afzetten en weiland verdelen. stal is ook veel werk en 99% van de keren mag je er van gemeente niks neerzetten

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:40

elexis schreef:
Ik vind de genoemde prijzen wel erg laag hoor! Ik denk eigenlijk niet dat je voor die bedragen iets zal vinden. Ik heb 3000m2, en betaal voor 2 fjorden erop 80 euro per maand. Het is ook alleen een weide, geen stal of iets dergelijks. ( Ik sta wel in Antwerpen)

Ja maar dan heb je er Twee op dat is dan toch 40 euro per paard en dat word toch gezegd Pling

Ik zou zelf iets van 40 euro betalen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:44

Je betaald bij mijn weten voor het land. Wat je er dan precies op zet gaat niemand iets aan.

Ik denk dat je voor een redelijk stuk land wel een euro of 50/60 kwijt mag zijn.

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:49

Lynn_Nikita schreef:
een eigen weiland is zeker veel onderhoud. moet giftige planten weghalen, mest uit weiland halen, als onkruid erg hoog word maaien, kunstmest, stukken afzetten en weiland verdelen. stal is ook veel werk en 99% van de keren mag je er van gemeente niks neerzetten

Ja, dat is nogal wat! Rolleyes
Ik ga verder zoeken naar iets waar ik minder voor moet zorgen Ja , bedankt voor de info allemaal!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:05

ahum... ik betaal 250€ per JAAR voor een weiland waar een paard, een D en een A-pony op kunnen, ok omheining en stal heb ik zelf voorzien, maar die gaat ook weer mee als ik weg ga...
soms huur ik nog een tweede weide bij in de zomermaanden (voor als ik op vakantie ga en omdat ik soms paarden op logement heb in de zomer Lachen ) die betaal ik voor 4 a 5 maanden (afhankelijk van hoe lang het droog genoeg blijft om er paarden te laten lopen) 200€; dat is dan wel een omheinde weide die volledig onkruidvrij is (dat doet de boer) en 1.5 ha groot is

(ik woon wel in belgië moet ik er bijvertellen, tussen brussel en antwerpen, wat nog niet de goedkoopste regio is)

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:14

fjordnina schreef:
Je betaald bij mijn weten voor het land. Wat je er dan precies op zet gaat niemand iets aan.

Ik denk dat je voor een redelijk stuk land wel een euro of 50/60 kwijt mag zijn.

dit klopt niet helemaal,je mag niet zomaar stallen enzo erop bouwen,als je een stuk grond wilt huren/kopen informeer dan eerst goed wat mag en niet mag...ookal vind de boer het prima dat wil nog niet zeggen dat de gemeente het goed keurt.....ik weet dit omdat een vriendin van mij tegen dit probleem aan loopt,

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:17

Ik bedoelde meer wat en hoeveel dieren.

Je mag er inderdaad niet zomaar gebouwen op plaatsen, een container mag wel, want die is verplaatsbaar.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:18

ik betaal voor een halve hectare met een kleine schuilstal
200 euro per jaar.
De eigenaar van het stuk geeft water
Woont erbij en houdt het ontkruid uit de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:25

ik betaalde 50 euro voor een weiland, met een containerstal (dus gewoon een container waar een stal ingebouwd was)... En een mislukte bak, die meestal onberijdbaar was

Was niet veel, maar je kreeg der gratis een paar gruwelijke uberpenny's bij die een kick kregen dmv stiekem op je paard te gaan rijden... én je moest ook bijvoeren

Wat ik meestal heb gehoord ligt idd rond de 40/50 eurie, maar zal ook wel afhankelijk zijn van waar je ze stalt, Yvke stond namelijk wel in een vrij landelijk gebied met veel weilanden.. Dan liggen de prijzen wel iets lager denk ik Lachen

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:36

Het ligt eraan hoe groot het stuk is
Land is duur om te huren, denk dat je zeker tot de €100,- kan (als het land dan natuurlijk geen baggerpoel is;))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:49

fjordnina schreef:
Ik bedoelde meer wat en hoeveel dieren.

Je mag er inderdaad niet zomaar gebouwen op plaatsen, een container mag wel, want die is verplaatsbaar.

mag dus niet zomaar, regels zijn veranerd en container telt niet meer als stal zonder vergunning, vraag maar eens aan gemeente na!!!
heb je vergunning voor nadig en als in open velt ligt, dat weiland mag je niks plaatsen, alleen als bv tussen huizen inligt of naast je huis krijg je vaker wel vergunning nog.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:15

ik denk dat je moet gaan betalen wat de eigenaar vraagt Clown , is het niet een optie om dit met hem/haar te overleggen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:20

ik betaal voor mijn eigen ook €40 per maand, die loopt ook op het land, word verweid wanneer nodig (meestal help ik wel) hij word gevoerd, en er word water gegeven, hij loopt hier met de 2 pony's van mn zusje, en het bedrag is per pony, er zit geen bak bij oid, maar mocht ik ze een nacht op stal willen hebben, valt dit te regelen

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:38

ik denk zo'n 50 euri