Nu komen er vanwege het nabijgelegen natuurgebiedje altijd veel wandelaars langs mijn weide. Deze mensen hebben blijkbaar al meerdere malen naar politie, dierenbescherming en krant gebeld. Gisteren stond de dierenbescherming (voor de 2e keer) bij mij in de wei. Volgens de dierenbescherming zijn zij verplicht om te reageren op zulke oproepen. Mij is nu verteld dat zolang de paarden/ponies een plek hebben om te schuilen, dat er verder geen maatregelen genomen worden. Oftewel, zoals ze nu staan is voldoende. Het kan natuurlijk altijd beter, maar aangezien ik dit weiland pas in juni heb gekocht en het nog nooit in de winter had gezien wist ik niet wat voor modderpoel het wordt. Verharding kan pas fatsoenlijk worden aangebracht wanneer het weer droger is, tot die tijd zit ik dus met modder, modder, modder

Waarschijnlijk blijven mensen dus bellen naar dierenbescherming e.d. tot de wei weer droog is. Is er iemand die een goed idee heeft hoe ik de mensen aan het verstand kan brengen dat ik nu niets aan de situatie kan veranderen en dat naar de dierenbescherming bellen ook niets verandert nu.
Het is voor mij niet prettig, maar ook niet voor dierenbescherming, politie en krant, want die worden steeds gebeld over hetzelfde...